Gå til innhold

Tråden for de som har D500


Anbefalte innlegg

Bare noen generelle betraktninger først.....

 

Har ikke opplevet begrenset tilgang på min D500.

Hatt den 4 dager. (oppgradert nytt innkommet parti kanskje?....eller det at jeg har Talkmore, med netcomnett?)

Ellers tok det akkurat 1 lading, før den lille dingsen som dekker ladekontakten var borte, he he.

Er vel ikke så farlig. På andre mobiler er den vel åpen....

 

Så et spørsmål jeg har stilt tidligere her, uten å fått svar på.

Eksisterer ikke kilobyte teller på denne modellen?

Har i hvertfall ikke funnet det jeg.....

 

Og et spørsmål til.

Har forsåvidt fått bluetooth til å virke.....(førstegangsbruker)

Men er det kun mulig å laste inn et og et bilde fra telefon til pc....eller er det bare meg som har litt "vondt for det"....

 

Takknemlig for oppklarende svar.

Ragnar.

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til rag-fo: Nei, du kan sende alle filene med en gang! For å gjøre dette bør følge instruksjonene her:

http://www.mobileagent.info/forums/index.php?showtopic=2976

 

Når du har installert dette er det bare å dobbeltklikke på blåtannikonet nede ved klokka, så OBEX File Transfer(eller noe i den dur), så kan man klikke seg inn i bildemappa og kopiere alle bildene derfra. Man er altså ikke i nærheten av telefonen gjennom hele prosessen:)

 

 

Til cybervision_: Jeg synes lyden er bedre med soundmaten. Hos meg blir ikke lyden noe særlig høyere, bare fyldigere, og man hører mindre til de skarpe diskantfrekvensene.

 

Til JoaJoa: Krystallklar lyd hos meg, mye bedre enn andre telefoner jeg har prøvd...kanskje det er noe galt med høyttaleren, dårlig kontakt eller noe?

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg endelig i dag min D500 også. HW og SW versjon av den nyeste batchen i januar. Har lekt med den hele dag, og ingen problemer med softwaren så langt. Faktisk så fungerer alt knirkefritt...

 

Jeg hadde E700 før, og det er noe som er uvant med D500 når det gjelder SMS delen, men ellers er alt mye bedre enn før....

 

Men en ting som jeg er veldig skuffet over nå... er faktisk skjermen, som alle synes å skryte så mye av. Fargene er altfor dårlige!!! 262k eller ikke, hvitfargen er jo ikke hvit i det hele tatt, den har en grønn-blå skjær. Rød-fargen er også altfor kraftig i noen tilfeller.

 

Jeg lastet opp ca. 60+ bilder opp på mobilen som bakgrunnsbilder, mange av dem brukte jeg også på E700. Det jeg la merke til med en gang, var at E700 viste fargene mye mer korrekte. Hvit var mye mer nær hvit, og skjermen var også en god del lysere på E700. Jeg regner ikke med at det er min D500 som er defekt eller noe, siden en annen D500 jeg har sett på Elkjøp i dag også lider av det samme. Huff... vel, ingen mobil er perfekt (får jeg trøste meg selv med nå).

Lenke til kommentar
Flere som synes den innebygde høyttaleren er dårlig/uklar?

 

Mine tidligere mobiler har de alle mye bedre kvalitet.

 

Det er nesten så uklar lyd at jeg har problemer med å høre hva folk sier  :hrm:

Helt enig. Uansett hvordan man justerer volumet, så skurrer det noe helt for jævlig. Som om høyttalervolumet er mye høyere enn høyttaleren takler, og motparten snakker inni en bitteliten boks. Jeg måtte flere ganger be motparten gjenta det han sa under min siste samtale, og det er litt for dårlig. Min gamle T610 hadde klar og fin, dog ikke så høy lyd som D500. Skal prøve å få testet en annen D500 for å se om den har samme problemet, slik at jeg kan få byttet min hvis den er defekt.

 

Er også noe rart med handsfree-pluggene. Når man bruker handsfree, har tastetoner påslått og suser rundt på menyene, så hører man gjerne klare fine pip, men så plutselig dukker det opp en skurrelyd før den igjen funker fint. Så piper den fint ei stund, før det igjen oppstår en skurrelyd. Irriterende.

 

Lydkvaliteten på pluggene var også forferdelig dårlig. Nytter ikke bruke dem til musikk.

