Gå til innhold

Tråden for de som har D500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er lysten på en slik telefon, men først må endel klares opp i. Og i stedet for å starte ny tråd, spør jeg heller her:

 

Når jeg vil satse på denne telefonen er det i stor grad kameraet som driver meg. Og da følger spørsmålet naturlig - Er det lett å overføre bilder (og musikk) fra pc til mobil, og fra mobil til pc? Det er liten vits med megapikselkamera, hvis bildene bare blir liggende på mobilen...

 

Jeg husker jeg hadde store problemer med dette med Samsung E700, mens det gikk knirkefritt med V200. (og kan jeg eventuelt bruke kabelen som fulgte med V200?)

Lenke til kommentar
Jeg er lysten på en slik telefon, men først må endel klares opp i. Og i stedet for å starte ny tråd, spør jeg heller her:

 

Når jeg vil satse på denne telefonen er det i stor grad kameraet som driver meg. Og da følger spørsmålet naturlig - Er det lett å overføre bilder (og musikk) fra pc til mobil, og fra mobil til pc? Det er liten vits med megapikselkamera, hvis bildene bare blir liggende på mobilen...

 

Jeg husker jeg hadde store problemer med dette med Samsung E700, mens det gikk knirkefritt med V200. (og kan jeg eventuelt bruke kabelen som fulgte med V200?)

Invester i en BT dongle, så er saken løst. Koster ikke all verden heller, men du kan bruke det til andre formål også...:)

Lenke til kommentar

Oppdatert med review av tale

 

Da har jeg hatt min D 500 i snart en mnd. Kjøpte den noen dager før jul.

 

Den har sine gleder og sine nedturer.

 

Hva som er fint med den:

Den er sexy as hell! Når jeg tar den frem så får jeg nesten alltid samme reaksjon. Damene gisper og vil ta på den, gutta blir forsiktig nyeskjerige og synes den er "kul". Den har en visuell fremtoning som virkelig sier "jeg vet at jeg har kul mobil".

 

Jeg kommer fra Nokia 7650/6600 og derfor er størrelsen ganske uvant og behagelig. Så for meg er det et pluss at den er liten og nett.

 

skjermen er som bekjent helt utrolig flott å se på. Om noe så er det at fettflekker setter seg lett på den, men det gjelder jo alle mobiler.

 

Slide action er noe som mange henger seg opp i, og tar som tegn på "kvalitet". Og det er litt morsomt at den glir opp og ned litt av seg selv. Det er små detaljer som det som gjør at den skiller seg ut fra andre mobiler med samme løsning. Men det betyr også at det er flere ting som kan gå i stykker.

 

Man kan ringe med den, sende SMS, MMS, WAPe og alt sånt. Så det er det ikke så mye mer å si om. Men det som var alfa og omega for meg var om den hadde disse tre tingene:

1. E-Mail

2. bluetooth

3. Kalender

Og den har alle tre. Og la meg bare benytte sjansen her til å si at jeg ALDRI har sett en så kjapp GPRS mobil i hele mitt liv. Å sjekke etter nye eposter kan gå på under 10 sek fra du trykker på knappen, til den starter GPRS, til den får svar fra server. Det er lynkjapt!!

 

Du kan sette opp flere e-mail kontoer, men det negative er at den sperrer alle mail over 300 kb. Og den gjør ikke skille på vedlegg eller innhold. Har du en mail som har et innhold på 6 kb, og et vedlegg på 295 kb, så vil den ikke ta ned den mailen. Dette er veldig anyoing!!

 

Bluetooth:

Har jeg rellativt god erfaring med. Den finner nesten alt. Men innimellom har den litt rare nykker. Ved syncing mot PC så går det greit med kontakter og todo lista, men kallenderen har jeg store problemer med. Det er KRITISK og kan være avgjørende for om jeg vil beholde mobilen. Jeg får en feilmedling om at en dato er ugyldig. Har pratet med samsung om det, men vet ikke hva som skjer. Jeg vet ikke om problemet ligger i outlook, synce software, eller mobilen.

Å overføre MP3 til den via bluetooth er en studie i tålmodighet og totalt bortkastet. Mangelen på minnekort kommer virkelig frem her. Men for meg er MP3 helt uvesentlig så den minne plassen brukes til bilder isteden som taes med kamera.

 

Kalenderen er helt ok den når jeg bruker den manuelt. Fin og oversiktelig.

 

Kontaktlisten:

Vel, den er litt å bli vant med, for her organiseres ALT etter etternavn. Dette var ikke jeg vant med fra andre mobiler som organiserte etter begge. Det gjorde at jeg slet med å finne mange av mine kontakter for jeg har aldri giddet å lære meg etternavnet til alle. Det tar litt tid å bli vant med.

 

SMS:

Den er veldig kjapp å SMS med, og alt går på skinner sånn sett. Negative her er mangle på store bokstaver etter punktum. Den har en veldig merkelig fremgangsmåte for å sende og. Når du er klar for å sende trykker du på OK knappen og du får opp muligheten til å taste nr til ditt du skal sende. Hvis den er tom og du trykker på OK knappen engang til, så prøver den å sende. Mao, den er ikke smart nok til å skjønne at du vil inn i kontakt registre. Her må du trykke på VALG tasten til venstre og så velge nr 2 i listen. Dette er unødvendig tungvint. Når du så nå har funnet frem en kontakt, og trykker på SEND. Hvis du nå lukker tlf sammen så vil den avbryte sending og legge beskjeden i "utkast" mappen. Hvorfor Samsung trodde dette var smart er uforklarlig for meg. Jeg ville tenke at når jeg har sendt noe, så vil den gjøre seg ferdig med det uansett hva jeg gjør med mobilen. Så det man må gjøre er å stå å se at besekjden blir sendt før man kan klappe tlf sammen. Bortkastet tid.

 

MMS:

Har ikke brukt den så mye, men her også er det litt knotet brukergrensesnitt da man legger tekst og medier i mapper som må lagres..før man sender. Det er litt for mye arbeid til at man gidder å gjøre det så mye. Dette kunne vært løst så mye enklere.

 

Tale

Vel, her har jeg en litt underlig erfaring. For de som jeg prater til hører meg krystallklart, men jeg synes det høres ut som om filk sitter inni en bitteliten boks og prater til meg gjennom en plastikstykke. Jeg lurer på om andre har opplevd dette, eller om det er noe galt med min mobil. Føler andre D500 eiere at det er vanskelig å høre hva den du ringer til sier?

 

Det jeg savner, og viste jeg ville savne sånn i forhold til 6600 som er en symbian OS mobil er friheten det gir. Her er man mye mer sperret av og begresnet i hva man kan få mobilen til å gjøre. Men dette er helt ok. Jeg har kommet fra en så fri og åpen platform som Symbian series 60 til dette så er det JEG som må tilpasse meg. Og det går sakte men sikkert i riktig rettning. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med mobilen. Jeg skal tilbake til Symbian en dag, men dette er en fin liten ferie i "annerledes land".

 

Oppdatert med review av tale

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Invester i en BT dongle, så er saken løst. Koster ikke all verden heller, men du kan bruke det til andre formål også...:)

Nå svarte du vel egentlig ikke på spørsmålet mitt, gjorde du vel?

 

Dog, kan innlegget ditt tolkes dithen at kabel ikke funker? Isåfall, hvor får jeg kjøøpt en slik dongle-sak, og hva ligger prisen på?

 

Jeg leste på en engelsk nettside at kabel ikke fungerer ved Easy Studio 2.0, men likevel ved versjon 1.0. Noen som har muligheten til å grave frem en link til sistnevnte?

 

Redigert - Jeg har nå altså gått til innkjøp av en slik sexysnæxy mobil. Og med et ytterlig ønske om å benytte diverse mp3-filer jeg har liggende som ringetoner, lurte jeg på om noen kunne forklare meg en "steg-for-steg"-fremgang for å overføre filer (bilde og musikk). Info om hvilke program og annet nødvendig utstyr er også høyst ønskelig.

 

Med andre ord: Hjelp!

Endret av Duncan Prox
Lenke til kommentar
Hei Hei!!!

 

Ivrig venter på D500 her... bare lurer på et par ting!

Kan man ha sin egen tone for meldinger?

Hvordan laste ned mp3 uten datakabel?

Kan man bruke neckstrap på den.. Totalt fjortis men :whistle:

Annet kult man kan få til den?

Hva er soundmate?? og kan man få det i norge??

 

So long :D

MP3 kan overføres via Bluetooth eller Ir.

Neckstrap er ikke noe problem

Soundmate er en liten sak du kan plugge inn i handsfreekontakten på siden for å forbedre lyden på musikk. Altså en liten ekstern (ubrukelig) høyttaler. :yes:

Lenke til kommentar
er det er problem at alle kontaktene lagres etter etternavn, eller hvordan er det?

Ja, det er problemet.. Har ikke helt skjønt den enda så bruker foreløpig SIM-minne.

 

Er det ikke taleoppringing på denne?! Finner ikke..

Jeg har lagret mine kontakter etter fornavn... har vært slik hele tiden.

 

Uansett er det vel bare å lagre fornavnet som etternavn, så kommer jo fornavnet først i kontaktlisten.

 

edit: ser nå at det er det jeg har gjort hele tiden :D , jeg har trodd at når det står fornavn i den ruten som er under den du skriver inn i, ja så skal det der skrives inn fornavn. Jeg har misforstått, men kontaktlisten blir nå sånn som jeg vil ha den.

Endret av Penol
Lenke til kommentar
er det er problem at alle kontaktene lagres etter etternavn, eller hvordan er det?

Ja, det er problemet.. Har ikke helt skjønt den enda så bruker foreløpig SIM-minne.

 

Er det ikke taleoppringing på denne?! Finner ikke..

Jeg har lagret mine kontakter etter fornavn... har vært slik hele tiden.

 

Uansett er det vel bare å lagre fornavnet som etternavn, så kommer jo fornavnet først i kontaktlisten.

 

edit: ser nå at det er det jeg har gjort hele tiden :D , jeg har trodd at når det står fornavn i den ruten som er under den du skriver inn i, ja så skal det der skrives inn fornavn. Jeg har misforstått, men kontaktlisten blir nå sånn som jeg vil ha den.

Hvis man kun skriver inn bare fornavnet, blir kontakten sortert med fornavnet. Hvis man skriver inn både fornavn og etternavn vil kontakten bli sortert etter etternavn. Jeg synes at dette er en bra løsning i forhold til min gamle siemens sl45. Med den måtte jeg skrive fornavnene inn i etternavnene for å kunne søke etter de.

Lenke til kommentar
Hvor mange meldinger har den plass til?

200 i tillegg til de 20 som er vanlig på simkortet. Ikke det at 200 er mer enn nok, men jeg forstår ikke hvorfor det har blitt satt en begrensning på antall sms. Jeg anbefaler også å fylle opp meldingene man kan ha på simkortet slik at alle nye meldinger blir lagret på mobilminnet. Da går det veldig raskt å bla rundt i meldingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...