Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Snø + 4x4 = gøy [modem warn]

Exeter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en Audi A4 1.9TDI Quattro S-Line (chipped) ca 180hk

17" vinter.

(og det var min brors bil, jeg var kamera and), siden jeg var så dum å selge min 4x4

Skrevet
Det er en Audi A4 1.9TDI Quattro S-Line (chipped) ca 180hk

17" vinter.

(og det var min brors bil, jeg var kamera and), siden jeg var så dum å selge min 4x4

Nesten samme bilen som faren min har, bare at han ikke har S-Line.

..Den er artig på glatta ja.. :whistle:

Skrevet (endret)

Mhm, finfin bil. Satt på i den for første gang i går (far bor i Tyskland). Fyfaen den drar på der det trengs. Litt kult med kjøleskap i hanskerommet, kjørekonsoll i James Bond-utførelse og DVD-spiller. 1337 direktørbil.

Endret av HalTan
Skrevet

Var ute i snøen 1 juledag med quattro coupe 85' modell, diffsperre på midten og bak. Det gikk noe sinnsykt, men den er ikke like trygg å ligge bredt med som en bakhjulstrekker, plutselig slipper det og da slipper det på alle fire hjula, og det er hårfin grense mellom overstyring og understyring. Føler meg tryggere i en bakhjulstrekker faktisk, men framkommeligheten til en 4x4 med sperrer er det ikke noe å si på :D

Skrevet
Mhm, finfin bil. Satt på i den for første gang i går (far bor i Tyskland). Fyfaen den drar på der det trengs. Litt kult med kjøleskap i hanskerommet, kjørekonsoll i James Bond-utførelse og DVD-spiller. 1337 direktørbil.

Loaded A4! Faren din må ha krysset av alt på ekstrautstyrlista. :p

Skrevet (endret)

Quattro er permanent firehjulstrekk ,noe som vil si at den er inne hele tida.

Quattroen skal fordele 60% av kraften til forhjulene og 40% til bakhjulene. ;)

Endret av Deuce
Skrevet

Quattroen skal fordele 50% av kraften til forhjulene og 50% til bakhjulene. ;)

Jeg for min del har vel mistanke om at de litt eldre Quattro modellene gav noe slikt som 60% kraft på forhjulene og 40% kraft på bakhjulene. Audi er som alle vet "originalt" forhjulstrekk.

Jeg trodde det fortsatt var 60 foran og 40 bak jeg.. :hmm:

Quattroen til pappa trekker ihvertfall som en hest opp bakken. Ekke snakk om at den skal bli sittende i bånn av bakken.

Skrevet

Quattroen skal fordele 50% av kraften til forhjulene og 50% til bakhjulene. ;)

Jeg for min del har vel mistanke om at de litt eldre Quattro modellene gav noe slikt som 60% kraft på forhjulene og 40% kraft på bakhjulene. Audi er som alle vet "originalt" forhjulstrekk.

Jeg trodde det fortsatt var 60 foran og 40 bak jeg.. :hmm:

Quattroen til pappa trekker ihvertfall som en hest opp bakken. Ekke snakk om at den skal bli sittende i bånn av bakken.

Tror det jeg også, leste litt om quattro-systemet og fant ut at den trakk 50% -50% mulig det var feil.

Quattro har ihvertfall etter mitt skjønn alltid vært 60% foran og 40% bak ;)

Skrevet

Såvidt jeg vet er det originale quattrosystemet 50/50.

På A3 plattformen brukes haldex, som drar på forhjulene helt til de mister festet. Dette kalles vel også quattro, selv om det ikke er "ekte" quattro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...