Gå til innhold

Ny spiller fra Creative!: Zen Micro Photo


Anbefalte innlegg

iPod er ikke bare et allerde eksisterende produkt.. Det er jo en klassiker! Er sikker på at iPod vil stå i teknsike historiebøker..

 

Og seff skal creative lage spillere som kan konkurrere akkurat med apple's produkter...

 

iPod Mini vs Zen Micro

iPod 20gb vs Zen Touch 20gb

iPod 40gb vs Zen Touch 40gb

 

Det her kan umulig være tilfeldig..

Det er vel nokså mange mp3 spillere på markedet nå med 20 eller 40gb harddisk. Det er vel en standard for harddisker.

Endret av thom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iPod er ikke bare et allerde eksisterende produkt.. Det er jo en klassiker! Er sikker på at iPod vil stå i teknsike historiebøker..

 

Og seff skal creative lage spillere som kan konkurrere akkurat med apple's produkter...

 

iPod Mini vs Zen Micro

iPod 20gb vs Zen Touch 20gb

iPod 40gb vs Zen Touch 40gb

 

Det her kan umulig være tilfeldig..

Det er vel nokså mange mp3 spillere på markedet nå med 20 eller 40gb harddisk. Det er vel en standard for harddisker.

Faen, nå ødela du for crative dissinga mi..:p

Lenke til kommentar

har ingen problemer med å påstå at de ikke hermer jeg, da utseende på spillerne er betinget av harddisken den blir bygget med, det eneste jeg kan gå med på at kansje kan gå for å etterligne er touchpanelet, men sånn jeg ser på det er touchpanel en god og logisk retning teknikken tar...

Lenke til kommentar

Tilfeldig at spilleren måtte være akkurat hvit? At det pluteslig kom en spiller som het Micro som hadde forskjellige farger? nå photo?

 

 

Skal ikke være noe geni for å se hvor Creative finner sin inspirasjon fra. For oss forbrukere er det vel bare positivt. De lager billigversjoner av iPodene. Men som sagt, utrolig teit er det.

Lenke til kommentar
Tilfeldig at spilleren måtte være akkurat hvit? At det pluteslig kom en spiller som het Micro som hadde forskjellige farger? nå photo?

 

 

Skal ikke være noe geni for å se hvor Creative finner sin inspirasjon fra. For oss forbrukere er det vel bare positivt. De lager billigversjoner av iPodene. Men som sagt, utrolig teit er det.

Hadde du sjekket ut det med fargene med creative på de sine sider.

 

Så ville du sett at for en stund tilbake hadde de avstemning på akkurat fargene!!

 

Men ting tar tid å designe å produsere. Så bare luck at ipod var først.

 

Blir så ***** digg når creative tar ipod på masse rart. Bare tidsspørsmål det nå.

 

 

 

ps. alt kopieres og gjøres om i alle andre industrier også. Så ikke kom med den.

Lenke til kommentar
Det selger jo, så det må jo være noen som vil ha det...

Og uansett, det er jo ingen negativ ting egentlig, så lenge det ikke har en negativ effekt på blant annet batteri, brukervenlighet og lignende ting...;)

Det er jo ingen tvil i at det er negative ting i dette.

 

- Mindre batteritid

- Dyrare spelar

 

Farge og bilder drar straum som kunne blitt brukt på levetid og i staden for å betale for ein mp3-spelar du kan sjå bilder på så kan dei sparast eller brukast til plass og batteritid, som i bunn og grunn er dei viktigaste elementa,

Lenke til kommentar
Det selger jo, så det må jo være noen som vil ha det...

Og uansett, det er jo ingen negativ ting egentlig, så lenge det ikke har en negativ effekt på blant annet batteri, brukervenlighet og lignende ting...;)

Det er jo ingen tvil i at det er negative ting i dette.

 

- Mindre batteritid

- Dyrare spelar

 

Farge og bilder drar straum som kunne blitt brukt på levetid og i staden for å betale for ein mp3-spelar du kan sjå bilder på så kan dei sparast eller brukast til plass og batteritid, som i bunn og grunn er dei viktigaste elementa,

Så er vel ikke akkurat creative kjent for å ha dårlig batteritid.

 

åja var IPOD det!! glemte helt... :roll:

Lenke til kommentar

uff..her var det mye synsing og tåkeprat.

 

Det som gjør denne MP3 spilleren rellativt unik, selv om konsepte er kjent fra andre kjente merker er 2 ting.

 

Den konkurer i formfaktor med Ipod mini, men har funksjoner som finnes i en stor Ipod. Jeg synes det er ganske unikt.

 

Skjermen er ikke LCD, men OLED. Dette er en veldig unik teknologi på et felt. Det bruker BARE strøm når det trenger å endre bilde. Det trenger ikke noe særlig strøm når bilde vises. Dette resulterer i MEGET god batteri tid til å være en fargeskjerm.

 

Disse to tingene gjør denne MP3 spilleren veldig attraktiv for meg. Om hvem som hermer etter hva eller hvem som er orginale elelr hva...er da totalt irrelevant. Jeg synes denne er kjempe flott, den vil ikke revolusjonere noe, og vil ikke selge mest..men den vil selge, og vil skape seg et marked.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
har ingen problemer med å påstå at de ikke hermer jeg, da utseende på spillerne er betinget av harddisken den blir bygget med, det eneste jeg kan gå med på at kansje kan gå for å etterligne er touchpanelet, men sånn jeg ser på det er touchpanel en god og logisk retning teknikken tar...

Displayet og oppsettet er også herma.. Syns iallefall jeg...

Tilogmed ørepluggene til Creative er herma fra iPod jo! :p

 

Menneh.. iRiver bruker vel samme harddisk på sine 20gb og 40gb spillere.. Og de er ikke like ipod.. Heller ikke asono..

