Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A6 1.8T, mister kraft


honner

Anbefalte innlegg

Når jeg starter bilen og begynner å kjøre så er det som om bilen ikke får kraft kan kjøre men det blir litt kenguru. Det varer i ca 10-15 sek. Problemet oppstår også når eg skal ta hurtige forbikjøringer, da bruker bilen 2-3 sekunder før den kommer. Hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For mye bensin ellerno..?

 

Er det noe som har kommet, eller har det alltid vært slik..?

Kom nå i høst?? Tenkte kanskje det var noen justeringer som eg kunne få hjelp til, ellers så er det bare å sende doningen til de "billige" verkstedene.

Hehe. Tenk forresten over at det er penger å spare på å ikke velge merkeverksted.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jager bilen når den står på tomgang? Jeg hadde samme problem med min bil - når jeg startet den jaget den litt, og når jeg skulle kjøre forbi liksom "hostet" den litt før den gav kraft til hjulene. Dette viste seg å være slag på en sylinder og kom på 5500kr... Men såpass uflaks håper jeg ikke du har!

Lenke til kommentar

Kan jo være så mye, men jeg holder en knapp på innsprøtnings- problemer, feil på sensorer, luftmengdemåler gir gjerne slike symptomer, feil på coil er vel også en vanlig feil på den motoren, også det kan gi liknende symptomer, med dette blir bare ren gjetting...

 

Det eneste man vel kan si sikkert, er at har du sjekket/ byttet luftfilter og plugger er vel omtrent det du får gjort på egen hånd. Dette er jo ulempen med moderne bilteknologi. Fordelen er at et verksted muligens kan gi deg svaret bare ved å koble til en computer.

Og, ja det er mye å spare på ikke-merkeverksted, men sørg for at du finner et som har kompetanse/ utstyr til avansert innsprøytning/turboteknikk.

 

gthaman Skrevet 17/01/2005 : 21:51

Dette viste seg å være slag på en sylinder og kom på 5500kr... Men såpass uflaks håper jeg ikke du har!

Hva betyr slag på sylinder?
Lenke til kommentar
hvorfår er det en luftmengde måler på en turbomotor ?

 

dette er no noe som benyttes på div insprøytnings systemer ,for at det skal gis ratione med luft/bensin , på en turbomotor er det jo bare om med mestmulig luft og ikke behov for og måle/ begrense intaket

Du må vell ha rett mengde bensin i forhold til luft uansett om motoren har turbo eller ikkje vell?

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Når jeg starter bilen og begynner å kjøre så er det som om bilen ikke får kraft kan kjøre men det blir litt kenguru. Det varer i ca 10-15 sek. Problemet oppstår også når eg skal ta hurtige forbikjøringer, da bruker bilen 2-3 sekunder før den kommer. Hva kan problemet være?

3457193[/snapback]

 

LAMBDASONDE PÅ EKSOSANLEGGET.HVA TENNING ANGÅR KAN DEN IKKE JUSTERES.

NY SONDE CA 1800KR NY.MEN KJØP PÅ HUGGERI FOR CA 300.

PÅ BILMARKEDET ER DET SVÆRT LITEN FORSKJELL FRA BIL TIL BIL PÅ SONDER.

DEN STØRSTE FORSKJELLEN ER DIAMETER PÅ GJENGEPARTIET

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Når jeg starter bilen og begynner å kjøre så er det som om bilen ikke får kraft kan kjøre men det blir litt kenguru. Det varer i ca 10-15 sek. Problemet oppstår også når eg skal ta hurtige forbikjøringer, da bruker bilen 2-3 sekunder før den kommer. Hva kan problemet være?

3457193[/snapback]

 

LAMBDASONDE PÅ EKSOSANLEGGET.HVA TENNING ANGÅR KAN DEN IKKE JUSTERES.

NY SONDE CA 1800KR NY.MEN KJØP PÅ HUGGERI FOR CA 300.

PÅ BILMARKEDET ER DET SVÆRT LITEN FORSKJELL FRA BIL TIL BIL PÅ SONDER.

