Gå til innhold

Prosjekt: ZEERO Update endelig 25. Juni kl.01.42


Anbefalte innlegg

Prosjekt Hi-Fi

 

 

Da er jeg også i gang med en liten worklog.. Poenget er at den skal ha en likhet med en blanding av en cd-spiller og Forsterker som f.eks de Denon lager. De blir nok med en del andre vrier, men det skal bli et kabinett som jeg skal kunne sette i hylla og ta liten plass.

 

Prosjektet kommer nok ikke til å bli et raskt prosjekt, siden jeg bare kan jobbe etter str. På lommeboka og ledig tid. Men skal prøve og holde jevne oppdater med bilder, priser på innkjøp og annet.

 

Start:

 

Gjort noen innkjøp for å starte:

 

Får håpe bildene fungere. Ikke den beste kvaliteten pga. måtte bruke et eldre kamera.

 

 

Alu.Profiler

 

mini-mini-Alu.Profil.JPG

 

mini-mini-Alu.Profiler.JPG

 

Alu.Plater

 

mini-Plater.JPG

 

Stålstang:

 

mini-Stang.JPG

 

Føtter:

 

mini-mini-F%f8tter.JPG

 

Sparkel og Kjemisk metall til å tette ev. sprekker og skader

 

mini-mini-Finsparkel.JPG

 

mini-mini-Kjemisk%20metall.JPG

 

Lakk:

 

mini-mini-Lakk.JPG

 

Deler til Dremelen:

 

mini-mini-Kutteskiver.JPG

 

mini-St%e5lb%f8rste.JPG

 

Neste oppdate kommer en eller annen gang i morgen.

Endret av crapgame
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette så meget bra ut. med så mye metall kommer dette antakeligvis til å bli litt tungt? eller hvordan har du tenkt deg det?

vekta kommer ikke til å bli et problem. alu.profilene veier så og si null og platene er 2mm tykke og veier ikke veldig mye. tipper samlet vekt uten hardware er samme vekt som på em shuttle eller rundt der.

Endret av crapgame
Lenke til kommentar
Men er ikke bildene en god del større enn det som er tilatt i reglene? De er ENORM

Jo, de var litt i overkant.

crapgame: Les Regler for bruk av worklogs, der står det hvor store bildene kan være. Lag gjerne thumbnails.

 

Er det standard kuttskiver du har kjøpt? Du bør ta en titt på de glassfiberarmerte dremelskivene hvis du skal kutte i metall, de varer en del lengre. Kan bli bra dette prosjektet, stå på! :)

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

skal bare bruke de kappskivene til å fin kappe hjørner osv. ellers bruker jeg stikksag til all den store jobben. har også de skivene du nevnet hvis det skal trenges.

 

er enig at det ser bedre ut når de ikke er lakket, men da passer den ikke inn med stilen pluss at de platene fra clas`ern er litt ripete når man afår de. '

 

 

skal justere bildene senere i kveld når jeg kommer hjem. da skal jeg også komme med en update. :w00t:

Lenke til kommentar

Update:

 

I dag har jeg fått mye gjort. Selve formen er ferdig. Vegger, tak og bunn er satt sammen og begynner å se ut som noe.

 

Bunnplaten med fester for HK

 

mini-DSC00224.JPG

 

Etter at noen av veggene er satt opp. Tester med noe defekt hardware

 

mini-DSC00261.JPG

 

mini-DSC00262.JPG

 

Etter at alle veggene er satt opp og topp og bunn satt på

 

mini-DSC00260.JPG

 

mini-DSC00259.JPG

 

mini-DSC00263.JPG

 

mini-DSC00264.JPG

 

mini-DSC00265.JPG

 

mini-DSC00257.JPG

 

 

mye jobb på bunnen som skal gjøres for at den skal bli litt jevnere, men begynner å ligne på noe.

 

 

Neste blir vel å kutte til bakplaten og lage fester til cd-rom og PSU inni.

 

 

Når neste update kommer vet jeg ikke, men siden jeg vant 200kr på tippinga skal jeg snart bestille viftestyring.

 

 

 

Noen som vet om det finnes en form for volum bryter lignende en slik det er på et stereoanlegg til pc der man kan regulere lyden? Det hadde vært midt i blinken.

 

 

Hva syns dere? :yes:

Endret av crapgame
Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes en form for volum bryter lignende en slik det er på et stereoanlegg til pc der man kan regulere lyden? Det hadde vært midt i blinken.

Jeg har sett en Usb-sak som var en multifunksjonsbryter til styring av f.eks winamp som så ut som en stor volum-knapp. Den tror jeg skulle ligge på bordet (som f.eks en mus).

 

Dessverre kan jeg ikke huske hvor jeg så den, men litt kreativ Googling kan jo gjøre susen. Det finnes i alle fall.

 

Spennende prosjekt! Hvor mye skal du ha i front av knapper osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...