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

hvordan ville du ha laget et display og menysystem da??? Er vel ikke akkuratt her den største utviklingen skjer, de fleste display er firkantet, befinner seg ofte øverst på spilleren og under har man et system for å sende inndata til spilleren, er jo ikke akkuratt hokus pokus det hær da.... At brukergrensesnittet er menybasert er vel også ganske straight forward skulle en tro...

Lenke til kommentar
hvordan ville du ha laget et display og menysystem da??? Er vel ikke akkuratt her den største utviklingen skjer, de fleste display er firkantet, befinner seg ofte øverst på spilleren og under har man et system for å sende inndata til spilleren, er jo ikke akkuratt hokus pokus det hær da.... At brukergrensesnittet er menybasert er vel også ganske straight forward skulle en tro...

Poenget går ikke på om spilleren har et display og en meny. Det går ut på at det er et menysystem som er helt likt... Alle andre spillere har forskjellig menysystem enn iPod utenom Creative, de har rett og slett kopiert det.

 

Henviser til denne artikkelen hvis du ikke er klar over hvordan menysystemene til de to spillerene ser ut.

 

Hvis noen innbiller seg at Creative er en slags underdog som kjemper seg oppover med sin Zen serie, så tar de nok litt feil ;)

Lenke til kommentar
hvordan ville du ha laget et display og menysystem da??? Er vel ikke akkuratt her den største utviklingen skjer, de fleste display er firkantet, befinner seg ofte øverst på spilleren og under har man et system for å sende inndata til spilleren, er jo ikke akkuratt hokus pokus det hær da.... At brukergrensesnittet er menybasert er vel også ganske straight forward skulle en tro...

Gjort det så enkelt så f.eks skiftet ut lyset og lagt om meny systemet..

 

disp_play.jpg

 

disp-play.jpg

 

 

disp_library.jpg

 

disp-naviger.jpg

 

Men jeg skjønner jo selvfølgelig det du mener... Hvis jeg skulle ha designa et display hadde jeg nok laget et likt ipod sitt.. Det er jo perfekt..

Lenke til kommentar

AKIRAx24 hadde rett ja, visste det var noe galt med det jeg sa :p det er jo selvfølgelig OLED som blir brukt, og igjen, dette gir lengre batterilevetid.

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å diskutere om creative hermer etter apple, det gjør de, som alle andre. Det er slik det blir bygget et marked med flere og billigere varer! en kommer på noe, noen andre gjør det samme og kommer på flere ting som kan gjøre det enda bedre. Å si at Cretive hermer etter Apple vil være det samme som å si at JVC hermer etter Sony med tv'ene sine...

Eller som å si at Linkin Park og Sean Paul hermer etter hverandre fordi de har akkurat samme størrelse på coverne sine...

Endret av Dozer_
Lenke til kommentar

Menne creative lanserte jo masse mp3 spillere før ipod i det hele tatt ble populær.

 

Tror nok heller er ipod som har kopiert litt ja.

 

http://www.nomadworld.com/products/jukebox3/

 

Denne ble lansert samtidig ca. med ipod. Sjekk meny.

 

http://www.nomadworld.com/products/jukebox-c/

 

Denne lenge før ipod i det hele tatt var på markedet. Menyen ja... Creative var først så sorry mac.

 

 

Så kan med trygghet si at Creative var først ute med disse menyene.

 

Sammenligner man testen med ipod ver. 1 så blir det sammenlignet akkurat JA med jukebox 3. Som kom på markedet samtidig som ipod.

 

Denne teksten ligger her på hardware.no. På eldre tester av mp3 spillere.

Der blir det bekreftet da disse 2 spillerne som ble lansert likt ca. testes opp mot hverandre.

Alt oppklart....

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Selv venter jeg i spenning på at iPod fans kan komme med et OVERBEVISENDE argument for hvorfor man burde gi pengene sin etil Apple i stedet.

 

Absolut samtlige argumenter jeg har sett så langt går på; "jammen SE på den da!", og "det er noen som bryr seg om design".

 

Når det kommer til utseende på en spiller jeg for det meste skal ha i lomma, synes jeg det virker latterlig å betal mer for en spiller med generelt dårligere spec's (det er her dere Apple fans skal komme inn og overbevise meg).

 

Jeg sitter med det inntrykket så langt at det store flertallet har en iPod mest som et "fashion statement", og at egenskapen som musikkavspiller kommer i andre rekke. Dette er selvfølgelig helt greit for de som ønsker det, men jeg vil da gjerne at folk kommer trekkene med det som argument (og det er overbevisende nok for mange).

Lenke til kommentar
Så lenge ikke spillere fra konkurrenter til Apple har noe åpenbare fordeler, så kjøper jeg iPod.

 

Og foreløpig har jeg ikke sett noen slike fordeler som vil få meg til å skifte. Det eneste som jeg ser er generelt dårligere på iPod er vel batteri og at du trenger overføringsprogram (i utgangspunktet).

Og kanskje viktigst av alt: Pris, ihvertfall for noen. Og det med batteri er jo strengt tatt ganske prekært, ihvertfall når forskjellene er så store.

 

Finnes det noen ekstern batteripakke til iPod, som man kan koble til hvis det oppladbare er tomt? I så tilfelle et stort pluss til Apple, for det er noe jeg virkelig savner på min.

 

Er jo helt greit at folk kjøper iPod, jeg synes bare tilhengerne skal begynne i innrømme at de kjøper den nettopp fordi det er en iPod, og ikke fordi det er "den beste" mp3 spilleren.

 

Selv er jeg så fornøyd med min Zen Touch at jeg jammen meg gikk hen og kjøpte en N200 også. Greit å ha noe å trene med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...