Gå til innhold

Drivere og verktøy til skjermkort.


The Stig

Anbefalte innlegg

Man kan vel kjøre dobble tester for å sjekke hva AA og AF har å si for ytelsen. Altså ON og OFF ;)

Grei nok guide for de mange nybegynnere der ute. :thumbup:

Har prøvd dette...

 

Jeg får vanligvis ca 12000 (uten-klokk) i 3dmark03, fikk ca 7000 med AA og AF pluss alt annet av "Eye-Candy" på Max.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fint lite tweake program, kan bla brukes til å overstyre *"60Hz-barrieren" på Windows XP

*I Windows XP er det en sperre som forhindrer Hz på CRT-skjermer til å stilles høyere enn 60Hz

(Det er forøvrig kun noen som sliter med dette problemet).

 

Fin fint. Jeg har slitt med dette at hvis jeg stiller rs til 1280x1024 kan jeg kun ha 60Hz. Hvordan overstyrer jeg dette med Powerstrip. Fikk det ikke til... :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Flott guide, har lest gjennom den på leting etter en forklaring på funksjonen til ATI Overdrive i Catalyst Center. Kanskje du kan ta med litt om det, og andre innstillinger i CC??

 

Har foresten enda ikke funnet svar på hva ATI Overdrive gjør og hvilken innvirkning det har på kortet mitt - vet du det kan du jo sende en PM.

Lenke til kommentar

Hvis du søker litt på forumet finner du nok en god del svar.

 

Overdrive er vel egentlig utgått nå, men det er altså en funksjon som skal få kortet til å yte ca 15% mer i enkelte tilfeller. Dette gjøres altså ved at kortet klokkes opp og ned, litt som AMD's C'n'Q.

 

Har aldri selv syntes dette har hatt noe særlig for seg, men du kan jo prøve selv ;)

 

Mvh Stikk

Lenke til kommentar
Skal teste "Coolbits2" for å vurdere om det er "verdig" en plass her..

 

Da jeg prøver å holde høy kvalitet på det du finner her.

 

Mvh Stikk

Coolbits 2 heiter nå NVIDIA NVTweak 1.7.1 og fungerer glimrende for min del med mitt AOpen Geforce 6800GT :)

 

NVIDIA NVTweak 1.7.1 (Formerly Coolbits)

NVIDIA NVTweak unlocks many extra options in the NVIDIA control panel/driver, including but not limited to - Overclocking, AGP & Hardware settings, Fan control, Temperature settings, Debugging, Twin View, Video Mixing Renderer, OpenGL 2.0 support, 3D viewer types (for 3D Stereo drivers), and more!

More Details and Download links: laptop2go

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...