Gå til innhold

Merkelig auksjon på QXL ?


Anbefalte innlegg

Vel... qxl, ebay, musikkweb kjøp og salg, nettauksjoner generelt... det er alltid noen som prøver å lure folk for å tjene raske penger. De er selvfølgelig slemme folk som ødelegger skikkelig netthandel for resten av oss. Jeg har utelukkende hatt gode erfaringer på qxl, både som kjøper og selger, men da riktignok kun med gitarer og forsterkere. Kanskje det er lettere å lure folk med pc-deler, ikke vet jeg, men det later til at flere prøver triks på det området.

Hvis "utropriser" er slik en lurifaks, måtte han brenne for det... men siden kriteriene for hvem som kan selge på qxl er bortimot ikke-eksisterende, kan det hende at han som prøver å selge denne cpuen og HKet rett og slett bare har svært dårlig greie på data.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du under den linken fra Intel der, så kommer det også frem at HK støtter maks 3,2Ghz CPU! Ler. Er det mulig  :lol:

Finner bare opp til 2,8GHz med 400MHz buss.....

Enig, fant ikke 3,2 ghz, men 2,8 ghz passer nok bedre.

 

Men, uansett som folk sier.

Hjelper ikke å si "har lite peiling på data".

 

Da hadde jeg heller solgt noe jeg _kan_ og vet hva jeg snakker om.

 

( F.eks Stereo i bil, mange timers hobby, som jeg måtte legge på bordet for en stund )

Lenke til kommentar

Spørs nok om ikke denne CPU'en (og evt. HK) kommer fra en halv-luguber leverandør i asia. Og at QXL-selger tror/regner med at han skal tjene seg noen kroner ved å importere disse og selge de videre, enten fordi han er en sleip j*vel eller rett og slett ikke veit bedre.

 

Synes nemlig noe av den engelske teksten minner om Asia-engelsk, og kan ikke skjønne at en norsk selger på norsk qxl skulle ha behov for å oversette noe til engelsk...

 

Dessuten ville ikke seriøse leverandører (selger skriver jo at han har en leverandør) blande benevningene P4 og Celeron, da de vet forskjell. Til og med asiatiske leverandører burde vite forskjell, dersom de er seriøse.

 

Jeg ville styrt unna denne...

Lenke til kommentar

Jeg får legge til det fantastiske svaret jeg fikk også da, på forespørsel om vedkommende kunne spesifisere hva slags prosessor dette er og om han kunne gi en link:

 

Svar : Hei, beklager finner ikke selv, men er tilgjengelig på Asiatiske Markedet. prossesoren er overklokket!

Lenke til kommentar

kanskje jeg skulle overklokket min 3 ghz til utrolige 5 ghz og solgt den som det

 

hadde kanskje fått 10000 for den

om den ikke hadde virket etterpå er ikke mitt problem da kunden kan henvende seg til leverandør i asia som ingen vet hvem er

Endret av Joggi
Lenke til kommentar
Hva med å heller tipse QXL?

Det er som å pisse i motvind. QXL bryr seg ikke om hva som auksjoneres bort, kun hva de selv får utav det.

 

Det skulle være unødvendig for brukerne av QXL å måtte passe på og tipse dem om mulige forsøk på svindel. QXL burde fint klare å holde markedsplassen sin noenlunde ren for kjeltringer på egenhånd.

 

Med QXL så er det som å sette bukken til å passe havresekken. De tjener jo penger på svindlere uten å måtte stå til ansvar for det.

Lenke til kommentar
Hva med å heller tipse QXL?

Det er som å pisse i motvind. QXL bryr seg ikke om hva som auksjoneres bort, kun hva de selv får utav det.

 

Det skulle være unødvendig for brukerne av QXL å måtte passe på og tipse dem om mulige forsøk på svindel. QXL burde fint klare å holde markedsplassen sin noenlunde ren for kjeltringer på egenhånd.

 

Med QXL så er det som å sette bukken til å passe havresekken. De tjener jo penger på svindlere uten å måtte stå til ansvar for det.