 

Så telefonen er helt super. Eneste ulempen er at man ikke forstår hva motparten sier når man ringer med den. Men pytt, det er jo en bagatell.

 

Har det noen hensikt å "spille inn" høyttaleren på telefonen? :)

 

EDIT: Glemte å si at lyden skurrer like mye enten man bruker den støyreduksjonsfunksjonen eller ikke.

 

EDIT2: Funker helt fint når man snakker med jenter, faktisk. Den liker bare ikke bass.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Finnes det "quickshare"-funksjon? Altså at mobilen lager mms automatisk, eller må man lage disse fra bunnen av?

 

Min 53 år gamle mor lurer på om hun skal handle men da må alt være intuitivt og enkelt...

Er en "Send via MMS"-option i menyen som kommer opp rett etter at man har tatt et bilde, den tar deg direkte til MMS-redigeringen. Hvis man vil, kan man legge til emne/lyd/melding, eller bare sende bildet avgårde i full fart.

Jeg synes den er ekstremt brukervennlig, men er aldri godt å si med eldre fruer :p

Lenke til kommentar

Et par spørsmål:

 

1.

Flere kalenderpåminnelser har gått hus forbi, fordi de ringer for lavt. Dessuten går det ikke an å velge vibrasjon og så ringing for kalenderpåminnelser; kun for anrop og meldinger. Dersom det er litt lyder der man befinner seg, er det fare for at man ikke varsles. Dette er irriterende, men finnes det en løsning?

 

Dersom jeg går glipp av viktige påminnelser pga. dette, skal telefonen til hel**** ut!

 

2.

Tastaturdelen har ca en millimeters vandring (slark) på telefonens høyre side. Følgen av dette er klapring i telefonen når man bruker den lukket. Når telefonen er åpen, er det imidlertid ingen slark. Andre som har det samme på sin D500?

Lenke til kommentar

cybervision:

 

Det med dårlig lyd i noen samtaler har jeg ennå ikke opplevd, men jeg har omtrent ikke snakket i den :) Men da har jeg kanskje mer å glede meg til :(

 

Du skrev ikke hvilke av mine to punkter du fant irriterende. 1. Kalenderpåminnelser eller 2. Klapring i telefon når den er lukket, eller begge deler?

 

Når det gjelder punkt 2, føles det som den er blitt løsere. Hva med dere andre som har D500?

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Finnes det "quickshare"-funksjon? Altså at mobilen lager mms automatisk, eller må man lage disse fra bunnen av?

 

Min 53 år gamle mor lurer på om hun skal handle men da må alt være intuitivt og enkelt...

Er en "Send via MMS"-option i menyen som kommer opp rett etter at man har tatt et bilde, den tar deg direkte til MMS-redigeringen. Hvis man vil, kan man legge til emne/lyd/melding, eller bare sende bildet avgårde i full fart.

Jeg synes den er ekstremt brukervennlig, men er aldri godt å si med eldre fruer :p

Ok. Jeg tenkte det, men måtte bare sjekke. Har bare lekt litt med den. er ingen grunn til å bytte ut min S700i ennå. Og uansett skal min neste ha 3G og symbian/linux.

 

Men gud bedre for en fet mobil :thumbup:

Lenke til kommentar

åssen ser jeg åssen version jeg har?

 

jeg fikk min fra komplett.no i dag

 

kongemobil :p

 

har det noe og si om den lader lengere en 16 timer første gangen?

 

har hørt at det er et nytt type batteri i den også, kan man halv lade og lade den opp når man har 30 prosen batteri i den osv? slik som man kan på batteria på feks nokia 6630

Lenke til kommentar
cybervision:

 

Det med dårlig lyd i noen samtaler har jeg ennå ikke opplevd, men jeg har omtrent ikke snakket i den :)  Men da har jeg kanskje mer å glede meg til :(

 

Du skrev ikke hvilke av mine to punkter du fant irriterende. 1. Kalenderpåminnelser eller 2. Klapring i telefon når den er lukket, eller begge deler?

 

Når det gjelder punkt 2, føles det som den er blitt løsere. Hva med dere andre som har D500?

Sorry, var litt trett :roll:

Det var det at den er litt løs i høyre side. Ca 1mm som du sa, hvis jeg holder i øvre og nedre del kan jeg bevege den litt opp og ned. Trekker litt ned på totalen. Irriterende. Ellers er den jo en perle av dimensjoner, men skal det være slik? :no:

 

Blir noe halvt....

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...