Gå til innhold

Diskutere Cosmos (og andre) UI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på forumene til WoW at det er store uenigheter om hvorvidt det burde være lov å bruke egne UI'er i spillet.

Jeg for min del mener at Blizzard har åpnet pandoras eske ved å tillate egne UI'er. Noen vil alltid mene at det gir en urettferdig fordel, og de vil til en viss grad ha rett. Selvsagt, man kan diskutere frem og tilbake om hvorvidt det gir fordeler eller ikke, men let's face it: Ingen hadde brukt det om de ikke følte det gjorde ting lettere.

Ser også på forumene deres at spillere som bruke Cosmos oppfordrer de som mener det blir urettferdig til å bruke det selv. Dette ser jeg på som en latterlig løsning, og de som sier dette bør trekke hodet ut av jorda.

Uansett, dette var mine synspunkt. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg bruker Telo's addons.

Og Hoel, Cosmos er ikke støttet med et er lov

Har du lest EULA´en? :whistle:

Der står det at 3. parts programvare blant annet ikke er lov. Og sånn som jeg har skjønt det faller Cosmos under dette punktet. Holder meg til Blizzard sin egen UI sak jeg.

Edit: I EULA´en Avsnitt 2, del C står dette.

Endret av Hoel
Skrevet

Blizzard har jo til og med egen "sticky" tråd om det på forumet hvor de oppfordrer folk til å liste opp add-ons. Selv synes jeg det er helt greit med egne UI-er som gjør ting mer oversiktlig og enklere. Selvfølgelig liker jeg ikke når folk abuser dette for å oppnå fordeler man ellers ikke ville hatt (som f.eks. auto-casting av spells).

post-172-1103526086_thumb.jpg

Skrevet

Cosmos er håpløs, websiden er nede absolutt hele tiden, og auto-updaten virker ikke. Bruker CTMod selv, PvP hadde blitt veldig vanskelig uten den, men med mindre Blizzard selv gjør om på interfacet, bør de så absolutt ikke forby interface programmer.

Og Hoel, jeg tviler på at de vil gjøre forskjell fra US til EU retail.

Skrevet

Og Hoel, jeg tviler på at de vil gjøre forskjell fra US til EU retail.

Da hadde de vel ikke skrevet at de ennda ikke hatt tatt stilling til det ennda :innocent:

Skrevet

Jeg sendte mail til Blizzard for noen uker siden om cosmos:

Hello,

The use of cosmos is legal but is not supported if you are caught in cheating or things relating to this you will be banned.

Best regards,

Blizzard Europe Entertainment

B.Mejdahl

Technical Support

www.wow-europe.com

If you reply, please include all previous text and files related to this e-mail.

-----Original Message-----

From:

To: <[email protected]>

Sent: 12/7/2004 3:38:13 PM

Subject: EN Other is the cosmos UI interface legal?

Date :12/7/2004 2:38:13 PM

Last Name:

First Name:

Account: Radhoo

Character: Radhoo, Hellbeard

Realm: PVP

------------------------------------------------------------------------

-----

Configuration

CPU: 3.1GHz

Memory: 1024

Video: other

Sound: CreativeLabsSoundBlasterAudigy2

------------------------------------------------------------------------

-----

Description: I was wondering if the cosmos UI interface is legal? Can I

download it at use it without consern of being banned? What about the

other pluggins from http://www.xunleashed.com/ are they legal? I must be

on the safe side before installing it. I don't want to be banned:-P

Så Cosmos er iallefall lovlig...

Skrevet

At de gir en fordel i forhold til andre er det ingen tvil om. I en PvP-kamp er det en stor fordel å ha tilgang til flere skills samtidig. Det tar tid og er mer krevende når man må skifte knapperader osv. Hvis Blizzard skal godta dette bør de gjøre det _meget_ enkelt for folk flest å få tilsvarende funksjonalitet. For eksempel lage et menyvalg i spillet som lar folk få dobbel knapperad. En annen ting er vel at Cosmos har en funksjon for hurtig-loot såvidt jeg vet. Det gjør det jo enklere å raske til seg loot enn det er for andre, i alle fall om man ikke kjører rundebasert looting.

jeg bruker Nurfed UI... den har alt jeg trenger + klokke :D

Du vet det er klokke i spillet som standard også? Du trenger bare å holde musepekeren over sola/månen oppe i høyre hjørne. :)

Skrevet
En annen ting er vel at Cosmos har en funksjon for hurtig-loot såvidt jeg vet. Det gjør det jo enklere å raske til seg loot enn det er for andre, i alle fall om man ikke kjører rundebasert looting.

Hurtigloot vil ikke si at det går raskere å loote, men du får beskjed om at det ikke er noe å loote i liket (Grønn tekst i chat). På den måten slipper man å få opp boksen som egentlig skulle vist innholdet (Noe det da ikke er).

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...