Gå til innhold

A Copy.org i nye farger; redesign


Anbefalte innlegg

A copy.org i nye farger

Jeg har den uvane å bli lei av mine egne websider svært fort. Dette resulterer ofte i at jeg lar dem ligge, uten å gidde å gjøre noe med dem. Det samme skjedde selvfølgelig med min personlig hjemmeside, frem til jeg i jul fant ut at det var på tide å få litt fart i gården og re-designe siden.

 

Formatet

Når man lager websider føler jeg at man har to valg når det kommer til format(med format mener jeg hvor og hvordan man plasserer de forskjellige elementene på siden i forhold til hverandre);

  1. vil jeg oppfinne noe nytt. Dvs. Finne opp noe ingen har brukt før.
  2. vil jeg bruke et format som har og blir brukt mye.

Jeg valgte nr. 2 rett og slett fordi det formatet jeg har valgt passer meg meget bra, jeg har ikke behov for å gjøre noe nytt.

 

Dagens design er også midtstilt. Denne beslutningen tok jeg da jeg så det tidligere designet på høy-oppløsnings skjermer, dette meget dårlig ut fordi man fikk det inntrykk at man måtte vri hodet litt til venstre for å lese. Med å gjøre websiden midtstilt håper jeg å kunne tilfredsstille alle besøkende med oppløsninger fra og med 800 x 600 til 16000000 x1024.

 

Logo

Tro det eller ei. Jeg har faktisk tenkt å bruke den fuglen som et slags kjennemerke. Ikke at jeg selger noe og trenger en kommersiell logo, men jeg tenkte det var greit. Logoen er selvfølgelig lagd med vektor grafikk og jeg prøvde meg på flere forskjellige versjoner før denne havnet på skjermen min. Den som nå blir brukt har jeg faktisk tatt fra et bilde av en fugl som er malt på en glassdør(glassmaleri).

 

Tilfeldig fakta

Menyen var ikke planlagt og ble bare tilfeldig satt opp sånn som den er nå. Det samme gjelder mouseover på menyen som bare er en lek med Hue/Saturation i photoshop.

*.psd filen som websiden er laget av har tilsammen 42 layers i bruk

 

Hjelp meg

Uttrykk din egen mening! Fortell meg hva du synes er bra og dårlig.

Les PoleCats Kritikk Guide.

 

Jeg har bare sett på websiden i FireFox 1 og Internet Explorer 5.1 så muligheten er der for at den ser litt kårny ut i noen nettlesere, det vil jeg gjerne vite.

 

Her er min ting-som-skal-gjøres-liste.

 

 

PS. har laget ett blogg-innlegg på websiden om re-designet hvor jeg beskriver litt forskjellige ting og jeg gidder ikke gjenta meg selv, så hvis du finner denne tråden litt ufullstendig så kan du lese der.

 

PPS. MySql-serveren har den siste tiden hatt ganske dårlig respons tid. Hvis websiden er treg så er det på grunn av dette.

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e

Har bare en ting og si jeg.. DRIT bra :thumbup:

 

menyen passa ikke inn syntes jeg

HELT uenig.. Syntes den passa fint inn.. og jeg digga rollover på den :)

 

Tror ikke jeg har noe bra kritik og komme med på denne siden.

Ville bare si att jeg likte den og syntes ikke den trenger noe forandringer ;)

 

 

[OFF TOPIC]

utrolig treig server...

[/OFF TOPIC]

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar

Siden din ser fin ut selv om den er ikke så veldig annerledes fra den forige.

Alt er fint og se på og du har en ganske tøff mørk stil. Den virker mørk for meg selv om siden ikke er særlig mørk, men jeg synes den er litt mørk og tøff.

 

Du har brukt fine farger og likte blomstene rundt om kring.

Men en ting jeg ikke likte det var skyene/himmelen. Synest det ble litt kresj, med den stilen du kjørte.

 

Menyen er fin, men jeg synes rollover og blir litt rar selv om det er ikke så veldig rart. Litt. :D Kanskje du kan bruke en annen farge.

 

Dette var mine meninger om siden.

(Håper dette var litt mer informativt en de andre "kritikkene")

Lenke til kommentar
Er siden din veldig treig eller er det bare meg?

PPS. MySql-serveren har den siste tiden hatt ganske dårlig respons tid. Hvis websiden er treg så er det på grunn av dette.

 

Vokn opp da mann.

Der stod det om det ja. Hehe.

 

Ellers synes jeg siden er meget fin. Liker header spesielt godt.

