Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Sist jeg tok maxløft veide jeg 70kg og klarte 105kg.

Nå veier jeg 81kg og trener med 125kgx10. Forsøker meg aldri på noe maxløft lengre. Har forsøkt 4 ganger i benkpress, det er i hele mitt liv. :)

 

EDIT:

Jeg løfter med strikt teknikk btw.

Stanga ned til brystfestet, beina godt plantet i bakken, det samme med ryggen/kroppen. Aldri ment det var vits å jukse på seg noen kg ekstra bare for å stimulere sitt eget store ego.

Endret av warneck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sist jeg tok maxløft veide jeg 70kg og klarte 105kg.

Nå veier jeg 81kg og trener med 125kgx10. Forsøker meg aldri på noe maxløft lengre. Har forsøkt 4 ganger i benkpress, det er i hele mitt liv. :)

 

EDIT:

Jeg løfter med strikt teknikk btw.

Stanga ned til brystfestet, beina godt plantet i bakken, det samme med ryggen/kroppen. Aldri ment det var vits å jukse på seg noen kg ekstra bare for å stimulere sitt eget store ego.

7536308[/snapback]

Du holder vel tomlene bak, ikke foran stanga?

Lenke til kommentar

Trener 5 x 5 Benkpress med 75kg (øke til 77 1/2kg neste uke forhåpentligvis).

 

Makset med 90kg for litt over 1,5 uker siden, da trente jeg riktignok med 70-72kg.

 

Vet ikke hva jeg makser med, men ligger kanskje på 95kg nå. 100kg tviler jeg på, men da må du legge godviljen i det (max).

 

Hva er forskjellen på å legge tommelen bak stanga eller foran?

Lenke til kommentar
ahh takk=) lært noe idag og

7539187[/snapback]

Hvis du er vant med å ha tomlene "vanlig" kan det være vanskelig å skifte over til å ha dem bak. Men det er mye bedre og du kan skade tomlene ved å ha dem foran.

7539428[/snapback]

Hahaha, har du lest en ny artikkel i Flex eller sett på en bodybuilder film :!: Eller er det en sværing på studioet som har sagt til deg dette?

 

Hvor mange av de som driver aktivt med benkpress har tommelen bak? Oi, det var vist ingen. Hvor mange veit du om som har skadet tommelen, jeg veit ikke om noen.

Lenke til kommentar
ahh takk=) lært noe idag og

7539187[/snapback]

Hvis du er vant med å ha tomlene "vanlig" kan det være vanskelig å skifte over til å ha dem bak. Men det er mye bedre og du kan skade tomlene ved å ha dem foran.

7539428[/snapback]

Hahaha, har du lest en ny artikkel i Flex eller sett på en bodybuilder film :!: Eller er det en sværing på studioet som har sagt til deg dette?

 

Hvor mange av de som driver aktivt med benkpress har tommelen bak? Oi, det var vist ingen. Hvor mange veit du om som har skadet tommelen, jeg veit ikke om noen.

7540280[/snapback]

Har du sett på noen som driver aktivt? Tror ikke det. Du snakker om noe du ikke har peiling på.

 

Har har du noen bilder jeg fant på nett:

 

post-79960-1166604912_thumb.jpg

 

post-79960-1166604931_thumb.jpg

 

Du ser tydelig på begge bildene at man skal ha tomlene bak.

 

Søk på noen "proff" videoer på nettet, så skal du få se at alle gjør det. Ikke søk på -noen oppblåste bodybuilder filmer da.

Lenke til kommentar

Hahaha, jeg håper du driver å kødder med meg nå? Jeg har faktisk vært personlig vitne til flere Norges rekorder, samt en verdensrekord i benkpress. I tillegg er jeg meldt inn i Norges styrkeløfterforbund selv. Kjenner mange med NM-tittel i benkpress, og folk som har holdt på med dette før du ble født. Det er faktisk ikke lov å holde tommelen bak i aktiv benkpress eller styrkeløft. Du må søke unntak fra denne regelen på særegent grunnlag. Jeg vet om kun en som har fått unntak, men det var pga, en muskel lidelse i hendene, så han ikke klarte å holde slik.

 

Og du snakker om at jeg ikke har peling på det jeg prater om

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Sorry Ilsaldur, men jeg tror Kengdal har mere peiling på dette feltet enn deg. Tommelen skal ikke være bak.

7541913[/snapback]

Det skal da være bak!

 

:p

 

På iForm.no sier de det. På Friskhuset sier de det. Og der jeg trener sier de det. Derfor er jeg fast bestemt på at tommelen skal være bak! :wee:

 

Men men, ødelegg handa hvis dere vil.

Lenke til kommentar
Sorry Ilsaldur, men jeg tror Kengdal har mere peiling på dette feltet enn deg. Tommelen skal ikke være bak.

7541913[/snapback]

Det skal da være bak!

 

:p

 

På iForm.no sier de det. På Friskhuset sier de det. Og der jeg trener sier de det. Derfor er jeg fast bestemt på at tommelen skal være bak! :wee:

 

Men men, ødelegg handa hvis dere vil.

7542762[/snapback]

Bare ikke kom hit å klag når du blir sterk og slipper 120 kg ned på brystet pga du ikke holdt rundt stangen. Og stangen bare skled ut av håden din.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...