Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Persen lyder på 110 kg. Når jeg tok det veide jeg rundt 75 kg og var 15 og et halv år. Nå er jeg 22 og tar vel rundt 100. Trent VELDIG lite de siste 6-7 årene.

110kg som 15 åring, og 75kg. Hørtes fryktelig usansynelig ut, kan jeg spørre deg om hva du drev med?

• 2 uker senere...
Skrevet

Må virkelig si jeg misunner endel av de her inne, spiser dårlig og har kjempeframgang. Personlig må kostholdet være bra og ekstremt mye søvn før jeg kommer noen vei som helst. :tease:

Har kutta benk da jeg får bedre framgang på skråbenk (4serierx8repsx30kg). Ift. til hvor mye jeg tok i benk før så vil jeg tippe at jeg ligger på 75kg 5x5 i benk :)

Skrevet

Må virkelig si jeg misunner endel av de her inne, spiser dårlig og har kjempeframgang. Personlig må kostholdet være bra og ekstremt mye søvn før jeg kommer noen vei som helst. :tease:

Har kutta benk da jeg får bedre framgang på skråbenk (4serierx8repsx30kg). Ift. til hvor mye jeg tok i benk før så vil jeg tippe at jeg ligger på 75kg 5x5 i benk :)

75kg 5x5 benk er ikke dårlig det. Om du er eksplosiv nok klarer du å dra 100kg.

• 2 uker senere...
Skrevet

17 år, 171 cm, 67kg.

70kg 5x5. Har ikke testet 1RM enda, men tror jeg klarer litt over 90!

Kanskje like greit å prøve ? Så vet du hvertfall eksakt...istedenfor å tro..

Skrevet

28% økning? Da trener du i så fall veldig lavt av din 5RM med 70kg 5x5. Ikke for å sprekke noen boble eller noe, men det er nok litt i overkant..

Dro 95kg etter en fyllehelg med 70kg 5x5. Så er nok veldig mulig.

Skrevet (endret)

Synes også at 95kg var mye i forhold til det jeg løftet på trening, men fult mulig. Selvopplevd er velopplevd. Er ganske eksplosiv, om det har noe å si.

Og nei, 70kg 5x5 var ikke spesielt lett da jeg var der.

Endret av -Martin-
Skrevet

Heisann. Kan bekrefte at jeg klarte 95kg 1RM såvidt! Er det egentlig bra med tanke på at jeg veier 67kg og er 171cm høy? Trener vanligvis 5x5 70kg.

Skrevet

Ny rek! Failure på 170 men klarte på hengende håret 165 etterpå. Dette ble tatt forrige uke :)

Hadde en super økt på bryst i går. 120kgx12, 120kgx10 og 110kgx10 God helg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...