Gå til innhold

Hva er den rareste filmen dere har sett?


Anbefalte innlegg

Finnes faktisk andre teorier som er vel så bra som den. Og det er det som egentlig litt skummelt, for jeg hellet også mot den teorien du har ca først. :cry:

Hmm...min tolkning er helt lik Zyklon sin...hva slags andre teorier finnes det? (vi burde kanskje tatt det i en annen tråd)

 

Lost Highway tror jeg kan ha noe med midtlivskrise å gjøre. Ønsket om å være ung igjen. Selv om jeg er langt fra sikker dessverre... :(

 

Hmm...den er det lenge siden jeg har sett, men jeg kan ikke huske jeg assosierte den med noen midtlivskrise...mener å huske det virket som om de forkskjellige karakterene representerte forskjellige følelser.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes faktisk andre teorier som er vel så bra som den. Og det er det som egentlig litt skummelt, for jeg hellet også mot den teorien du har ca først. :cry:

Hmm...min tolkning er helt lik Zyklon sin...hva slags andre teorier finnes det? (vi burde kanskje tatt det i en annen tråd)

Vel, slik jeg har forstått hvordan Lynch arbeider, så blir det veldig anti-Lynch å påstå at det finnes noen direkte fasit til filmen. Noe av det fine med Lynch sine filmer er at de ikke trenger å være logisk. Man kan tolke de fra flere vinkler, slik all god kunst kan.

Og det er det som er så flott med Lynch. Jeg kan se en Lynch film sammen med deg, og etterpå har man kanskje sett to helt forskjellige filmer. Det er genialt. :w00t:

 

Det finnes tolkninger av Mullholland Drive som baseres mer som kritikk av Hollywood, mot hele bransjen. En hyllest til alle lovende talenter som mislykkes og ender opp med å miste fjes/navn, og hvordan vinden kan vende over natten. Det er også en OK en om schizofreni, og selv om den er noe hullete, så har den noen poeng.

Jeg liker også teorien om at majoriteten av filmen er en drøm da. Stiller meg ikke 100% sikker likevel.

 

Lost Highway tror jeg kan ha noe med midtlivskrise å gjøre. Ønsket om å være ung igjen. Selv om jeg er langt fra sikker dessverre... :(

 

Hmm...den er det lenge siden jeg har sett, men jeg kan ikke huske jeg assosierte den med noen midtlivskrise...mener å huske det virket som om de forkskjellige karakterene representerte forskjellige følelser.......

 

Jo, jeg er enig i det. Det med midtlivskrisen har jo noe med at du har en ganske dyster, deprimert karakter i 35-årene, med en kone han mistenkter som utro og dessuten en dødsdom over seg, som fysisk forvandles til en utsvevende ungdom med dametekke og så videre.

Men klart, det forklarer jo langt fra alt.

 

S,

Lenke til kommentar
Vel, slik jeg har forstått hvordan Lynch arbeider, så blir det veldig anti-Lynch å påstå at det finnes noen direkte fasit til filmen. Noe av det fine med Lynch sine filmer er at de ikke trenger å være logisk. Man kan tolke de fra flere vinkler, slik all god kunst kan.

Joda, helt klart...jeg prøvde ikke antyde at det ikke fantest andre tolkninger ellerno, jeg var bare nysgjerrig...

 

Det finnes tolkninger av Mullholland Drive som baseres mer som kritikk av Hollywood, mot hele bransjen.

 

...

 

Jeg liker også teorien om at majoriteten av filmen er en drøm da. Stiller meg ikke 100% sikker likevel.

 

Jo, jeg tolket også filmen dit hen at den er en kritikk mot Hollywood...nå husker jeg ikke filmen i detalj, men den antydet jo litt mafiavirksomhet osv. (Selvom antydningene selvfølgelig ikke skal tas direkte)

 

Men, det at deler av filmen er en drøm og at de kritiserer Hollywood er langt fra motsigende tolkninger da.

 

Det er også en OK en om schizofreni, og selv om den er noe hullete, så har den noen poeng.

 

Hmm...den kunne vært interessant å høre mer om...kanskje jeg får ta meg en tur inn på imdb... ;)

Lenke til kommentar
Jo, jeg tolket også filmen dit hen at den er en kritikk mot Hollywood...nå husker jeg ikke filmen i detalj, men den antydet jo litt mafiavirksomhet osv. (Selvom antydningene selvfølgelig ikke skal tas direkte)

Men, det at deler av filmen er en drøm og at de kritiserer Hollywood er langt fra motsigende tolkninger da.

 

Neida, jeg er som sagt tilhenger av den teorien jeg også.

Men det trenger ikke å være en drøm heller. Det er en teori om at første delen er en ung, lykkelig og vakker skuespillerinne som i andre del er knust ned, deprimert og upersonliggjort(derfor navneskiftet) av Hollywood.

Zyklon sin teori er absolutt en av de bedre da, men jeg er uenig i at det nødvendigvis er det definitive svaret på filmen liksom.

 

S,

Lenke til kommentar

Andre rare filmer må vel være:

 

L' Ultima orgia del III Reich (1977) og Women in Cages (1971). Skjønner ikke helt poenget med filmer som bevisst spiller på sex slik at de skal bli ansett som "provoserende" eller kanskje banebrytende.

 

"The Color of the night" er også en rar film på den måten at du får se redskapet til Bruce Willis. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...