Gå til innhold

Den beste VIFTE\VANN kjøleren til amd socket 754?


Anbefalte innlegg

Hvilken vifte kjøler til socket 754 kjøler prosessoren mest ned? Skal overklokke prosessoren min og trenger da en god kjøler. Vet at det er mange her som sikkert kommer til å anbefale vannkjøling, men dette vil jeg helst ungå... :whistle:

Så slit hvis en slange løsnet under transport eller liknende. Så, hvilken cpu kjøler er den mest effektive?

 

Trenger også å lære litt mer vannkjølings system også... :roll:

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sett litt på begge kjølerene, men jeg tror jeg har bestemt meg for zalman kjøleren etter å ha lest endel positive kunde kommentarer på komplett.no. HHvis du bruker zalman kjøleren, hva ligger idle temperaturen på? takk for svar! :roll:

Idle temp er forsåvidt irrelevant, det er load temp som er av interesse :)

 

Uansett så vil temperaturen være avhengig av luftgjennomstrømning i kabinettet, CPU typr, cpu hastighet, vcore, andre komponenter, romtemperatur osv, så mao blir det ren gjetting :)

Lenke til kommentar
Har sett litt på begge kjølerene, men jeg tror jeg har bestemt meg for zalman kjøleren etter å ha lest endel positive kunde kommentarer på komplett.no. HHvis du bruker zalman kjøleren, hva ligger idle temperaturen på? takk for svar! :roll:

den thermalright saken jeg linka til er til dags dato den råeste lufkjøleren (tror jeg)

den holder overklokka amd64 3400+ saker nede i 30 tallet på full load og idle på rundt 26-30 grader etter det jeg har sett hos folk

Lenke til kommentar

Takk for svar! luft gjennom strømning blir ikke noe problem. bare på en kabinett dør kommer jeg til å ha ca 4-5 vifter. tilsammen i kabinetett kommer jeg til å ha 8-9 vifter. cpu temperaturen min nå men cpu viften som fulgte med er ca 48-51 grader. :whistle:

Zalman viften ser konge ut! Regner med at størrelsen på cpu kjøleren ikke blir noe problem... :roll:

Lenke til kommentar
Hvilken vifte kjøler til socket 754 kjøler prosessoren mest ned? Skal overklokke prosessoren min og trenger da en god kjøler. Vet at det er mange her som sikkert kommer til å anbefale vannkjøling, men dette vil jeg helst ungå... :whistle:

Så slit hvis en slange løsnet under transport eller liknende. Så, hvilken cpu kjøler er den mest effektive?

 

Trenger også å lære litt mer vannkjølings system også... :roll:

Thermalrigt xp-120

Lenke til kommentar

Btw, når dere sier at zalman trolig er det beste kjøpet, mener dere dette fordi den er veldig stille og kjøler sånn greit nok? eller mener dere at den er det beste kjøpet fordi den kjøler konge bra og er ganske stille? Jeg vil helst ha den cpu kjøleren som kjøler best, ikke den som er stillest...

Tusen takk for svar! :)

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar

Har zalman CBNS 7000B AlCu 92mm vifte. kjører en amd 2500+ @ 1900 MHz, har vifta på et par volt (har ikke målt men tipper at vifta kjører på mellom 5 og 7V et sted, og den lager INGENNNN lyd) under det den viftestyringa som følger med klarer! Bruker Sunbeam rheobus 4*20W. Holder da 40 grader ved idle og kan av og til poppe en grad over 50 i load. Men hvis jeg setter opp til 12V så er det ingen nåde for varmen! Nede i ca 5grader over romtemp

Anbefalt! Hvis det går for ditt HK så kjøp 120mm versjonen på netshop, de har vel bare alcu i 92mm ver. Men det er så godt som igen forskjell bortsett fra vekten på å kjøpe en i ren kopper! Lykke til med kjøpet.

Lenke til kommentar

Har Zalman CNPS7000A-CU, OC til 2.5GHz på min 3500+ Newcastle, og den idler på +/-30grader, mens load ligger på +/-40 grader, begge i 23-25grader romtemp. har full gjennomstrømning i kabinettet. eneste jeg hører av vifter med alle andre på lavest, og zalman på max er PSU utrolig nok! harddisken bråker mer enn den..

 

da skulle du tatt xp120 og en god + stille vifte...

slik jeg har skjønt det skal man helst ikke kjøpe bøyde heatpipes, de vil fungere dårligere enn rette, og Thermalright xp120 er jo da i tillegg aluminium, noe som gir ytterligere dårligere kjøling ,enn kobber, også er det prisen da. jeg betalte 400,- for min kjøler, og det er akseptabelt syns jeg.

det som faktisk er bra er jo at den utnytter en såpass interresant teknologi som heatpipe. men i den grad ville jeg da heller kjøpt denne Cooler Master, Hyper 6, grunna dens rette heatpipes.

 

EDIT: eller denne her.

 

EDIT2: skreiveleif

 

MvH Daniel

Endret av colakork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...