Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er tp-kabelen ødelagt?


Anbefalte innlegg

Hei! Driver å legger opp en tp kabel i huset, så har jeg brukt en stiftepistol. Så har jeg vært litt uheldig å truffet ledningen.... gjør dette noe? Jeg sitter å prøver å få internett, men jeg får ikke noe kontakt.... Er kabelen ødelagt? Er det noen måte jeg kan skjekke kablen med?

 

Takker for alle svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I kabelen trenger du kun 4 av de 8 trådene. Gjør som en tidligere her har sagt - legg ut en annen kabel ved siden av - og jeg regner med at du har et måleinstrument. Da kan du lettvindt måle ut hvilken av trådene som har brudd. Har du maks uflaks har du ødelagt mer enn 1 trådpar.

En nettverkskabeltester kjøper du for få hunder kroner på Elfa, Clas Ohlsson eller Biltema. Da kan alt sjekkes. Min tester har hjulpet meg mye.

Endret av husmann
Lenke til kommentar

Kjøpte en slik måler, hadde det ikke vært for det, hadde jeg aldri funnet ut at kabelen jeg har brukt ADSL smertefritt på i 3år faktisk var koblet omvendt på den ene enden(min feil men har alikevell virket). Så det var derfor jeg var 99.99% at det ikke kunne være den, men det var det visst alikevell

 

 

 

 

prisen på måleinstrument

 

clas=250kr også en til 798 kr som måler usb kabel

 

Biltema=500kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...