DEN STØRSTE FORSKJELLEN ER DIAMETER PÅ GJENGEPARTIET

5479592[/snapback]

Vil bare nevne at hvis en bil har problemer som varer i 10-15 sekunder etter oppstart så er ikke lamdasonde en hovedkilde til problem.Grunnen er at lamdasignalet blir ikke tatt hensyn til av motorstyringen de første sekundene da den ikke fungerer før den er varm.Lamdasondesignalet blir heller ikke tatt hensyn til ved full speed.Da føler jeg at i dette tilfelle slik han nevener det at faktisk problemene er når lamdasignalet er frakoblet.Det er i hovedsak 3 typer lamdasonder + alle forskjellige antall ledninger mm.På en ny bil i dag må man bruke identisk type sonde,mens før kunne man bruke universalsonder bare det var riktig antall ledninger/farger.

Når det gjelder luftmassemålere så pleier de å gjøre bilen dau etter ca 3000 omd.Da er det på en måte ikke mere å hente den bare øker sakte oppover.På enkelte insprøytningstyper vil ikke bilen ta speed når den starter opp kald(f.eks HFM Mercedes).På biler før 98 kan man som regel ta av luftmassemålerstikket så går bilen bedre hvis den er defekt,men på nyere biler fungerer ikke det.Synd for det lettet feilsøkingen mye ved bare å nappe av ledninger på komponenter man mente det var feil på.Tar man av noen stikkere er det viktig å nevne hvilkne som har vært av og på til verkstedet så ikke det forstyrrer feilsøking.

Endret av Morten B
Lenke til kommentar

:)

Når jeg starter bilen og begynner å kjøre så er det som om bilen ikke får kraft kan kjøre men det blir litt kenguru. Det varer i ca 10-15 sek. Problemet oppstår også når eg skal ta hurtige forbikjøringer, da bruker bilen 2-3 sekunder før den kommer. Hva kan problemet være?

3457193[/snapback]

 

LAMBDASONDE PÅ EKSOSANLEGGET.HVA TENNING ANGÅR KAN DEN IKKE JUSTERES.

NY SONDE CA 1800KR NY.MEN KJØP PÅ HUGGERI FOR CA 300.

PÅ BILMARKEDET ER DET SVÆRT LITEN FORSKJELL FRA BIL TIL BIL PÅ SONDER.

DEN STØRSTE FORSKJELLEN ER DIAMETER PÅ GJENGEPARTIET

5479592[/snapback]

Vil bare nevne at hvis en bil har problemer som varer i 10-15 sekunder etter oppstart så er ikke lamdasonde en hovedkilde til problem.Grunnen er at lamdasignalet blir ikke tatt hensyn til av motorstyringen de første sekundene da den ikke fungerer før den er varm.Lamdasondesignalet blir heller ikke tatt hensyn til ved full speed.Da føler jeg at i dette tilfelle slik han nevener det at faktisk problemene er når lamdasignalet er frakoblet.Det er i hovedsak 3 typer lamdasonder + alle forskjellige antall ledninger mm.På en ny bil i dag må man bruke identisk type sonde,mens før kunne man bruke universalsonder bare det var riktig antall ledninger/farger.

Når det gjelder luftmassemålere så pleier de å gjøre bilen dau etter ca 3000 omd.Da er det på en måte ikke mere å hente den bare øker sakte oppover.På enkelte insprøytningstyper vil ikke bilen ta speed når den starter opp kald(f.eks HFM Mercedes).På biler før 98 kan man som regel ta av luftmassemålerstikket så går bilen bedre hvis den er defekt,men på nyere biler fungerer ikke det.Synd for det lettet feilsøkingen mye ved bare å nappe av ledninger på komponenter man mente det var feil på.Tar man av noen stikkere er det viktig å nevne hvilkne som har vært av og på til verkstedet så ikke det forstyrrer feilsøking.

5552831[/snapback]

Takk for info.Hadde selv de problem med min audi og det viste seg og være lambdasonden.ang ledningene så er det normale 3 ledere hvorav den ene går til forvarme.Kan jo også være en dårlig vakumslange/falskluft en plass.

Takker så mye for ditt inlegg.Der lærte jeg noe nytt.

Lenke til kommentar
Når jeg starter bilen og begynner å kjøre så er det som om bilen ikke får kraft kan kjøre men det blir litt kenguru. Det varer i ca 10-15 sek. Problemet oppstår også når eg skal ta hurtige forbikjøringer, da bruker bilen 2-3 sekunder før den kommer. Hva kan problemet være?

