Gå til innhold

Hva er den beste AntiVirus-programvaren?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk selv nylig over fra NAV til NOD32, da jeg haddde sett meg temmelig lei av mengden ressurser nav krevde til sammenligning. Men jeg må ærlig innrømme at jeg aldri hadde trodd at forskjellen kunne være så stor som den var.

 

Jeg sitter da heller ikke på noen "monster-pc", 2,8ghz 1gb ram, så viss du har "dårligere" pc enn dette bør du absolutt vurdere å kvitte deg med NAV.

 

Tror jeg smilte i nærmere 2 dager etter denne positive overraskelsen

 

:D

 

 

Men her om dagen leste jeg denne testen og lurte derfor på om noen har erfaring med nettopp bitdefender som kom skarpest ut i dette tilfellet?

Jeg tenker da først å fremst på hvor mye ressurser det tar sammenlignet med NOD32 som er mitt førstevalg for tiden...!

Lenke til kommentar
OT: Når jeg har installert NOD32, kan eg installere Norton Internet Security då, eller blir det tullball? Eller har NOD32 pop-up blokker og annen internettsikkerhet?

Hei. Hvis du velger å ikke installere AntiVirus kommer ikke dette til å bli et problem(om det kan blir problemer på andre måter vet jeg ikke, men da har du ihvertfall ikke 2 antivirus programmer).

 

Det kommer opp en egen side der du kan krysse av om du vil ha AntiVirus eller ikke, så du tror ikke det skal være noe problem å finne dette alternativet.

Lenke til kommentar

Har innstallert NIS 2004 som fulgte med internett fra Telenor. Noen som har en FET anbefaling om hva man bør gjøre? Har en meget rask maskin, men er det verdt NIS 2004? NOD32 høres fristende ut. Er ikke oppdatert på virusfronten. Noen som har en virkelig klar og god anbefaling på et godt grunnlag så hører jeg gjerne på den. Tilsvarer NOD32 NIS2004/5? Altså.. både firewall og antivirus?

 

Samtidig: Hva er det beste anti spyware programmet å bruke?

Lenke til kommentar

Byttet til NOD32 for en del måneder siden, etter å ha brukt diverse versjoner av NAV i flere år. Det er stor forskjell på ressursbruk - man merker det nesten uansett hva slags pc man har.

 

Til firewall har jeg i det siste brukt Agnitum Outpost Firewall, og den har fungert svært tilfredsstillende. Jeg har tidligere hatt god erfaring med ZoneAlarm og Keiro, men ZA hadde så mange bugs i noen versjoner for en tid tilbake, at jeg dumpet dem for godt.

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med at AdAware ikke får fjernet de skjulte programmene på maskinen. Claria RegKey, Claria RegValue, og Tracking IECacheEntry. Disse kommer opp hver gang jeg scanner gjennom maskinen med AwAware selv om jeg fjerner de hver gang.

Lag en egen post, så kan vi nok hjelpe deg! :D

Lenke til kommentar
Hva med det gratis antivirus-programmet Avast? Noen med kjennskap til dette?

 

 

Dekanus

no har ikkje eg prøvd det programmet, men eg har prøvd AVG, og det syns eg at virka heilt greit. hadde ingen problem med det. det er uansett betre med eit gratis antivirus program ein å ikkje ha antivirus i det heile tatt.

Lenke til kommentar

Hei!er ny på dette forumet,virker som et bra forum.Men stusset litt når jeg leste gjennom her,min personelige erfaring etter å ha prøvd forskjellige AV programmer er. Norman er bedre enn zonealarm,pcsillin eller åssen d staves, og kaspersky.Alle fant mindre enn norman på en testmaskin jeg hadde.Når det gjelder Norman sin Nic så er dette med brannmur og antivirus.Som sagt dette er mine erfaringer,prater bare ut fra det jeg selv har testet.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen! En fin kombinasjon kan være NIS uten Antivirus, NOD32 (effektiv virusbeskyttelse som krever lite res.) og til sist Microsoft Antispyware BETA. (Lastes ned gratis fra www.microsoft.com.

 

Dette er min kombinasjon av sikkerhetsløsninger for tiden. Funker som en drøm! Har ikke hatt en eneste POP-up eller spank-mail eller what ever ;) ANBEFALES på det varmeste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...