Gå til innhold

Får ikke benyttet ledig plass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men da må jeg installere alt på nytt igjen på både Windows og Linux partisjonen. Er ikke noen krise å miste 2Gb, gidder ikke å måtte formatere en hel disk på nytt bare på grunn av det. Men hvis noen hadde visst om en enklere løsning så kunne jeg jo gått for den.

Lenke til kommentar

Disk 1:

 

Når det gjelder c:, for at du skal kunne slå sammen de du henviser til på bilde, så må linux partisjonen flyttes helt til høyre (høyreklikk på partisjonen, velg rezise/move), i den ruten du da får opp skal du kunne dra hele partisjonen til høyre. du må nok også gjøre det med linux swap partisjonen.

 

Ta så å høyreklikk på c:, velg rezise/move, dra høyresiden mot høyre.

 

På disk 2:

 

Eneste du kan gjøre uten å slette partisjoner, er å rezise musikk partisjonen, høyreklikk, velg rezise/move, dra den helt til venstre.

 

 

Dette er basert på PowerQuest Partition Magic 8.01

Lenke til kommentar
Jeg har to harddisker. Den ene er en Seagate 120Gb IDE disk, den andre en Seagate 160Gb S-ATA disk. Fordelingen av partisjonene kan dere se på det medfølgende bildet.

Jeg prøver å utvide partisjonen kalt hovedpartisjon med 2000Mb (Det som er igjen av ledig plass, den grå ruten helt til høyre)

 

Jeg har prøvd med Partition Magic 8, men den går ikke. Jeg har prøvd alt mulig: Merge, Redistribute free space, resize.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få brukt denne lille plassen?

 

PS: Hvis noen vet hvordan jeg kan få brukt de 7Mb på starten av disk to også, så er forslag velkomne

Det er helt sikket Windows, windows er sperret på 140gig tror jeg. Så du må installere Windows Service pack 1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...