SilverCRX Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Ser på forumene til WoW at det er store uenigheter om hvorvidt det burde være lov å bruke egne UI'er i spillet. Jeg for min del mener at Blizzard har åpnet pandoras eske ved å tillate egne UI'er. Noen vil alltid mene at det gir en urettferdig fordel, og de vil til en viss grad ha rett. Selvsagt, man kan diskutere frem og tilbake om hvorvidt det gir fordeler eller ikke, men let's face it: Ingen hadde brukt det om de ikke følte det gjorde ting lettere. Ser også på forumene deres at spillere som bruke Cosmos oppfordrer de som mener det blir urettferdig til å bruke det selv. Dette ser jeg på som en latterlig løsning, og de som sier dette bør trekke hodet ut av jorda. Uansett, dette var mine synspunkt. Hva mener dere?
Hoel Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 (endret) Nå har jo blizzard kommet med sitt eget UI tool som baserer seg på XML. Tror nok det er en fordel å bruke dette da Cosmos er et 3. parts program og bryter med reglene blizzard har satt for wow. http://ftp.blizzard.com/pub/WoW/other/ og filen Custom Interface Tools Endret 20. desember 2004 av Hoel
Zindre- Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Jeg bruker Telo's addons. Og Hoel, Cosmos er ikke støttet med et er lov
Hoel Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 (endret) Jeg bruker Telo's addons. Og Hoel, Cosmos er ikke støttet med et er lov Har du lest EULA´en? Der står det at 3. parts programvare blant annet ikke er lov. Og sånn som jeg har skjønt det faller Cosmos under dette punktet. Holder meg til Blizzard sin egen UI sak jeg. Edit: I EULA´en Avsnitt 2, del C står dette. Endret 20. desember 2004 av Hoel
Shruggie Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Neida, Cosmos og CTmod er lov. Det har Blizzard selv sagt.
Hoel Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Neida, Cosmos og CTmod er lov. Det har Blizzard selv sagt. Hvor står det ?
Zindre- Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Neida, Cosmos og CTmod er lov. Det har Blizzard selv sagt. Hvor står det ? Her
OscarWoHA Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Blizzard har jo til og med egen "sticky" tråd om det på forumet hvor de oppfordrer folk til å liste opp add-ons. Selv synes jeg det er helt greit med egne UI-er som gjør ting mer oversiktlig og enklere. Selvfølgelig liker jeg ikke når folk abuser dette for å oppnå fordeler man ellers ikke ville hatt (som f.eks. auto-casting av spells).
Hoel Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Regner med at vi snakker om den kommende .eu wow´en eller hva man skal kalle det. "9. Will I still be able to use Cosmos once the game has shipped in Europe? This has yet to be decided. " http://en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wo...8658post18658
purpledonkey Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Nå har jo blizzard kommet med sitt eget UI tool som baserer seg på XML. Tror nok det er en fordel å bruke dette da Cosmos er et 3. parts program og bryter med reglene blizzard har satt for wow. http://ftp.blizzard.com/pub/WoW/other/ og filen Custom Interface Tools Cosmos er ikke en UI tool, men en UI mod som sikkert er lagd med en UI tool
Anders81 Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Cosmos er håpløs, websiden er nede absolutt hele tiden, og auto-updaten virker ikke. Bruker CTMod selv, PvP hadde blitt veldig vanskelig uten den, men med mindre Blizzard selv gjør om på interfacet, bør de så absolutt ikke forby interface programmer. Og Hoel, jeg tviler på at de vil gjøre forskjell fra US til EU retail.
PcT Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 jeg bruker Nurfed UI... den har alt jeg trenger + klokke
Hoel Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Og Hoel, jeg tviler på at de vil gjøre forskjell fra US til EU retail. Da hadde de vel ikke skrevet at de ennda ikke hatt tatt stilling til det ennda
Radhoo Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Jeg sendte mail til Blizzard for noen uker siden om cosmos: Hello, The use of cosmos is legal but is not supported if you are caught in cheating or things relating to this you will be banned. Best regards, Blizzard Europe Entertainment B.Mejdahl Technical Support www.wow-europe.com If you reply, please include all previous text and files related to this e-mail. -----Original Message----- From: To: <[email protected]> Sent: 12/7/2004 3:38:13 PM Subject: EN Other is the cosmos UI interface legal? Date :12/7/2004 2:38:13 PM Last Name: First Name: Account: Radhoo Character: Radhoo, Hellbeard Realm: PVP ------------------------------------------------------------------------ ----- Configuration OS: winXP CPU: 3.1GHz Memory: 1024 Video: other Sound: CreativeLabsSoundBlasterAudigy2 ------------------------------------------------------------------------ ----- Description: I was wondering if the cosmos UI interface is legal? Can I download it at use it without consern of being banned? What about the other pluggins from http://www.xunleashed.com/ are they legal? I must be on the safe side before installing it. I don't want to be banned:-P Så Cosmos er iallefall lovlig...
Aasgaard Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 At de gir en fordel i forhold til andre er det ingen tvil om. I en PvP-kamp er det en stor fordel å ha tilgang til flere skills samtidig. Det tar tid og er mer krevende når man må skifte knapperader osv. Hvis Blizzard skal godta dette bør de gjøre det _meget_ enkelt for folk flest å få tilsvarende funksjonalitet. For eksempel lage et menyvalg i spillet som lar folk få dobbel knapperad. En annen ting er vel at Cosmos har en funksjon for hurtig-loot såvidt jeg vet. Det gjør det jo enklere å raske til seg loot enn det er for andre, i alle fall om man ikke kjører rundebasert looting. jeg bruker Nurfed UI... den har alt jeg trenger + klokke Du vet det er klokke i spillet som standard også? Du trenger bare å holde musepekeren over sola/månen oppe i høyre hjørne.
Zindre- Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Hurtig loot trenger man ikke cosmos for å bruke da
OscarWoHA Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 En annen ting er vel at Cosmos har en funksjon for hurtig-loot såvidt jeg vet. Det gjør det jo enklere å raske til seg loot enn det er for andre, i alle fall om man ikke kjører rundebasert looting. Hurtigloot vil ikke si at det går raskere å loote, men du får beskjed om at det ikke er noe å loote i liket (Grønn tekst i chat). På den måten slipper man å få opp boksen som egentlig skulle vist innholdet (Noe det da ikke er).
Kultom Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 (endret) Hurtig loot trenger man ikke cosmos for å bruke da Hurtig loot, hvordan funker det? Fikk svar ja... Endret 21. desember 2004 av bugbear
Ingar123 Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Nå har jo blizzard kommet med sitt eget UI tool som baserer seg på XML. Tror nok det er en fordel å bruke dette da Cosmos er et 3. parts program og bryter med reglene blizzard har satt for wow. http://ftp.blizzard.com/pub/WoW/other/ og filen Custom Interface Tools Hvordan instalerer og bruker jeg denne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå