Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Kan noen vise meg en seriøs undersøkelse eller fakta som faktisk kan bygge opp under den myten om at styrketrening hemmer veksten?  :hmm:

 

Ikke det nei.

 

Styrketrening langt mindre farlig enn f.eks fotball.

6313663[/snapback]

 

For tung trening når man fortsatt vokser kan være hemmende på veksten. Mens knoklene vokser er de noe mykere i vekstsonene. Trener man da med tunge vekter vil de mykere vekstsonene slites ned raskere enn et vanlig utvokst skjelett ville ha gjort, og dermed forblir knoklene kortere.

 

EDIT: Beklager, så ikke denne før nå:

Les gjennom denne så for du kansje litt mer forståelse om temaet: Link

Det finnes eksperter, som i lenken, som hevder at tung trening ikke hemmer veksten, mens andre hevder det gjør det. Uansett er det en risiko å ta.

6349955[/snapback]

Tull, få noe bevis da. Ingen studier har vell kommet fram til at dette er farlig så meg bekjent, men motbevis meg gjerne.

 

Synes det er så utrolig synd at selvskrevende eksperter utaler seg om ditt og datt kan være farlig uten om å ha noen som helst av fakta i ryggen. Ta f.eks alle de Norske ernæringsfysiologene som sier at du blir kan feit av lett brus og at lett burs kan føre til kreft. Dette er bare tull, motbevist gang på gang. Men foran hver sommer tråkker ekspertene våre ut i vg og dagbladet og misinformerer det Norske folk.

Jeg siktet ikke til deg o-haavard med det siste jeg skrev her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes eksperter, som i lenken, som hevder at tung trening ikke hemmer veksten, mens andre hevder det gjør det. Uansett er det en risiko å ta.

 

6349955[/snapback]

 

Det er vel også en grunn til at det ikke blir anbefalt, hverken av de fleste treningssentre eller olympiatoppen å begynne med styrketrening før 16+ år.

6350174[/snapback]

Det er ganske mange ting som ikke er anbefalt av olympiatoppen, som f.eks kosttilskudd er de ikke så fan av, men å sette jernsprøyter som ikke er forsvarlig testet ut, og stoppe en av karrierene til et av våre største ol håp er helt greit. :nei:

Så hele olympiatoppen kan du ta med en STOR klype salt.

Lenke til kommentar
De lett burs kan føre til kreft. Dette er bare tull, motbevist gang på gang.

6352049[/snapback]

 

Det er aldri blitt motbevist, men aldri bevist heller.

6354603[/snapback]

Sorry hyrlen, litt off-topic men skal bare svare på dette her. LINK

 

@: pepsico

Det er bra, men husk på å ikke maks for ofte, for da stangerer du veldig fort. Hva er vekten din foresten?

Lenke til kommentar
@: pepsico

Det er bra, men husk på å ikke maks for ofte, for da stangerer du veldig fort. Hva er vekten din foresten?

6359098[/snapback]

stangere? vil det si stoppe opp?

 

veier ca 65kg

6359871[/snapback]

 

Ja.

 

Edit: Skrivefeil + omskriving.

Endret av 2ern
Lenke til kommentar
Vil tippe at mr Arild er ødelagt om 3-5 år.

6361226[/snapback]

 

har hørt alle alle sier de blir "ødelagt".

 

Hvofor blir de ødelagt?

hva er det som sjer?

6361243[/snapback]

Strongman-øvelser er ikke akkurat "bra" for kroppen. Å løfte biler over skuldrene er neppe et triks om man vil unngå ryggplager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...