Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle gjerne ha lagt ut VB6 ut på forumet, men det strider mot retningslinjene, og det er ikke nok plass.

 

Synes et unntak burde latt seg gjøre. Alle bør få lov til å programmere uten å betale for det! (Hint, hint)

det er ingen som hindrer deg fra å bruke et annet bedre språk jonas som f.eks c++ (Hint, hint)

det blir det samme som å si "jeg vil ha en bil gratis, alle burde få lov til å kjøre"

Endret av saboi
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke det samme. En bil koster vannvittig mye mer penger, og desuten vil ikke microsoft merke noe som helst. De bader omtrent i penger!

 

Forresten, neste språk på listen er c++. Jeg må bare få kommet meg til biblioteket og få lånt en bok :p

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Dette er kanskje litt off-topic, men det finnes jo mange (bedre) alternativer til VB, som faktisk er gratis. Det er svært få som har laget VB-kloner, men ta en kikk på følgende;

Om du er 100% satt på å programmere i Visual Basic, så er nok det siste alternativet der det du bør se på. .NET er ikke noe vanskeligere enn å programmere for Win32, som til tider kan være svært avansert. I tillegg vil det å lære seg .NET gjøre det lettere å gå over til et kraftigere .NET-basert programmeringsspråk senere. Siden miljøet er det samme, er det bare syntaksen til det nye språket du blir nødt til å lære deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt IT på skolen der vi har blitt undervist i vb.net. Læreren, som har undervist i VB6.0 mente at det var langt mindre koder i vb.net, samtidig som det er lettere og holde styr på kodene. Så er det jo XML som er det store for tiden, som er nå implentert i nesten alle ms-produkter, ganske oversiktlig og utrolig lett å konvertere. Og -Net plattformen kommer til å bli mye brukt. VB6.0 er utdatert.

 

Men om du liker det.. så værsågod, men med tanke på fremtiden ville jeg ha foretrukket vb.net om jeg skulle velge. (VB6.0 har jeg selv brukt før jeg gikk over til vb.net, vb.net må sies å være mye lettere, synes nå jeg)

Lenke til kommentar
Har man mange flere muligheter i VB.net enn VB 6.0?

Det er utrolig hva man kan få til i VB6; selv ressurskrevende oppgaver som avansert billedbehandling er mulig, og da med akseptabel ytelse og minnebruk. Men dette krever endel heslige metoder som kan være nokså tidskrevende, og som til tider kan være vanskelig for andre å forstå. Så, en kan få til mangt i VB6, men det samme kan muligens gjøres i VB.NET. på en langt kortere tid. CodeDOM, interigering med XML og annet gjør VB.NET. svært interessant etter min mening, men jeg har dog ikke ennå begynt fult med språket.

Lenke til kommentar
på www.stangeland.tk skal det hørre tl og være en gratis verisjon av vb, men husker ikke om det er 5.0 eller 6.0, se på det vertfall

Du finner Visual Basic 5 Control Creation Edition på siden min, som forøvrig kun støtter kompilering av ActiveX-prosjekter. Denne "gratisversjonen" er ypperlig til å prøve ut de eldre versjonene av Visual Basic. Men som kilogram nevner, man kan jo alltids laste ned alternativer.

 

Edit: Nei så sannelig, det heter "kompilering", ikke "komplimering". :blush:

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...