Gå til innhold

pcutstyr.no selger fyrverkeri


Anbefalte innlegg

Men for min del, passer det ikke at en datashop i det hele tatt selger fyrverkeri.

 

Men ser en på annen side, det finnes bilforetninger, møbelforetninger, kjøpesenteret selger.

 

Men når man kan bestille på nett, syntes jeg det blir feil.

 

Ser ut som i år at pcutstyr.no bommet totalt.

 

Alle oppfordrer om å gi pengene til Asia og tsunami katastrofen.

Har alt donert 200,- selv, ble dårlig med familie pakke raketter t.o.m

 

Får kose meg med finlandiaen isteden. Kanskje det tryggeste også ;)

 

Godt nyttår til alle brukere her og hw.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom foressten til å tenke på reklamasjon.

 

Det er vel kanskje _en_ måte å vri seg unna reklamasjon.

pcutstyr.no har ikke vært den som er den flinkeste med angrefrist år 2004.

 

Litt vanskelig å levere tilbake raketter etter angrefrist loven.

 

Spesielt når de er tent på og blitt brukt. :p

 

Men håper pcutstyr.no skjerper seg i år 2005, og har lært av sine feil.

 

*Kunden har alltid rett*

Lenke til kommentar

Sjekk teksten på Fyrverkeri som er den sida en kommer inn på fra linken nevnt tidligere i forumet.

 

Du kan bestille fyrverkeriet, men må hente det på utsalgs stedet deres.

Helt genialt, du kan i ro og mak sitte hjemme plukke ut kva raketter du vil ha legge det i handekurv og tusle bort og hente varene ferdig pakka.

Skikklig sofagris tiltak, en er ferdig med shoppinga før en kommer frem. :-)

 

Les gjennom før dere utaler dere, og som alle vet det er ikke lov å sende sprengstoff i posten i norge. :-) Det heter brevbombe og blir straffa med 2-5 års fengsel.

Lenke til kommentar

Dette sa lie

Ser ut som i år at pcutstyr.no bommet totalt.

 

Alle oppfordrer om å gi pengene til Asia og tsunami katastrofen.

Har alt donert 200,- selv, ble dårlig med familie pakke raketter t.o.m

 

Fint det, men hvor tror du fyrverkeriet blir laget? Skal vi kanskje ikke kjøpe klær på H&M? Hvorfor ikke bare ødelegge all industri de har og droppe alt som har med NIKE å gjøre også.

 

Det er ikke usannsynlig at de fleste importører av fyrverkeri vil gå konk om folk ikke kjøper det i år, men hey la oss bare doble smertene.

 

Vi har nok penger i Norge til å både sende penger, samt å kjøpe fyrverkeri.

 

Med dypest medfølelse for alle som har mistet noen i flomkatastrofen de siste dagene.

 

Mvh Mo Mo

Lenke til kommentar
Dette sa lie
Ser ut som i år at pcutstyr.no bommet totalt.

 

Alle oppfordrer om å gi pengene til Asia og tsunami katastrofen.

Har alt donert 200,- selv, ble dårlig med familie pakke raketter t.o.m

 

Fint det, men hvor tror du fyrverkeriet blir laget? Skal vi kanskje ikke kjøpe klær på H&M? Hvorfor ikke bare ødelegge all industri de har og droppe alt som har med NIKE å gjøre også.

 

Det er ikke usannsynlig at de fleste importører av fyrverkeri vil gå konk om folk ikke kjøper det i år, men hey la oss bare doble smertene.

 

Vi har nok penger i Norge til å både sende penger, samt å kjøpe fyrverkeri.

 

Med dypest medfølelse for alle som har mistet noen i flomkatastrofen de siste dagene.

 

Mvh Mo Mo

Mye sant i det du sier, men mange evner ikke å se det hele i en slik sak, om jeg bruker 2-300,- på fyrverkeri og gir bort like mye så merker man det ikke så mye. Men så var det dette med å få nok empati til å gi da.

Lenke til kommentar

Fyrverkeri og PCutstyr

 

Først av alt beklager vi om noen har følt seg støtt av utsendelsen. Tilbudet ble gitt som en "goodwill" gest overfor våre kunder i Fredrikstad området.