Lenke til kommentar

Ja, det ser ut som serveren sliter så det holder. Jeg er fortsatt i dialog med hosten min og håper at de greier å få orden på saker så fort som mulg.

 

Oi... der er visst hele MySql serven ned ... det var teit! Får håpe jeg ikke mister for mye data.'

 

Reg. Det var jo Jævlig teit at det skulle skje akkurat nå. Jeg har bare de siste dagene hatt problemer med MySQL serveren så jeg tror ikke jeg bytter host.

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar

nyyydelig! :dribble:

 

jeg elsker skyene, fuglen, det greiene til venstre (spesielt det på utsiden), menyen, rosene, måten du har satt opp overskriften i innholdsfeltet på.. kort sagt det meste.

 

kansje litt over min kunnskap å gi kritikk men.

 

jeg syntes skyene og det brune kunne flytet litt mer sammen. kansje med en nesten hvit nyanse av det blå som glir inn i en annen nyanse av det brune under fuglen.

 

kansje litt sterkere farge på footeren. og skyggen i hjørnene så litt rare ut.

 

kontaktknappen i menyen fungerte ikke helt i opera vertfall. den skifter ikke farge på den nederste delen når man tar musen over.

 

vet ikke om bildet av deg (tipper jeg det er) er bare et eksempel men det var vertfall veldig utydelig.

 

pilene ved siden av "les videre" er det eneste som ikke er i grungystyle. men det trengs kansje ikke.

Lenke til kommentar

Endelig et skikkelig kvalitetdesign på dette forumet igjen, har ikke sett det for ofte i det siste.

 

Tar det punktvis i dag tenker jeg, håper det går fint.

 

---------------------------

 

Hva liker jeg?

 

Stilen, eller rettere stilene blandet sammen. Rett og slett en flott miks av det rene, det skitne, det harde og det myke. Meget bra sammensetning!

 

Masse flotte detaljer som rosene og piggtråden. Du har også fått plassert detaljene på en måte det ikke ser uryddig ut, noe som fort kan skje.

 

Selve designet har jeg svært like å utsette på, sett bort fra et par punkter jeg skal nevne under:

 

---------------------------

 

Hva kan gjøre det bedre?

 

Som Arve også har nevnt i en kommentar under siste innlegget, synes jeg lenker innenfor vanlig paragraf er for dårlig markert. Tror også en helt enkel underline vil gjøre underverker her, ikke minst er det mye mer brukervennlig.

 

For meg et veldig unaturlig at hjem-lenken i menyen er plassert til slutt, derfor trykker jeg automatisk på "blogg" når jeg går til hovedsiden. Det er nok kanskje bare noe en må venne seg til, men jeg er vant til at den alltid står som første menyvalg.

 

Jeg synes det er noe merkelig med plasseringen av overskriften til første blogg-innlegg. For det første synes jeg den er for nær menyen, for det andre ser den ut som en del av designet, ikke av innholdet. Slet med andre ord ørlitegranne med å finne den faktisk.

 

Innlegget er skrevet den

Dette ville jeg gjort en del mindre, og sentrert under rosen.

 

Høyrekolonnen blir veldig tom (som i mangel på innhold kontra størrelse) når man er inne på blogg-kategorien. Ja, det vil jo komme flere måneder der etterhvert, men hva med å kanskje fylle opp med "Andre blogger" eller lignende?

 

Den siste jeg skal kommetere som jeg ikke likte så godt, var footer/avslutning. Jeg føler den mangler borderen du finner igjen på sidene. Kanskje skal det være slik, kanskje ikke, for meg virket det rart, da en finner igjen de svake linjene i resten av designet.

 

---------------------------

 

Ellers kan jeg si at dette var et lyspunkt mellom alle de like og ensformige sidene som postes her om dagen. Du har gjort noe eget, og bare det er i seg selv et pluss. I tillegg har du gjennført det meget bra.

 

Imponert.

 

EDIT: Det er noe rart med kommentarskjemaet. Det står Navn: etter boksene. Har du kanskje bare glemt å fjerne kolon?

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Meget pent, meget pent.

 

Liker måten du blander stiler på. Slikt skaper spenning.

 

Veldig fin og kunstnerisk stil. Skulle du hatt et soundtrack til denne siden måtte det bli Enya - Only time. Jeg hørte på den sangen da jeg åpnet siden din og det var akkurat en slik side jeg forventet å åpne i forhold til stemningen og humøret jeg fikk av sangen. Skjønn det eller ei, jeg er et spesielt menneske. :p

 

Jeg hadde forventet litt mer av footer, liksom prikken over den sagnomsuste I'en. :)

 

Men som sagt, nydelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...