Gå til innhold

Må jeg ha 2 grafikkort på SLI?


H4g3N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger kun ett skjermkort, men da får du selvfølgelig ikke ytelsefordelen av å ha to. Ett skjermkort på SLI hovedkort fungerer som ett skjermkort på et et hovedkort uten SLI.

 

Du kan f.eks oppgradere med ett likt skjermkort senere for å få økt ytelsen på den ene skjermutgangen der skjermen er tilkoblet.

 

De lærde strides om man kan bruke alle 4 skjermutgangene når begge kortene står i PC'n men SLI-modus er slått av i driveren.

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe ett av alternativene nedenfor:

-To PCI-e-skjermkort som støtter SLi (geForce 6600GT, 6800 /-Ultra)

-Ett PCI-e-skjermkort som støtter SLi (geForce 6600GT, 6800 /-Ultra)

-To PCI-e-skjermkort som ikke støtter SLi

-Ett PCI-e-skjermkort som ikke støtter SLi

 

Maskinen vil funke i alle tilfeller, men SLi-funksjonen blir kun tilgjengelig med alternativ 1.

Med alternativ 2 har du mulighet til senere å kjøpe et identisk PCI-e-skjermkort og dermed få SLi-funksjonen tilgjengelig.

 

Man må skille mellom uttrykkene SLi og 'to skjermkort'.

SLi er en teknologi som samkjører to stk. GPU'er, og derfor nermest dobler ytelsen.

'To skjermkort' i et SLi-HK funker flott, men er kun nyttig i systemer der man bruker mer enn én skjerm, man vil da kunne kjøre én (eller flere) skjerm(er) på hvert grafikkort og dermed få lik ytelse, i Sorround Gaming, på hver skjerm (når man kjører én skjerm på hvert skjermkort) som man ville fått med én skjerm på ett skjermkort.

 

Man kan kjøre med opptil 4 skjermer i et SLi-HK om man skrur av SLi-funksjonen.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Og det ingen andre svarte på: JA du kan bruke ett hvilket som helst PCI-E grafikk kort. Men velger du ett 6600 eller 6800 uten SLI støtte, vil du ikke kunne kjøpe ett til senere og få det til å funke.

Hva vil ikke funke?

Du vil fint kunne kjøre med to grefikkort uten SLi-støtte, men de vil da ikke kunne kjøres i SLi-modus (altså at GPU'ene er samkjørt). Hvis du ser i min post lenger opp ser du at jeg har forklart bruken av to kort uten SLi-støtte.

 

Jeg har også skrevet at han kan kjøpe et hvilket som helst kort.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...