Fyrverkeriet som ble solgt var av førsteklasses kvalitet og meget rimelig i forhold til konkurrerende utsalg. Vi forstår at fyrverkeri har vært et ømt tema i år og beklager i de tilfeller der noen har følt ubehag ved denne utsendelsen.

 

Litt oppklarende informasjon om vårt romjulstilbud på fyrverkeri.

1.. Vi har alle godkjennelser og tillatelser i orden når det gjelder salg og oppbevaring av fyrverkeri.

2.. Vi har ikke sendt fyrverkeri med Posten, kun solgt fra fast utsalgssted over disk.

3.. Websiden inneholdt en funksjon for FORHÅNDSBESTILLING av fyrverkeri for avhenting og betaling på vårt utsalgssted i perioden 27.- 31.12.

4.. Alle som hentet forhåndsbestilt fyrverkeri ble avkrevd legitimasjon, der det var tvil om alder.

5.. Verken brannvesen eller politi har hatt noe å utsette på vår håndtering og salg av fyrverkeri. Tvert imot har vi solgt fyrverkeri til representanter for begge etater.

 

 

Til slutt vil vi også oppfordre alle til å gi penger til den tragiske hendelsen som har skjedd i Sørøst Asia, i tillegg til vårt normale forbruk - som flere av oss i pcutstyr.no også har gjort. Det er viktig å tenke over at livet består av flere hendelser, og at vi etter en slik katastrofe også kan sette pris på hverandre og tenke igjennom de viktige ting i livet. Det er dessverre ikke alle som har det like enkelt nå i disse dager og våre tanker går også til dem.

Lenke til kommentar
Tja, om det er påkrevd betaling med kredittkort, er det vel lovlig å kjøpe fyrverkeri over nettet?

Jeg har kredittkort og er under 18.

Err, ikke kredittkort, det trekker direkte fra kontoen, men har VISA :thumbup: Har betalt flere ganger på nettbutikker :w00t:

Har du VISA? eller jukseVISA (Visa "E-et-eller-anna")

 

 

Edit .. Og et kreditkort er et kort du kan søke om kreditt på. Får du søkt om kreditt? (altså at du kan kjøre kontoen i minus uten at den kødder?) Pleier vel ikke å få kreditt på mindre enn 5k eller 10k

Endret av CrZy_T
Lenke til kommentar

CrZy_T <-----

 

Man kan ikke bestille varer på internett med VISA Elektron. Jeg har i allefall ikke greid det.. VISA Elektron mangler tallkombinasjonen over signaturen. Man trenger de siste tre tallene over signaturen får å kunne bestille på internett butikker. I allefall

 

- Komplett

- Avalon

 

Og andre butikker.

 

Jeg er 16 år.. ringte til banken min og klaget over at jeg syntes det var fryktelig dumt å ha et liksom VISA kort, når man kan få et FULLSTENDIG VISA kort UTEN kreditt!!

 

Og jeg sa at ettersom jeg bestiller mye varer på nett, kunne jeg ikke se at det skulle være et problem med at jeg skulle kunne få et FULLSTENDIG VISA kort UTEN kreditt.

 

Sjefen i banken sa at vi kanskje kunne inngå en ordning der jeg fikk et FULLSTENDIG VISA kort, men da måtte pappa eller mamma være med i banken...

 

- Dan.

Lenke til kommentar
nei, kan da umulig være lovt.. man har aldri noen garanti for at personen er over 18 år visst det er påkrevd med forhåndsbetaling..

Man får ikke visa hvis man ikke er over 18.

hørt om at enkelte bærumsgutter får låne sin fars kort?

tjuv låne?

stjålne kort..

 

snakket ikke om å få lovlig her..

Er ikke noe problem å skaffe sprit hvis du er under 20 heller :p Poenget er at hvis du har et eget visakort må du "egentlig være 18".

Bare tull, jeg hadde VISA ( nei ikke elektron, ordentlig VISA som kan brukes på internett osv ) når jeg var 16, fikk også et nytt et i en annen bank når jeg var 17.

 

Må bare ha underskrift av foreldre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...