Gå til innhold

Det er fort gjort


eab

Anbefalte innlegg

Ja, da var det min tur til å krasje bilen.

 

Adressa.no

 

I tillegg er en rekke personer lettere skadet i flere ulykker i natt og i går. I Strindveien i Trondheim krasjet to drosjer og en personbil med hverandre like før klokka fire i natt. Ingen personer ble skadd i denne kollisjonen, som skjedde på snøføre.

 

Kort fortalt:

 

Ingen personskade

Jeg kom fra drosjens høyre, og skulle svinge den veien han kjørte

Drosje stoppet ikke, selv om han hadde vikeplikt

Jeg rakk ikke stoppe da jeg oppdaget at drosjen fortsatte

Ny drosje ankommer stedet og kjører i min bil.

 

PICT1064.sized.jpg

 

PICT1071.sized.jpg

 

PICT1070.sized.jpg

drosjen hadde, som han selv sa, "fullt abs-utslag helt derfra (perker 10-20 meter bortover gata) da jeg så deg". Og likevel ble skiltet knøvla såpass :roll:

 

Det beste i hele greia var da politiet kom i sin sivile sølvgrå impreza. Politimannen parkerte i bakken og etter 10 minutter begynner bilen å skli nedover. Både politiet, jeg og en annen person legger ut i fullt firsprang nedover for å prøve å stoppe bilen, eller i det minste dytte den bort fra den parkerte bilen nedenfor. Politimannen klarer å slenge seg inn og får starta bilen. Etterhvert klarer han å stoppe bilen ved å gi gass i 1.gir. Og det var ikke mye for tidlig, politibilen hadde allerde sklidd 30 meter nedover gata! Så husk det, ikke sett fra deg en bil i snødekt bakke bare ved å bruke håndbrekket. Sett bilen i gir og sving alt du klarer til en av sidene slik at bilen ikke sklir rett ned, men stopper i noe ganske fort.

 

Både håper og tror jeg slipper skyld i denne saken, da drosjen hadde vikeplikt for meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid kjedelig når sånt skjer, men som du sa selv, bra ingen ble skadet, det som er viktig. Glad det ikke er så mye snø her jeg bor nå :D . Drosja får nok all skyld. Det som er dumt er at siden en ungdom(du) var innblandet i ulykka så blir det sikkert ført på statistikken, forsikringsselskapet fører det opp at en ungdom er innblanda selv om du ikke har noe skyld, dermed ser det værre ut enn det det er på statistikkene, er sleipe sånn mange forsikringselskap.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Med tanke på forsikring og det du sier er det litt surt at jeg har tenkt å kjøpe meg egen bil snart.

 

Opelen ble forøvrig knøvla i fronten, og på begge sidene. Forstillinga er ikke helt bein lenger (en halv omdreining til venstre på rattet tilsvarer rett fram), og forskjermen samt ene bakskjermen tar inni hjulet. Tror bilen ble rammeskeiv også. Blir nok kondemnert regner jeg med, synd listeprisen på disse bilene er lav

Lenke til kommentar
drosjen hadde, som han selv sa, "fullt abs-utslag helt derfra (perker 10-20 meter bortover gata) da jeg så deg". Og likevel ble skiltet knøvla såpass  :roll:

Sannsynligheten for at en taxi holder fartsgrenser vel strengt tatt minimal...+ evnt piggfrie dekk så skal det lite til før man sklir noen meter ekstra(på pakket og polert snø har ikke piggfritt en sjanse..selv pigg sliter). :thumbdown:

 

Likende påkjørsel i oslo lørdag. En kom ut fra venstre og brøt vikeplikten så det sang, bilen med forkjørsrett bråbremser(tørr asfalt) og kjører borti parkert bil/stolpe, heldigvis kun skader på bil(lykter, fanger, kanskje radiator slått skeiv) kunne fort truffe fulle folk som raver rundt i oslos gater om natta. Bilen som forårsaket det hele stakk av uten skade på bilen sin. :nei: Litt usikker på om han ble tatt senere, fikk hvertfall ikke noe med meg på scannern...

