Gå til innhold

Prosjekt: ZEERO Update endelig 25. Juni kl.01.42


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk takk folkens flott med støtte fra dere, men kom gjerne med negative kommentarer eller kommentarer på hva dere mener jeg bør gjøre anderledes.

 

har gjort ferdig bakplaten og skal i morgen kappe ut den jeg i en ny plate og bruke den jeg har brukt nå som mal. dette er pga at den første ble litt mye feil og testing på så derfor skal jeg lage en ny som er litt penere å se på og alle mål er ferdig gjort slik at det ikke trengs å gjøres på nytt.

 

håper å komme med bilder av dette i morgen en eller annen gang. :w00t:

Lenke til kommentar

UPDATE:

 

 

da har pakka med vfd kommet, men jeg aner ikke hvordan jeg får den til å funke :whistle: noen som kan gi meg noen råd?

 

 

Kablene til vfd:

 

mini-DSC00307.JPG

 

Så vfd`en :

 

mini-DSC00308.JPG

 

Tok meg også en tur på clasern og handla litt. en alu.plate, en plexiplate og noen kule skruer:

 

mini-DSC00304.JPG

 

mini-DSC00305.JPG

 

 

trenger som sagt hjel med vfd`en :thumbup:

Lenke til kommentar

Kunne du forklare litt bedre hva det ikke er du skjønner vedr. vft'en?

Er det hvordan kablene skal kobles? Dette virker da etter bildene dine ganske selvforklarende (1 til display, 1 til strøm, 1 ut bak og til LPT port).

For å få tekst, må du bruke egen programvare. Du finner linker hos Vendur (orker ikke lete de frem nå ;))

Lenke til kommentar
Kunne du forklare litt bedre hva det ikke er du skjønner vedr. vft'en?

Er det hvordan kablene skal kobles? Dette virker da etter bildene dine ganske selvforklarende (1 til display, 1 til strøm, 1 ut bak og til LPT port).

For å få tekst, må du bruke egen programvare. Du finner linker hos Vendur (orker ikke lete de frem nå ;))

tilkoblingen er enkel og uten problem, men det er programvaren som ikke funker og derfor får jeg ikke kontakt med displayet. problemet ligger i programmet Pot95n som jeg ikke får i gang pga feilmeld. :mad:

Lenke til kommentar
Problemet ligger i programmet Pot95n som jeg ikke får i gang pga feilmeld.  :mad:

Og i den feilmeldingen står det?

problemet mitt er at jeg får opp følgende feilmeld:

c:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. systemfilen passer ikke for MS-DOS- og WINDOWS-programmer. Velg lukk for å avslutte programmet.

Lenke til kommentar
Problemet ligger i programmet Pot95n som jeg ikke får i gang pga feilmeld.  :mad:

Og i den feilmeldingen står det?

problemet mitt er at jeg får opp følgende feilmeld:

c:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. systemfilen passer ikke for MS-DOS- og WINDOWS-programmer. Velg lukk for å avslutte programmet.

:D:w00t:

 

kult prosjekt.. stå på

Lenke til kommentar
Nå tenker jeg mer og mer på å gjøre (nesten) det samme selv. lage ett nett lite alucab, custom.

 

Men nå må du få finger'n ut å slutte og fikle med displayet :D Kabinettet er det viktigste ..... du kan ikke bare vise litt og så stoppe... :no:

...håper dere ser ironien og skjønner at jeg bare vil se mer :yes:

hehe må nesten bare si takk og ønske deg lykke til med ev. det kabinettet du skal lage.

 

som jeg har nevnt før har jeg i over en uke nå holdt sengen med influensa virus og ikke orket stor pluss mye skole, men nå er det ferie og håper å kunne jobbe mye mer inntil jeg i slutten av uka igjen blir opptatt. fikk til feilmeld. og fikset det programmet mitt til displayet som jeg hadde problemer med, skal fikse resten og håpe at det skal funke når jeg får prøvd videre når jeg kommer hjem.

 

også lurer jeg på designet på viftehullene mine tenker å skjere ut noe bak der, men vet ikke hva. skal være litt i stil med resten av kabinettet og være enkle. noen som har et forslag til dette så lytter jeg mer enn gjerne.

 

 

så til slutt vi jeg takke Lautsprecher for hjelpen med programmet som fikset den feilmeld. som jeg hadde problemer med :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...