Gå til innhold

Mobilkafeen | Diskusjon rundt mobilrelaterte ting!


Ingar

Anbefalte innlegg

Valget av mobil er ikke lett, og jeg kommer til å vente litt å se hva som skjer med K810i. Den ser spennende ut :)

 

Jeg har ikke sansen for store mobiler og er ikke fan av clamshell telefoner.

 

Kameradelen tar mye plass og den vil nok gjøre det lenge fremover, da optikken tar plass, ikke selve kameraet ;)

 

N93 er vel en telefon jeg skulle likt å se i en classic-type, og den ville nok havnet i mine lommer :)

 

Uten å gå for mye inn på hvem som e best av N73 og K800i så tror jeg at for min del som mobil-bruker erK750i perfekt for meg og K800 som er en ny versjon av K750 bare bedre vil igjen da være helt i spissen for mitt bruk.

 

Ellers, hva mener dere om kamerabeskyttelsen, bør den være som på W800i eller på K800i f.eks.. Jeg personelig er fan av K800i-typen, mener det medfører en pluss i designet og gir telefonen en følelse av noe rått :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snekker`n: tror det blir litt smak og behag, jeg likte K750i-joysticken ca like bra som N73, SE sine er litt for løse, N73 sin er litt vell fast.

6756012[/snapback]

 

Joda det blir smak og behag,men når en vet at på K700.K750.W800,W810 så har det vært store porblemer med joystik (har selv hatt samtlige) og når så SE presterer å sende ut en telefon i den prisklassen med samme problem til tross for at de vet om det, ja da blir det for dårlig.

Hvorfor kunne de ikke brukt samme som den de har satt på en billigere modell, nemmelig K610 ?

Lenke til kommentar
Jeg vil påstå at joysticken på K750i, altså den nyeste som er hermetsik lukket for støv o.l. er et godt valg, evnt, K610i sin, men dette er vel ikke bra nok for de, blir vel "billig" og du burde vite at SE er veldig glad i joysticken sin, men gir blaffen i funkjsjonalitet.

6759315[/snapback]

Du mener vel K800i nå?

 

Nå er det jo nettopp sånn at K800i skulle endelig endelig eeeeeeeendelig gi en joystick som ikke ble herpa etter hvert, som i de fleste andre SE. Forstår blant annet Snekkern sin frustrasjon når de nok en gang, etter å ha lovet og skrytt av forbedring, presterer å bruke en joystick som også blir ødelagt etter en stund. Kanskje sjeldnere nå enn før, men nå må de se å skjerpe seg.

Lenke til kommentar

Helt klart, men jeg, ja, jeg tenkte på K800i. De har jo faktisk som du sier sagt at endelig får vi en feilfri joystick og probleme skulle være løst, endelig. Neida, selvfølgelig viste alle som har hatt SE og hørt dems lovord om disse joystickene at det ville bli problemer.

 

Spør du meg så bør SE ta lærdom av alle verkstedsraportene som ramler inn om reperasjoner av joystick, kanskje bruke navigasjon istedet, ergo da med tastet ikke en joystick. Har ikke hørt så altfor mye tull med tanke på løsningene ved W810 eller K610i

 

Litt rart de ikke satser på denne løsningen, er det design meddig fordelaktig å bruke en joystick fremfor en flerveis navigasjon?

Lenke til kommentar
Jeg vil påstå at joysticken på K750i, altså den nyeste som er hermetsik lukket for støv o.l. er et godt valg, evnt, K610i sin, men dette er vel ikke bra nok for de, blir vel "billig" og du burde vite at SE er veldig glad i joysticken sin, men gir blaffen i funkjsjonalitet.

6759315[/snapback]

 

Dette er tøv og tull,når en produsent har flere serier med telefoner med samme problem så bør de ta tak i dette, eller mener du at det er ok å måtte levere inn en tlf til rep etter en uke??

Lenke til kommentar

Helt klart ikke, ikke det jeg mente. Det er jo helt feil å at det skal oppstå slike situasjiner med telefoner som må til service etter en uke. Det er for dårlig.

 

Men SE har ikke tatt lærdom av alle rapoortene fra verkstedene deres og sikkert et ukjent antall mail om problemer og klager.

 

Det er veldig frem og tilbake med disse telefonene grunnet noen joysticker fungerer bedre enn andre. jeg har ikke hatt problmer med den jeg har k750i etter den var på service 1 mnd etter innkjøp.

