Gå til innhold

steiner skolen, priser


pojo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Skolen får et statstilskudd svarende til 65% av kostnadene ved en offentlig skole. De resterende 35% må dekkes av elevenes egenandeler, men elever med lav betalingsevne vil etter søknad kunne få redusert egenandel. Egenandelen for skoleåret 2004-05 er 20.000 kr. Elevene vil være berettiget til stipend og lån i Statens Lånekasse. Overskudd blir ført tilbake til skolens drift, og vil alltid komme elevene til gode."

Lenke til kommentar
Er det noen fordeler med å gå på Steinerskolen enn på en vanlig offentlig skole?

En jente jeg gikk i klasse med hadde gått på Steinerskolen på ungdomskolenivå. Det var jo ganske smart med tanke på at hun faktisk ikke hadde hatt mange av de helt vanlige fagene. Men mulig ting er annerledes på VGS da.. Hva vet jeg, men de virker så å gjøre ting på sin egen måte..

Lenke til kommentar
Er det noen fordeler med å gå på Steinerskolen enn på en vanlig offentlig skole?

En jente jeg gikk i klasse med hadde gått på Steinerskolen på ungdomskolenivå. Det var jo ganske smart med tanke på at hun faktisk ikke hadde hatt mange av de helt vanlige fagene. Men mulig ting er annerledes på VGS da.. Hva vet jeg, men de virker så å gjøre ting på sin egen måte..

Kjenner mange som har gått på Steinerskolen. Enkelte har gått hele barneskolen der, og begynner på andre private/offentlige skoler med vanlig pedagogikk når de kommer til ungdomsskolenivå. De jeg kjenner, har taklet dette helt greit.

 

Vet også om en somm gikk hele grunnskolen (barneskole+ungdomsskole) på Steinerskolen. Hun begynte så på Oslo Private Gymnas, og får også normalt gode karakterer.

 

På vgs. har ikke Steinerskolen de helt tradisjonelle linjene det jeg vet, det er mest sånn helse og sosial-fag, musikkfag og andre kreative fag, tror jeg?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

@pojo: Jeg har gått på steinerskolen i hele mitt liv(dvs. grunnskole og videregående) og jeg tror absolutt ikke jeg har tatt skade av det. Gjennom at jeg har gått så lenge på steinerskolen kjenner jeg også miljøet ganske godt og kan komme med anbefaling av en videregående skole.

 

Hvis jeg skulle gått videregående om igjen ville jeg valgt Oslo By Steinerskole. Dette er en rimelig ny skole(3-4 år gammel tror jeg.), som er mye mer moderne en den vanlige Norske steinerskolen som kanskje er litt "utdatert".

Jeg kjenner et par folk som har gått der og har hørt mye positivt om skolen.

Så hvis du allikevel har tenkt å gå på skole i oslo så kan du med trygghet godt søke der også.

Ellers så har vel alle skoler en form for åpen dag hvor du kan komme og så hvordan det er på skolen også videre. Sånne åpne dager har du krav av ungdomskolen på å få besøke med gyldig fraver, tror jeg.

Hjemmesider

Lenke til kommentar

På Steinerskolen repterer man stoffet mer og på en måte som er bevist fungerer bedre, jeg går på steinerskolen nå i 10. og har gått der siden 1. Neste år skal jeg over til Hamar Katedralskole, fordi jeg skal ha ekstra matte, kjemi og fysikk (og biologi?), noe som Steinerskolen jeg går på dessverre ikke tilbyr.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...