Gå til innhold

Er denne pc-en et godt kjøp til 6495,-


Anbefalte innlegg

På Ps-data har de nå denne pcen til salgs for kr 6495,-

 

Jeg skal bruke den til mest kontorbruk(web, office, musikk etc.), men også til litt spilling av spill som ikke krever den beste grafikken. Pcen skal også kobles en del til tv, og bruke denne som skjerm.

 

Er dette da et godt valg, eventuelt finnes det noen andre alternativer til såkalt "stue-pc", gjerne til en litt lavere pris?

 

 

Btw: Flytt gjerne denne posten hvis den er feilpostet, var litt usikker på om dne skulle være i denne posten eller i Sff- barebone og stue-pc tråden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ok ut egentlig. Specsene holder lenge til kontorbruk, og til moderat spilling ja, så det er ikke noe problem. Sikkert mulig å få bedre/billigere til omtrent samme specs, men kanskje ikke med fancy display og fjernkontroll, etc, som er ganske artig å ha.

 

Bør finne ut om den støyer endel mer enn andre stuepcer (om dette har stor betydning for deg). Tror de MSI-kabinettene ikke er de aller beste når det gjelder varme, men er ikke sikker. Ville ha googlet etter noen reviews på kabinettet ja. De øvrige delene ser greie ut.

 

(Edit: Likte ikke helt at det er integrert skjermkort i den, da..)

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

Denne er til og med billigere så eier den andre lett! :thumbup:

 

JM30 - NYE PC: AMD Athlon 64 3200+ - DVD RW – 256MB9600PRO –512RAM – 200GB SATA

Ferdigbygget PC

 

2 USB 2.0 i front og 4 bak

 

FireWire tilkobling

 

256 MB DDR Raedon ATI 9600 Pro, TV Out/DVI

 

Surround 7.1 Lydkort (Integrert)

 

AMD Athlon 64 3200+ CPU

 

512 MB PC3200 RAM– Nettkort for Bredbånd

 

DVD Brenner +/- (Dual Layer)

 

Sort eller Hvitt kabinett (valgfritt)

 

200 GB S-ATA 8MB Cache 7200 RPM Harddisk

 

Lyd tilkoblinger i front

 

Trådløs Tastatur og Mus

 

 

PC PAKKE FERDIG MONTERT (UTEN SKJERM): Kr 6395,-

PRIS MED PENT BRUKT 17” SKJERM: Kr 6795,-

PRIS MED PENT BRUKT 19” SKJERM: Kr 7095,-

PRIS MED PENT BRUKT 21” SKJERM: Kr 7595,-

TILLEGG FOR CD-BRENNER/DVD ROM: Kr 290,-

TILLEGG FOR WINDOWS XP HOME (SP2): Kr 815,

TILLEGG FOR DISKETTSTASJON: Kr 100,-

TILLEGG FOR PANDA ANTIVIRUS: kr 175,-

 

KAN LEVERES MED ALT AV NYTT OG BRUKT TILBEHØR:

LCD og CRT SKJERMER / SKRIVER / SKANNER / KAMERA MODEM / ISDN / TRÅDLØST NETTVERK / MINNEKORT ETC

 

http://www.jmdata.as/stasjoner.htm :)

Endret av Sc0RpIoN
Lenke til kommentar

Den pcen hos jmdata er jo mye større enn den jeg tenker på da. Jeg vet at man kan få billigere pc med de samme specs, men ikke i det lille tøffe kabinettet.