 

Tror egentlig at et flertall SE-telefoner på service oftere enn hva f.eks benq-siemens, eller motorola og nokia har i forhold, nettop grunnet joysticken som de aldri dropper selv til tross for feilene og klagene, derfor vil jeg da gå ut og si at SE har gitt blaffen i funksjonalitet fremfor designet og stilen.

Lenke til kommentar
Helt klart ikke, ikke det jeg mente. Det er jo helt feil å at det skal oppstå slike situasjiner med telefoner som må til service etter en uke. Det er for dårlig.

 

Men SE har ikke tatt lærdom av alle rapoortene fra verkstedene deres og sikkert et ukjent antall mail om problemer og klager.

 

Det er veldig frem og tilbake med disse telefonene grunnet noen joysticker fungerer bedre enn andre. jeg har ikke hatt problmer med den jeg har k750i etter den var på service 1 mnd etter innkjøp.

 

Tror egentlig at et flertall SE-telefoner på service oftere enn hva f.eks benq-siemens, eller motorola og nokia har i forhold, nettop grunnet joysticken som de aldri dropper selv til tross for feilene og klagene, derfor vil jeg da gå ut og si at SE har gitt blaffen i funksjonalitet fremfor designet og stilen.

6759407[/snapback]

 

Riktig og som du eller sier så ser det ut som at SE satser mest på utseende da det er det som selger,men det kan fort straffe seg.

Nytter lite å ha en pen telefon når den ligger mesteparten av tiden til service

Lenke til kommentar
Men er det frodelaktig å velge design fremfor funksjonalitet?

6759466[/snapback]

Det er klart at funksjonalitet er viktigst i en mobiltelefon, men det finnes flere grader av funksjonalitet. F.eks 7380 kan ikke beskrives som funksjonell når det kommer til betjening, men vil være funksjonell til det den er beregnet til, nemlig show off og statuere eierens smak osv

Lenke til kommentar
Men er det frodelaktig å velge design fremfor funksjonalitet?

6759466[/snapback]

Det er klart at funksjonalitet er viktigst i en mobiltelefon, men det finnes flere grader av funksjonalitet. F.eks 7380 kan ikke beskrives som funksjonell når det kommer til betjening, men vil være funksjonell til det den er beregnet til, nemlig show off og statuere eierens smak osv

6761565[/snapback]

 

Riktig men ser en på SE sine mobiler så har de satset enormt på design og heller slurvet med kvalitet, dette for å gjøre telefonene mest mulig attraktive for en enormt stor gruppe kjøpere, nemmelig ungdom.

Se på K700,k750,W800i,W810i , w900i,W600,k610, osv osv.

Dette er klare ungdomsmobiler og flere av disse lider av samme svakhetene, i tillegg er de bygget av billigste type plast .

Lenke til kommentar

Vet det bare er en av modellene du nevner, men når det kommer til fysisk inntrykk og kvalitet synes jeg ikke W900i fortjener noe kritikk.

 

Hadde den noen måneder, det er en svær og tung klump, men føles solid og god. Ingen slark noe sted, ingen løse knapper, ingenting slikt..

 

Men desverre er det unntaket, ikke regelen.. Hadde aldri problemer med joysticken på K750i'en min, men den knirka som et udyr.

 

god natt mobilkafeen

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å handle inn K800i nå, og skal teste den, kan hende at snekker'n bare var uheldig med valget, siden jeg ikke har hørt mange klager på denne joysticken enda.. Håper det bare gjelder noen få.

 

K750i'n er konkludert vanskadet og en tast virker nesten ikke lenger så på tide med en ny ;)

Lenke til kommentar
Jeg har bestemt meg for å handle inn K800i nå, og skal teste den, kan hende at snekker'n bare var uheldig med valget, siden jeg ikke har hørt mange klager på denne joysticken enda.. Håper det bare gjelder noen få.

 

K750i'n er konkludert vanskadet og en tast virker nesten ikke lenger så på tide med en ny ;)

6767609[/snapback]

 

Tja vi får håpe det,men ser jo en annen som hadde samme problemet her og han nevner vel også noe sånt som "urovekkende mange K800i i servicehyllen" :hmm:

Lenke til kommentar
Du, treger ikke å skremme meg :p hehe..

 

Ja, det kan hende at SE har gjort en kjempe miss her? Er det virkelig et veldig utbredt problem at joysticken til K800i ryker?

 

Vi får håpe det bare er et par blåmandag-modeller som har kommet ut :)

6768072[/snapback]

 

Neida,prøver ikke å skeremme noen, men synest det er viktig å påpeke slikt spes når en vet at dette er et problem som er jennganger på mange av SE sine modeller og som de hver gang har lovet å utbedre uten at jeg har sett noen forbedring .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...