Gå til innhold

Grådigheten tar ingen ende.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eh, burde ikke letearbeidet overlates til andre?? Tapelig.

Jo. Å lete etter venner og familie der nede er håpløst. For det første så er det vansklig å kjenne igjen folk som har lagt død i flere døgn, for det andre så er det nåla i høystaken. la fagfolk ta seg av dette arbeidet.

 

Når det er sagt, så kan jeg forstå at folk vil ned for å lete.

Lenke til kommentar
Er det ikke nettopp det som er problemet her? At letearbeidet ikke GJØRES av andre, og at de derfor ser seg nødt til å ta saken i egne hender? :shrug:

Kronologisk sammendrag av hendelser:

1: UD advarer folk mot å dra ned for å lete.

2: Folk drar ned for å lete.

3: Folk mener UD bør betale for leteaksjonen deres. De burde kanskje ha skjønt omtrentlig hvor mye støtte de hadde fra UD sin side når de selv har valgt å gi blaffen i råd fra UD?

Lenke til kommentar
...jeg bare stiller spørsmålstegn ved hvorfor de i det hele tatt ser seg nødt til å gjøre det.

Et desperat behov for å føle at en 'gjør noe' i stedet for å bare sitte i sofaen hjemme og få med seg alt på TV, ville jeg tro, og det er forståelig nok. Som olsen skriver, "letearbeid blir gjort av kompetente fagfolk," sjansen for å finne noen er for privatpersoner så godt som ikke-eksisterende.

Lenke til kommentar

Jeg forstår at enkelte vil reise ned for og finne familie, men kravet er totalt urimelig. Norske myndigheter stiller med mannskap for og lete etter ofre, norges beste personer på området har blitt sendt ned for og foreta gjenkjenning.

 

Det er ikke et poeng at pårørende skal reise ned til for og lete i totalt ugjenkjennelige lik. Skal pårørende hjelpe til må de henvende seg til norske myndigheter og tilby sin kompetanse (hvis de har en relatert kompetanse).

 

- Vi forventer at de som er her nede og leter får økonomisk bistand til blant annet hotell, transport, tolk og pc fra i dag. Vi skal ikke ha utgifter for å lete etter våre kjære, sier Wernersen.

 

Nesten litt flaut...

Lenke til kommentar
Dagbladet burde vel fulgt "vær varsom plakaten" og ikke trykket artikkelen, ihvertfall ikke med navn og bilde. Fortvilede pårørende lar følelsene ta overhånd og retter sinnet mot UD. Eneste resultatet er at de pårørende i artikkelen risikerer å bli hengt ut. :no:

De ber om det.

 

Beklager, men jeg klarer ikke å være snill når folk opptrer sånn. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...