Gå til innhold

RE: Anders Leipsland forlater HW.NO i protest !!!!


Anbefalte innlegg

Leste akkurat igjennom tråden som er starta om meg. Fulgt sånn halveis med på den, men ser nå at noen ting må kommenteres. Blandt annet står det noen ville spekulasjoner som at jeg har gjort "et pr stunt fra Anders sin side! For å så komme tilbake og lede en nazi revolusjon med flere og strengere moderatorer, evt. oppdrette et nytt "elite" forum." Jeg kan ikke leve med beskyldninger om at jeg ønsker nazi revolusjoner så her må jeg vel bare begynne med overskriften og arbeide meg gjennom de 7 sidene threaden ble:

 

Quote:

The_Creator ID:1


Anders Leipsland forlater HW.NO i protest !!!!


 

Sludder. Det var på ingen måte noen protest. Det var helt frivillig og av eget ønsket grunnet at jeg føler jeg har ikke bidratt med noe særlig positivt i det siste. Jeg irriterte meg over noen forstyrrende elementer i forumet og istede for å ignorere disse(tie dem ihjel...) som jeg gjorde tidligere begynte jeg å svare. Eneste jeg oppnådde var at mine innlegg ble like destruktive for forumet som de uønskede elementene jeg ville bekjempe.

 

Kort sagt: for mye diskusjon om forumet og for lite diskusjon data og datarelaterte ting

 

Quote:

Han slutter og forlater nå hardware.no pga av MANGE useriøse poster og diskusjoner og veldig dårlig oppførsel av noen folk


 

Vel det er ikke til å fornekte at drittslengingen og den meget uhøffelige tonen enkelte holder var en medvirkende årsak.

 

Quote:

Monhart ID:43


Man kan vel trygt si at personer som Anders ikke lyser opp i hverdagen til folk. Døds- seriøs hele tiden, tar _aldri_ en spøk med et smil


 

Om du føler at jeg ikke tar en spøk så er det synd, for jeg føler at jeg faktisk har skrevet noe som ikke bare er tørt kjedelig datastoff. Kanskje vi bare har forskjellig form for humor?

 

Å være seriøs og samtidig spøke går IMHO helt flott.

 

Quote:


"On 2002-05-04 20:00, Anders Leipsland skrev:

Dette skal ikke være en supporttjeneste."


 

Det der er på mange måter snakk om definisjon. Jeg ønsker ikke å kalle dette forumet for en supporttjeneste. Jeg foretrekker å kalle det "et sted datainteresserte kan diskutere sin interesse og komme i kontakt med hverandre". Den definisjonen åpner mer for at spørsmål om hardware kan utvikle seg i lange debatter og ikke bare at man får "spørsmål - svar - debatt slutt".

 

I praksis er det forholdsvis likt, men jeg mener "supporttjeneste" ikke passer som beskrivelse.

 

Quote:

sosohal ID:47


Anders; en ting jeg ikke vil savne er den smakløse Siste Ordet-spøken din.


 

:grin: Det der den morsomste spamminga jeg noen gang har gjort.

 

Quote:

christt ID:66


Synes det er litt teit å blåse opp denne saken for en mann...


 

Kunne ikke vært mer enig! Jeg ville egentlig bare "fade away..." men så var jeg jo dum nok til å slippe nyheten på IRC og vips så kom tråden.

 

Quote:

andre_aronsen ID:79


For å være helt ærlig, synes jeg forumet rett og slett er ganske aggressivt, det er ikke snakk om vennlig hjelp og diskusjon, men istedet spott, drittkasting og slike ting. Jeg bruker også andre fora, som for eksempel golem.de, og jeg må jo si at jeg merker en stor mentalitetsforskjell i forhold til her. Så klart har de også der endel humor og "x vs. y"-diskusjoner, men alt foregår på et helt annet plan, mer voksent kan man si. Det forekommer overhodet ikke at noen sier "Ditt j. rasshøl! Du hakke peiling!" bare fordi noen bruker windows istedet for Linux, intel istedet for AMD eller IE istedet for Mozilla. Nei, da diskuterer man heller fordeler mot ulemper, som normale voksene personer, og selvfølgelig blir man også der uenige, det står jo om smak og behag, men man respekterer at folk har forskjellige meninger.