Kunne ikke sagt det bedre selv...... :hrm:

Lenke til kommentar
La merke til en "Tips om ulovelig auksjon" link på QXL`s nettside for en stund tilbake. Noe må de gjøre for å hindre ulovelige auksjoner. QXL har der i mot neppe "dataeksperter" som sitter med kunnskaper om Celeron.

Har testet det selv i dag.... Lite valgmuligheter der :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg sendte mail til QXL idag. Her er svaret jeg fikk:

 

Hei !

 

Vi skal sjekke opp forholde(ne)! Om vi ser nødvendigheten av det så vil vi stenge aksjonen, samt sende advarsel til selger!

 

Vennlig hilsen

Erlend QXL.NO

 

Denne mottok jeg kl 15:43 12/1-05. Her ser det ut til at QXL skal faktisk skal sjekke opp dette.

 

 

Så blir kl 23:57 12/1-05. Å enda en mail dukker opp. Den er som følger:

Hei mylife,

 

 

Din QXL.no konto er dessverre nettopp blitt stengt.

 

Årsak oppgitt av systemet: <>

 

Generell liste over vanlige årsaker:

 

Det kan være at vi ennå ikke har mottatt en bekreftelse på selgerkode tilsendt deg per brevpost, at vi ved flere anledninger ikke har kunnet nå deg på dine adresse-opplysninger, eller at det er blitt funnet forhold knyttet til din konto som er i strid med QXL.nos Auksjonsreglene på QXL.

 

Årsaker til dette kan være:

du har en konto fra før

din konto ikke har vært i bruk på lang tid og må reaktiveres

skyldig beløp å betale QXL før du kan fortsette (sjekk mail fra QXL)

du har fått negativ karakter fra en eller flere handler (Se din karakterbok)

budsamarbeid

ulovlige auksjoner (se Forbudtliste)

gjentatte regelbrudd (se Auksjonsreglene)

en annen konto i din husstand er utestengt

vi får ikke kontakt med deg på dine registrerte opplysninger

Øvrige regelbrudd (se Auksjonsreglene)

 

 

 

Vi gjør deg oppmerksom på at forsøk på ulovlig aktivitet og misbruk av våre tjenester på QXL.no vil kunne bli overlevert til politiet ved straffbare forhold for rettslig oppfølging.

 

Har du spørsmål rundt dette, ta kontakt med vår kundesupport på [email protected]

 

Vennlig hilsen,

 

QXL.no-teamet

 

Jeg tok meg til og med bryet med å opprette konto hos de kun for å si ifra og spørre ut selger. Enden på visa er at jeg blir sparket ut! Hva er det QXL driver med her? Begynner nesten å lure på om det er noen som sitter selv der inn hos QXL å svindler mennesker for masse penger jeg. Syns dette er for ille :wallbash::wallbash::wallbash:

Lenke til kommentar

 

 

.

 

 

 

 

Jeg tok meg til og med bryet med å opprette konto hos de kun for å si ifra og spørre ut selger. Enden på visa er at jeg blir sparket ut! Hva er det QXL driver med her? Begynner nesten å lure på om det er noen som sitter selv der inn hos QXL å svindler mennesker for masse penger jeg. Syns dette er for ille  :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:

Snart håper jeg folk lærer, fordi jeg i flere innlegg her inne har advart sterkt imot QXL som jeg anser som noe av den mest useriøse dritten av alle auksjonsfirmaer. Mer om mine erfaringer kan du lese om dem her:QXL_Erfaring

 

Jeg har ved flere anledninger sett at de har latt sine medlemmer selge kopiert software samt fått tips om dette uten at de har reagert, men stiller du en selger ett kritisk spørsmål for du garantert trusler om politianmeldelse!!, det er ikke ofte jeg tar meg friheten til balltre og knuste kneskåler, men QXL er untaket, de fortjener intet bedre.

 

En annen ting jeg og reagerer på er at all kritikken som her i forumet blir rettet mpt QXL aldri blir besvart selv om de er en plass for auskjoner, men som f.eks. webbutikker som komplett og microplex stiller opp her på forumet og er tøffe nok til å ta en diskusjon er QXL taus som graven, enda jeg vet med garantert 100% sikkerhet at de vet om alle klagene de har fått her inne

 

Mvh

Tian

Endret av Tian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...