 

Shit happens så lenge det ikke er personskader så er det ikke så farlig, biler kan fikses, problemet er at forsikringselskap ikke liker den tankegangen....virker hvertfall sånn.

Lenke til kommentar
Hmm... Jeg kjenner meg igjen. Dog var det delvis min skyld den gangen. Vil ikke ha mer av det, nei... :nei:

Hva skjedde da? :hmm: ( :tease: )

Det kom en idiot sinnsykt fort. Jeg hadde da vikeplikt, men stedet hvor ulykken skjedde krever at man må snike fronten litt ut i veien for å se trafikken, noe som ikke er noe problem dersom en holder fartsgrensene. Jeg gjorde som vanlig, slik man må gjøre på stedet, og fyren kom. Han låste hjulene og skled selvsagt rett fram. Venstre felt var helt klart, to graders kursendring fra hans side hadde vært nok til at det ikke smalt. Han moste ene siden av fronten sin, mens jeg fikk en liten skramme på fangeren og et knust blinklys. Forsikringsselskapet var usikre på hva de skulle gjøre, men jeg tror det endte med spleiselag. Min far eier bilen, så han hadde med alt som hadde med forsikring i etterkant å gjøre.

 

Heldigvis ingen personskader. :)

 

Moral: Ikke kjør fort på steder du ikke er kjent.

Lenke til kommentar
Hva ligger egenandelen på?

For meg blir det vel ingen egenandel å betale? Det er vel bare dersom man har kaskoforsikring og skal benytte seg av den.

 

Opus: så veldig synd med opelen var det neppe, kommer til å tjene på bilen hvis man ikke tar med bensinutgifter :) Selvsagt hadde den fortjent å leve litt lenger enn 140' km

Lenke til kommentar

Nei nei nei.. Ezekiel!!!

Og du som var igang og skulle rigge til hekkvinge og alt ting :no:

Da er det altså bil nr.2 du har som nu lager 4 spor i snøen...?

 

Vel, kondolerer i alle fall, alle som har kjørt en del bil er vel ydmyke nok til og si at det faktisk kan skje hvem som helst, og nå var det altså din tur.

 

Skal jo ikke koste deg noe i egenandel etter hva jeg vet i alle fall, men er jo mer enn surt og bytte bil når det ikke er planlagt da. Høres jo ikke så lovende ut det med rattet osv :cry:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har enda ikke fått avklart særlig mye fra forsikringsselskapet. Selvsagt mener mitt selskap at det er motpartens skyld.

 

I mellomtiden har jeg og den første drosjesjåføren blitt anmeldt for materiell skade, eller hva det sto i brevet fra politiet. Har nå fått vite at saken er avsluttet og motparten har vedtatt et forenklet forelegg. Om det er for å ha kjørt for fort eller for ikke å ha overholdt vikeplikten vet jeg ikke.

 

Forsikringsselskapet orka ikke engang å få en takstmann til å se på skadene da de hørte hvor ødelagt bilen var, de ville bare ha bilder av den.

 

opel.jpg

 

Ble litt imponert da jeg skulle flytte den fra bak huset og fram i gården for å ta bilder. Bortsett fra at jordinga fra batteriet hadde gått av så starta den med en gang! Tok bare en startkabel fra minus på batteriet og klemte i karroseriet. Bilen hadde vel stått i ro i ca 1 mnd (ikke at det er særlig lenge, men med så varierende temperaturer og gammel bil er det litt spennende likevel)

Endret av Ezekiel
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg har også sett mye rar kjøring, vurderer sterkt å sette webcam i bilen for å ta opp det som skjer. Usikker på om dette kan overbevise forsikringsselskapene. Jeg tror det er ganske mye narkotika ute å går i alt dette, hørte også at mange av de merkelige ulykkene nord for Holmestrand skjer fordi en av bilførerne har brukt narkotika.

Har mange ganger vurdert akkurat det samme, å plassere et slags videokamera i bilen.. Så utrolig mange idioter ute og går, og det er ikke nødvendigvis de samme som blir tatt i laser-kontroller eller fotobokser! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...