3457193[/snapback]

 

LAMBDASONDE PÅ EKSOSANLEGGET.HVA TENNING ANGÅR KAN DEN IKKE JUSTERES.

NY SONDE CA 1800KR NY.MEN KJØP PÅ HUGGERI FOR CA 300.

PÅ BILMARKEDET ER DET SVÆRT LITEN FORSKJELL FRA BIL TIL BIL PÅ SONDER.

DEN STØRSTE FORSKJELLEN ER DIAMETER PÅ GJENGEPARTIET

5479592[/snapback]

 

Kan ikke du kjøpe en tastatur som har små bokstaver ?

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
:)
Når jeg starter bilen og begynner å kjøre så er det som om bilen ikke får kraft kan kjøre men det blir litt kenguru. Det varer i ca 10-15 sek. Problemet oppstår også når eg skal ta hurtige forbikjøringer, da bruker bilen 2-3 sekunder før den kommer. Hva kan problemet være?

3457193[/snapback]

 

LAMBDASONDE PÅ EKSOSANLEGGET.HVA TENNING ANGÅR KAN DEN IKKE JUSTERES.

NY SONDE CA 1800KR NY.MEN KJØP PÅ HUGGERI FOR CA 300.

PÅ BILMARKEDET ER DET SVÆRT LITEN FORSKJELL FRA BIL TIL BIL PÅ SONDER.

DEN STØRSTE FORSKJELLEN ER DIAMETER PÅ GJENGEPARTIET

5479592[/snapback]

Vil bare nevne at hvis en bil har problemer som varer i 10-15 sekunder etter oppstart så er ikke lamdasonde en hovedkilde til problem.Grunnen er at lamdasignalet blir ikke tatt hensyn til av motorstyringen de første sekundene da den ikke fungerer før den er varm.Lamdasondesignalet blir heller ikke tatt hensyn til ved full speed.Da føler jeg at i dette tilfelle slik han nevener det at faktisk problemene er når lamdasignalet er frakoblet.Det er i hovedsak 3 typer lamdasonder + alle forskjellige antall ledninger mm.På en ny bil i dag må man bruke identisk type sonde,mens før kunne man bruke universalsonder bare det var riktig antall ledninger/farger.

Når det gjelder luftmassemålere så pleier de å gjøre bilen dau etter ca 3000 omd.Da er det på en måte ikke mere å hente den bare øker sakte oppover.På enkelte insprøytningstyper vil ikke bilen ta speed når den starter opp kald(f.eks HFM Mercedes).På biler før 98 kan man som regel ta av luftmassemålerstikket så går bilen bedre hvis den er defekt,men på nyere biler fungerer ikke det.Synd for det lettet feilsøkingen mye ved bare å nappe av ledninger på komponenter man mente det var feil på.Tar man av noen stikkere er det viktig å nevne hvilkne som har vært av og på til verkstedet så ikke det forstyrrer feilsøking.

5552831[/snapback]

Takk for info.Hadde selv de problem med min audi og det viste seg og være lambdasonden.ang ledningene så er det normale 3 ledere hvorav den ene går til forvarme.Kan jo også være en dårlig vakumslange/falskluft en plass.

Takker så mye for ditt inlegg.Der lærte jeg noe nytt.

5552999[/snapback]

Når du sier normale går jeg ut ifra at du tenker på din bil.Ved 3 leder Bosch system er det 1 sort som er signal og to hvite som er pluss og gods.De to hvite kan byttes om uten problem hvis en skal lodde inn en annen sonde.Det er en del problem med det å bruke eksoanlegg som gods da det selvfølgelig blir litt rust med årene.Derfor kom de med 4 ledninger da den nye grå ledningen er gods for å få bedre kontroll.Men så kommer problemene på enkelte modeller er ikke den grå gods men en "styrt" gods på ca 0,8 volt i forhold til gods.Da blir det problemer når en begynner å trikse med div koblinger.Vi snakker nå om 1 volts sonde så har vi 5 volts sonder og bredbandssonder så det er ikke bare å putte inn hva som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...