 

Vel, hva skal jeg si? kloke ord :smile:

 

Quote:

pgressum ID:92


Når det gjelder Anders så er det leit. Vi hadde faktisk tenkt til å høre med han om han ville være moderator på forumet


 

Bruker sjansen til å quote pgressum og dermed få avklart litt om min posisjon på forumet. Jeg er ikke og har aldri vært ansatt i eller moderator for Hardware Norge. Pgressum var så snill å sende meg en mail med forespørsel om å bli moderator(06. juni 2002), noe jeg takka nei til. Moderator status gir deg en link til Hardware Norge noe som for meg er utenkelig. Jeg vil rett og slett ikke følt med 100% fristilt som moderator.

 

Quote:

Pion_ ID:95


synes at det hele virker som et pr stunt fra Anders sin side!


 

Har du i det hele tatt noen dekning for disse spekulasjonene? Slik jeg ser det må jeg da ha fått the_creator, sosohal, k-dog mfl til å poste til min fordel. At disse personene er så lett å overtale har jeg vanskelig for å tro. Om du ønsker det kan jeg poste IRC loggen som viser grunnlaget for tråden.

 

Quote:

For å så komme tilbake og lede en nazi revolusjon med flere og strengere moderatorer


 

nazi revolusjon? Jeg håper (og tror) du bruker det som et bilde på hvordan du påstår jeg ønsker å styre forumet, men jeg kan ikke se hva du mener med utsagnet ditt. Igjen må jeg be deg om dokumentasjon eller hvertfall en bedre begrunnelse for dine (helt ville) spekulasjoner. På meg virker det som du tror jeg klarer å manipulere moderatorer og ansatte i Hardware Norge slik at de gjør det jeg vil. Enten det eller så vet du ikke helt hvordan Hitler kom til makta og hva som ligger i et begrep som "nazi revolusjon".

 

Og for å ha det klart: Jeg støtter på ingen måte nazismen eller metodene nazistene brukte for å oppnå sine ønsker.

 

Quote:

evt. oppdrette et nytt "elite" forum.


 

Jeg kan ikke se at jeg noengang har støttet et slikt forslag. Et "eliteforum" slikt diskutert tidligere på forumet som er lukket for nye deltagere er jeg sterkt imot.

 

Quote:

Corleone ID: 127


Herregud hvor mange usaklige folk som viser seg i denne tråden


 

Ok nå kommer delen som jeg bare må si, men ikke burde si:

 

Det var egentlig ikke særlig mange usaklige folk i den tråden, men det var jo hovedsaklig 2 stk som stod for ganske mye. Moderatorer burde kanskje prøvd og notere seg brukeres oppførsel og så sende dem en advarsel hvis dem trør over streken. Om dem da ikke respekterer moderatorens anmodning så er det bare rett ut.

 

------

 

sånn da var det meste besvart. Beklager at jeg "lager et stort nummer" ut av saken, men spekulasjoner rundt nazi revolusjoner kan jeg ikke la stå ukommentert. Alle "hvordan få et bedre forum" forslagene har jeg ikke besvart. Det emnet er diskutert i nok tråder nå.

 

Så, hvorfor legger jeg posten under tilbakemeldinger (og ikke off topic / søppel hvor den hører hjemme). Start tråden ble lagt i tilbakemeldinger så da føler jeg at mitt svar også bør ligge der.

 

ha en flott sommer på forumet folkens :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke meningsløst Anders! Du måtte nesten komme med din versjon av det hele for å luke vekk alle ryktene! Er forresten veldig enig i det du sa og det du står for angående forumet.

 

Hmm, hørtes nesten smiskete ut :smile:

 

Får vel avslutte med God Sommer jeg og da siden alle andre gjør det! :grin:

Lenke til kommentar

Fillern, trodde Anders var dratt jeg.

Neida bare kødder :smile:

skjønner egentlig ikke hvorfor alle er på krigsstien nå, alle vet jo att sommeren er agurktid.

det kommer vel bedre tider når høsten kommer- så ta en pause og nyt sommeren så går vel forumet her sin gang? du var jo egentlig en trivelig liten fyr.

Bedre enn yummi iallefall.

Stirr på hunden min til du føler deg bedre.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-10 22:41, minimum payne skrev:


Stirr på hunden min til du føler deg bedre.