 

Hvis jeg ikke skal ha meg den hos psdta, så vurderer jeg heller denne hos jmdata til kr 4690,- ferdigbygd:

 

M24 - NYE PC: AMD Sempron 2600+ - DVD Brenner – Raedon 9550 –512 RAM – 160 GB HD 

Ferdigbygget PC

 

 

2 USB 2.0 i front og 4 bak

128 MB Raedon 9550 Skjermkort, TV out, VGA og DVI

Surround 5.1 Lydkort (Integrert)

AMD Sempron 2600+ CPU

512 MB PC3200 RAM– Nettkort for Bredbånd

DVD Brenner +/- (Dual Layer)

Sort eller Hvitt kabinett (valgfritt)

160 GB 8MB Cache 7200 RPM Harddisk

Lyd tilkoblinger i front

Trådløs Tastatur og Mus

 

PC PAKKE FERDIG MONTERT (UTEN SKJERM):    Kr 4698,-

 

Eneste forskjellen mellom den og den hos psdata, er jo at den har litt lavere prosessorhastighet, og ikke har innebygd wlan.

Lenke til kommentar
Cpu-en er jo tilnærmet 2,8 ghz, noe som holder mer enn nok til de fleste spill vel???

 

Sempron 2800+ tilsvarer omtrentlig en Athlon XP 2600+. For å sammenligne med forrige generasjon P4 (det var du som nevnte mhz :) ) så vil en 2.4 ghz P4C tilsvare Athlon XP 2700-2800, dermed må du ned 100-200 mhz på sistnevnte for å få et noenlunde tilsvarende ytelsesnivå.

 

P4B la seg vel omtrent på samme nivå som Athlon XP når man ser på PR-rating/klokkefrekvens.

 

Sempron 2800+ skal egentlig tilsvare Celeron D på 2.8 ghz.

 

Mhz er fremdeles ikke alt - men det viser seg etterhvert at PR-rating ikke er det heller...

Lenke til kommentar
Cpu-en er jo tilnærmet 2,8 ghz, noe som holder mer enn nok til de fleste spill vel??? 

 

Sempron 2800+ tilsvarer omtrentlig en Athlon XP 2600+. For å sammenligne med forrige generasjon P4 (det var du som nevnte mhz :) ) så vil en 2.4 ghz P4C tilsvare Athlon XP 2700-2800, dermed må du ned 100-200 mhz på sistnevnte for å få et noenlunde tilsvarende ytelsesnivå.

 

P4B la seg vel omtrent på samme nivå som Athlon XP når man ser på PR-rating/klokkefrekvens.

 

Sempron 2800+ skal egentlig tilsvare Celeron D på 2.8 ghz.

 

Mhz er fremdeles ikke alt - men det viser seg etterhvert at PR-rating ikke er det heller...

Sempron vil være ett bedre valg enn Celeron. Konklusjonen fra Tomshardware:

 

Let's look at the thermal specification of both rivals first: The maximum thermal loss of the 2.0 GHz Sempron (2800+) is 68.3 W, while the Celeron D is specified at 73 W and thus less efficient in terms of power/performance.

 

After a short look at our benchmark results the conclusion is clear: AMD's Sempron is able to outperform Celeron D in most applications. In addition, motherboards based on the nForce2 IGP chipset offer more graphics performance than Intel's 865G platform at a similar and sometimes lower price - even though we're talking about a pathetic level of 3D experience here.

Lenke til kommentar
Sempron vil være ett bedre valg enn Celeron.

 

Det er derfor "+"`en står bak PR-ratingen :cool:

 

Det var for øvrig ikke meningen å dra i gang en diskusjon ditt vs datt her, men kun å sette Sempron`s PR rating litt i perspektiv da det er veldig mange begreper å forholde seg til etterhvert.

Konklusjonen fra Tomshardware:

Merker meg at Tom`s Hardware er inne i varmen igjen så lenge de skriver noe pent om Intel`s konkurrent. I en periode var de beskyldt for å være kjøpt og betalt av Intel og hadde null troverdighet i visse kretser.

 

For min egen del kan jeg ikke si annet en at en del rare benchmark-resultater i denne perioden har medført at jeg fremdeles har dårlig tiltro til siten, uansett hva de skriver.

 

Når det er sagt, mitt valg ville nok ogå blitt Sempron - om jeg skulle bli nødt å velge en budsjettprosessor en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...