Gå til innhold

Tips! Automatisk stavekontroll


Anbefalte innlegg

Hei o dere store høvdinger i hw.no :p

 

Vi har jo lenge alle sammen både sett og enkelte av oss - irritert seg over enkeltes skrivefeiler på forumet..

 

Jeg mener i beste hensikt ikke å virke støtende på noen. Men jeg driver et forum selv og ville bare tipse Hw.no-teamet om en fin mulighet de nok ikke har tenkt på.

 

I administrasjonspanelet fins det en mulighet til å sensurere stygge ord med penere ord. Noe som vi har merket fra tid til annen.

 

Legg inn ordene sjermkort feks, og sensurer dem til skjermkort. And so on. De aller vanligste skrivefeilene (10 stk kanskje) senser dere til å bli rett skrevet.

 

Tenkt på denne muligheten noen gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (likferd @ 25/12/2004 : 20:24)
Kansje det er mulig å legge inn mer en ett ord, slik at f.eks "hvem skjermkort" kan rettes også?

Blir kansje en litt vel omfattende jobb men.. :hmm:

Akkurat dette blir nok altfor mye jobb for de som må gjøre det, og ikke minst; kan rette "feil" i mange situasjoner... Altså, så kan det ødelegge mer enn det er til hjelp i mange tilfeller...

Lenke til kommentar

Nei det blir å overdrive. Poenget er bare å vise hvor sinnsykt lett det er.. Og at man kan få ned antall feilskrivinger uten å egentlig gjøre noe særlig..

 

Å begynne med å korrigere to ord blir for mye pes..

 

Men ett og ett ord som ofte går igjen må da vel kunne gjøres noe med.. om administratoren (ikke moderatorene) på hw.no gidder...

 

sjermkort :p

Lenke til kommentar

QUOTE (Patience @ 25/12/2004 : 23:10)
Omfattende jobb???

Det tar deg 30 sekunder å legge inn et ord... maks.. om ikke 10!! Og der er 10-15 ord maks. Vi snakker om gjengangere folkens..

Kommer ann hva du skal ta, bare de vanligste gjenngangerne eller dra den heeeelt ut som en stavekontroll deluxe alá det man finner i skriveprogram som word ol. med gramatikk (hvem/hva) og hele den bøtta der...

Noen få ord er jo bare supert, men hele bokmålsordlista; nei takk... Som sagt, kan virke litt imot sin mening når pcn (eller serveren) tror at han/hun er gud ;)

Lenke til kommentar

QUOTE (Patience @ 26/12/2004 : 18:38)
Som skrevet.. bare noen få ord. Vi har noen stygge gjengangere.. og det er ikke mer en 10-15 ord.

Men ser ikke ut at hw.no bryr seg så dere kan sikert bare glemme ideen..

Kom med en liten liste så kan vi nok putte dem inn, vel å merke kommer vi ikke til å legge inn nye ord hele tiden da vi har nok av andre 30 sekunders ting å gjøre.

 

Litt julegleder skal man gi :wee:

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 25/12/2004 : 23:46)
Genialt. Det beste hadde vært en beskjed før man postet:

"Før du nå poster. Har du husket å lage et beskrivende emnefelt?
..postet i rett kategori?
..passet på skrivefeil? Sammensatte ord f. eks skal ikke deles.
.. ikke skrevet "hvem mobil", men "hvilken mobil?"
Post beskjed | Tilbake | "

Så lenge beskjeden bare kommer når man lager ny topic synes jeg det er en god ide.

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 25/12/2004 : 23:46)
Sammensatte ord f. eks skal ikke deles.

Problemet er at de som oftest ikke vet hvilke sammensatte ord de står overfor. Følgelig er de ikke klar over at de har delt et i to. Slik sett kan det synes bedre å be de se etter om de har brukt ord som på norsk skal settes sammen til ett sammensatt ord.

Lenke til kommentar

delevis -> delvis

posetivt -> positivt

intresangt -> interessant

intresang -> interessant

dær -> der

hær -> her

hvær -> hver

hellvete -> helvete

morro -> moro

jg -> jeg

dg - deg

æ - jeg

oxo - også

lissom - liksom

mobil tester (ett ord)

mobil sider (ett ord)

web side (ett ord)

hw.no ->

[url=http://www.hardware.no]hardware.no[/url]

(penere)

ok.no ->

[url=http://www.overklokking.no]overklokking[/url]

(penere)

web designer (ett ord)

Javel -> Ja vel

Neivel -> Nei vel

Jada -> Ja da

vordan - hvordan

hvet - vet

vem - hvem

kansje -> kanskje

Mvh -> Med vennlig hilsen

musik -> musikk

 

Stopper der så listen min ikke skal bli for lang. Kommer heller ikke på så mye mer i farten.

Endret av INGaR
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...