 

Takk, nå har jeg hodepine i tillegg, saksøke deg skal jeg :wink:

 

 

Quote:


Den 2002-06-10 22:45, Kjetil Lura skrev:

Anders Leipsland meget hyggelig å se at du er tilbake.



 

tilbake og tilbake, tenkte nå egentlig bare å skrive denne tråden for å avklare noen ting.

 

Har ingen planer om å skrive noe annet på forumet

 

takk for at ikke alle vil ha meg til h*lvete vekk da :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-06-10 22:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-10 22:41, minimum payne skrev:


skjønner egentlig ikke hvorfor alle er på krigsstien nå, alle vet jo att sommeren er agurktid.

det kommer vel bedre tider når høsten kommer- så ta en pause og nyt sommeren så går vel forumet her sin gang?


 

Helt enig med deg :smile: Jeg har ikke vært inne på forumet på 2 uker nå ( :eek: ) på grunn av en ting, SOLA!

Bare vent til vinteren kommer igjen, og det blir kaldt ute, og vi har en unskyldning for å sitte inne, da kommer vi nok tilbake alle mann (og kvinner)

 

[ Denne Melding var redigert av: Corn på 2002-06-10 23:08 ]

Lenke til kommentar

off topic, men reply:

 

Må si jeg gleder meg til sommeren, jobbe hele tiden, ikke noe å gjøre på jobben og da har alle som jobber god tid på forumet og vi slipper alle som har 2mnd ferie for en stund og _det_ skal bli herlig.

 

--== bare et lite hint om hvor forumet har tatt vendingen ==--

Lenke til kommentar

Quote:


takk for at ikke alle vil ha meg til h*lvete vekk da :wink:


 

Det er kansje litt å ta i. Jeg får nesten sende en God sommer hilsen og en takk-for-alle-svar-jeg-har-fått av deg hilsen. Du har hjulpet meg mange ganger, og det setter jeg stor pris på :smile:. Jaja lykke til videre Anders!

Lenke til kommentar

Huff da, der stakk ryggraden i forumet :sad:

 

Har lest forumet opp å ned noen ganger i løpet av min tid som deltaker og må si meg enig med Leipsland om at det er en del useriøse,infantile småunger her (mine ord).

 

Uansett med utviklingen forumet har vist ifra å fungere bra til å bli mer og mer en lekeplass, skjønner jeg hvorfor han vil vekk.

 

God sommer a Anders !

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-10 22:21, Anders Leipsland skrev:

Så, hvorfor legger jeg posten under tilbakemeldinger (og ikke off topic / søppel hvor den hører hjemme). Start tråden ble lagt i tilbakemeldinger så da føler jeg at mitt svar også bør ligge der.


ha en flott sommer på forumet folkens :smile:


...og dessuten kommer tråden opp under "siste fra forum" - noe som gjør at alle kommer til å lese dette! Hadde den vært under Off-topic ville responsen vært dårligere (snakker av erfaring)

 

Ha en ellers fin sommer du også!

Lenke til kommentar

Hihi...var redd for at det var nokk en 14'tis som ikke hadde fått nokk oppmerksomhet og restartet posten pga at han/hun ikke hadde fått nokk oppmerksomhet:-D (frames viser ikke creator).

 

Men anders:Kommer det forsatt oppdateringer på frames-versjonen eller, er det slutten på frames-versjonen??

Hvis det er det så er det meget synd.

Lenke til kommentar

Bare en liten "rettelse" til Anders... posten min var MENT å være provoserende... måtte se om du var HELT borte, eller om du fulgte med...

 

Har ikke sett NOEN, NOE sted som bare slutter sånn brått etter så lang tid...

 

At det funka så bra som det gjorde hadde jeg ikke trodd da men. Metaforer som ble brukt tror jeg du skjønte greit på egenhånd, og jeg skal ikke kommentere de mer. (Med mindre det er ønskelig)

 

Håper du ikke tok det FOR personlig :smile:

 

 

_________________

Skaff meg FASTLINJE og bli RIK!

367,2 kufiolilla-hestegrønne SKRÆVGEITER

 

[ Denne Melding var redigert av: Pion_ på 2002-06-11 09:33 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...