Gå til innhold

"Må ikke skrapes" problematikken


Th0mas

Anbefalte innlegg

Nå kom jeg på hva jeg EGENTLIG skulle skrive i forrige tråd. En ganske fiffig og irriterende liten sak; må-ikke-skrapes problematikken. Er det bare jeg som har opplevd å kjøpe et Flax-lodd, eller kontantkort for den saks skyld, for så å bli møtt av 2 ruter. Den ene står det "skrap her" e.l. på, den andre har påskriften "MÅ IKKE SKRAPES!" Fatter de virkelig ikke at når de skriver noe så idiotisk som "MÅ IKKE SKRAPES", så vekker de folks nysjerrighet? Selvfølgelig blir de fristet til å sjekke hva som står bak den mystiske ruta. Hva for noe er det som er så hemmelig? Er det statshemmeligheter? Naboens bankkortkode? Eller bare en tallrekke som for oss vanlige dødelige er totalt uinteressant? Jeg tipper det siste.

 

Scenario 1: Du kjøper et flaxlodd eller hva faen. Spent begynner du å skrape fram det som står bak ruten der du EGENTLIG skal skrape. Du vinner ikke en dritt, og skraper dermed det som står bak "MÅ IKKE SKRAPES" ruten, for moroskyld. Hva skjer så? Ingenting.

 

Scenario 2: Du kjøper et flaxlodd eller hva faen. Spent begynner du å skrape fram det som står bak ruten der du EGENTLIG skal skrape. Du vinner 20 kr, og skraper dermed det som står bak "MÅ IKKE SKRAPES" ruten, for moroskyld. Hva skjer så? Du går for å heve den skyhøye premien din (egentlig vinner du ikke en dritt, p.g.a. at flaxloddet ditt kosta 20 kr i utgangspunktet. -20 kr + 20kr = 0. Ergo står du igjen med 0 kr. ).

Du får, sannsynligvis, pengene, glad og fornøyd, og ingenting mer skjer.

 

For hvordan skal noen klare å jukse til seg en premie ved å skrape det "ulovlige" feltet? Og da kan vi stille oss 1000kr spørsmålet:

 

Hvorfor kunne du ikke skrape den ruten der det sto "MÅ IKKE SKRAPES"? Jeg aner ikke, gjør du?

 

Her bør man vel også lære litt psykologi. Når man skriver "MÅ IKKE SKRAPES" med digre bokstaver, så vil 99,9% bli nysjerrige, og kanskje 50% av dem vil komme til å skrape det vekk. Argh. Godt å få det ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror da så bestemt at det ikke finnes noe måikkeskrapesfelt lenger.

 

Det levde i beste velgående sist jeg så et skrapeprodukt iallefall, men har det tatt turen til de evige jaktmarker, så skal ike jeg klage.

 

HalTan:

Kontrollkode? De sjekker da ikke måikkeskrapes feltet da du skal heve en gevinst! De leser bare av strekkoden. Og de er da vel ikke dumme nok til å skrive en kode som gjør at folk kan gjette koden på ett kontantkort? Har du først kontantkortet så har du vel fint lite bruk for å gjette deg til din rettmessige kode? Og hvem i all verden skal "ta" deg for å ha skrapt det feltet på et kontantkort?

 

Nei, dette er over min fatteevne.

Endret av Th0mas
Lenke til kommentar
<Paranoiamodus=ON>

Feltet finnes sikkert for at grådige Telenor skal kunne nekte å gi pengene tilbake til folk som har skrapet feil

<Paranoiamodus=OFF>

Når det gjelder ladekort så er grunnen at hvis kunden f.eks skraper for hard på det vanlige feltet slik at koden ikke blir leselig så er det en backup, derfor står koden også under må-ikke-skrapes-feltet. Hadde ikke feltet vært der måtte kuden sende inn kortet til Telenor og fått ett nytt før man fikk ladet opp kortet. Atlså så har dette feltet en funksjon :)

 

bjornoss

Lenke til kommentar

HalTan:

Aha, javel. Jeg skal ikke påberope meg å være noen hardcore lotterigambler, men har aldri opplevd dette. Da har jeg vel lært noe nytt i dag også da.

Det var da ikke måte på hvor nyttige disse feltene jeg alltid har irritert meg over er.

Endret av Th0mas
Lenke til kommentar

Har det ikke slått dere at den prøver å si er nemlig noe helt annet?

 

"Du trenger ikke skrape" som jeg tror.

istedenfor

"Du får ikke lov til å skrape" som dere tror.

 

Du må ikke skrape det feltet. Det er ikke nødvendig. Fullt mulig at det kan herpe for vinnermulighet hvis det er tvil og de må sjekke etc... men alikevel.

 

Jeg kan ta feil, men dette er mitt syn.

Lenke til kommentar
Det er jo en garanti i tilfelle kontantkortet er utgått eller noen har skrevet en random kode og snappet 250 kr fra telenor.

hmm..jeg har aldri klart å bare trykke en random kode for så å få penger..da jeg hadde kontantkort før, det er jo flere hundre tusen slike kort, men jeg fant aldri noen riktig kode :mad:

I tillegg så sperrer de kortet for oppladning for et døgn eller noe om du taster feil X antal ganger. Derimot så var det sånn før at hvis du tasta inn samme kode på to telefoner samtidig fikk begge penger på kortet. Dette har telenor rettet opp i... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...