Gå til innhold

Epleweb v7 - kritikk ønskes


Anbefalte innlegg

Der kom jeg inn.

 

Har ikke sett på andres kritikker; here goes:

  • For smal header - satt og venta på at resten skulle komme. Føler at det blir feil med de rammene der, de skaper nettopp en slik forventning.
  • Pen «logo» øverst der, generelt meget fint fargevalg på sida.
  • 10px mer padding på innholds- og menykolonnen?
  • Jeg følte kontrasten ble for stor, tekst vs. bakgrunn.
  • For brå avslutning på sida (OK, denne så jeg lenger opp :D) - Få med skyggen rundt hjørnet og videre under.
  • Føler at jeg ikke får helt inntrykk av den ferdige siden. Meny?
  • Som saboi sier, det er et ganske trygt og vanlig oppsett, du kunne jo prøve å tenke en vri med menyen, bunnen, header, der jeg føler at ting er uferdig.

Bra start!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, funker fint her. Men du må ikke gå inn på den gamle eplewebsiden.

Du må gå inn på epleweb.com/index.php

 

EDIT: Jeg gikk inn på denne tråden før det kom side 2 så jeg såg ikke det:)

 

KRITIKK: Veldig fin side som du har brukt fine farger på. Likte blå fargen av bildene, men likte kanskje ikke bilene. Det andre bildene var kule de og.

 

Siden slutter litt brått. Det er vel fordi det ikke er noen border eller noe skygge nederst. Hadde du lagt til en av disse eller begge hadde ikke siden stoppet så brått. Ellers var det en fin side, men jeg ville brukt en farge til der som skilte seg litt ut fra de andre.

Endret av Skomaker
Lenke til kommentar

-Sitter fortsatt å venter på at bildet i header skal loade ferdig, det er ikke bra ut med ett så smalt bilde der, beklager.

 

-Gulfargen burde være litt mer gul eller oransje, jeg synes den er litt for skitten på en så ellers ren side.

 

-Oppsettet er greit det, ikke noe vi ikke har sett tidligere.

 

-Hadde vært kult om du hadde laget en logo, for det blir litt kjedelig og tomt der det står Epleweb.com... ser ut som enn sånn "header" på en sånn "buy this domain name" side.

 

-Hvor er menyen? Kanskje den ikke vises i Opera?

 

-Dårlig kvalitet på Porscha

 

Men alt i alt så er det jo en fin side, selv om den flyter på bølgen.

Lenke til kommentar

Har ikke gitt særlig med kritikk før, men here goes..

 

Oppsettet er helt greit, veldig oversiktlig og som du sier er det fint å slippe å omtsrukturere hele HTML-koden. Fargene gjør at siden er behagelig å se på og jeg får et godt helhetsinntrykk, men dette trekker ned:

 

1. Headerbildet er alt for smalt og jeg synes ikke de linjene passer inn. Prøv å fylle hele headern med bildet i stedet.

 

2. Jeg synes bordene som grenser mot footer og header er for tykke, de skiller seg litt for mye ut i forhold til resten av designet.

 

3. Typografien er fin, men liker ikke at overskriftene i den høyre kolonnen er svart, de skiller seg også litt for mye ut.

 

4. Savner litt grafikk, blir litt for enkelt på en måte...Du kan f.eks lage noen bullets og noen linjer under overskriftene.

 

Håper dette hjalp deg litt i arbeidet. Lykke til videre og God Jul!

 

EDIT: Jeg ser heller ikke hvor menyen skal være...

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

PS: Jeg sitter på en bærbar pc med en ikke alt for god skjerm og bruker for øyeblikket IE, så det kan hende at jeg ikke har fått et helt riktig intrykk av siden.

Endret av Tha_Zaynt
Lenke til kommentar

Oppdatering

-------------

- Gav h3 samme farge som h1 og h2

- Økte paddingen endel i hovedfeltet og litt i høyrekolonnen

- Gjorde de horisontale bordersene litt smalere. Syns det ble mye bedre egentlig..

 

Får se hva jeg gjør med headeren.. Er mulig jeg lager en løsning med menyen plassert f.eks under header-bildet :hmm:

 

Takk for kritikken! :xmas:

 

EDIT: Raring: Skyggen har jeg laget i Photoshop. bg.gif ligger som bakgrunn i wrap-div'en, og mer er det vel egentlig ikke å si om den saken :)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Er enig med PoleCat her, men vil gjerne påpeke at flere her på dette forumet er meget flinke og talentfulle innen design, men ikke alltid innen oppsett/layout. Jeg mener det er viktig å skille klart mellom disse tingene. Man blir ingen god webdesigner før man mestrer å sette de to tingene sammen.

 

******

 

For å gå over til kritikken, the on-topic:

  • jeg liker igrunnen det helt enkle oppsettet, lyse farger osv. det gir et veldig "rent" inntrykk
  • det rene inntrykket forverres kanskje litt når jeg ser nærmere på linkfargen - den er grell
  • header er stilig, men kanskje litt vel enkel - du slipper billig ved å kjøre den stilen
  • er det noe jeg virkelig skal slå ned på blir det typografien. jeg liker ikke fonta i h2
  • i høye oppløsninger fyller ikke nettsida helt ned. det medfører at footeren, og drop shadowen som plutselig slutter, bryter veldig kraftig mot bakgrunnen. kjøre 100% høyde?

Ellers funker dette veldig bra. Et solid stykke arbeid fra deg. Igjen.

Lenke til kommentar
det rene inntrykket forverres kanskje litt når jeg ser nærmere på linkfargen - den er grell

Var veldig usikker på den selv. Ville ha med den oransje fargen som i logo-tingen, så det ble linkene som måtte lide :p Men jeg ser nå at den bare ble feil, så jeg byttet om på hover- og vanlig-fargene.

 

EDIT: Ang, 100% høyde, har prøvd 1000 ganger, men får det ikke helt til. Metoden som f.eks PoleCat har beskrevet på paradoxia.org funker dårlig da footeren er (visuelt sett) annerledes enn bakgrunnen ellers.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Så mer enn én h1 er ikke lov, hvis jeg har forstått det rett?

Hvis man har overskriftstrukturen på samme måte som deg; nei.

 

Du hadde både «Epleweb.com» og «Lorem Ipsum» wrappet inn i h1. Dette tilsier da at de to overskriftene har samme prioritet, eller ligger på samme nivå i overskriftstrukturen.

 

Nå ser det bra ut. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...