Gå til innhold

Min Half-Life 2-erfaring

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det var voldsom aktivitet i dette forumet. Prøvde å søke etter et passende emne å putte min mening om Half-Life 2 i, men fant ut at det var like greit å starte en ny tråd.

For meg er Half-Life 2 det mest imponerende spillet jeg har spilt av nyere dato. Spesielt er ansiktsmimikken og fysikkmotoren bra. Høydepunktene var noen gun fights med Combinesoldater, Dog, og den superkraftige anti-gravity gun du får ved slutten.

Jeg syntes dog at Ravenholmbrettet var mindre gøy, og at det var någet spesielt sammenlignet med alle de andre brettene. Det var nesten et eget spill i spillet. I tillegg ble jeg skuffet over at jeg ikke fikk noen avklaring på hvem G-Man er.

Half-Life 2 er i bunn og grunn en gjennomført og svært bra pakke, men det aller viktigste av alt er at det var veldig gøy å spille! :w00t: Jeg kommer nok til å ta enda en titt på det en gang på nyåret, men akkurat nå har blant annet The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay fanget oppmerksomheten min. Ta for eksempel en titt her.

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ravenholm-brettet var jo grisefett da. Finnes ikke noe mer underholdende enn å rave rundt i en forlatt forstad med Gravitygun omringet av zombier og en klikka prest.

Dessuten var det veldig stemningsfullt, småskummelt og ga meg et innblikk i hva som skjer når Combine invaderer jorden. Da flykter menneskene inn til byene og de som blir igjen, blir slaktet av innsendte Headcrabs. Genial krigføring.

Skrevet (endret)

Litt OT:

Såvidt jeg har opplevd er sagbladene bare i Ravenholm. (Stemmer det?). Hva skjer hvis man bruker sagbladene mot andre fiender i spillet (juksekoder) Hva er forresten juksekoden for å legge til sagblader?

Endret av Sire
Skrevet

Alt i alt så syns eg Hl2 var eit ganske bra spel, men det var ganske kort. Ein kan runde det lett på 2 dagar, det burde ha vore lengre då det er eit så pass bra spel.

Fysikken og grafikken er det iallefall ikkje noko å sei på.

Skrevet

De runde sagbladene har hvertfall jeg bare sett i Ravenholm...

Lengden på Half-Life 2 må vel sies å være relativt bra hvertfall sammenlignet med korte spill som Max Payne 1 / 2 og Prince of Persia: The Sands of Time. Disse kan man gjøre unna på rundt ti timer. Half-Life 2 er vel hakket kortere enn Doom 3, og det er jo et spill som regnes å være et av de lengre.

Når jeg tenker over det, så er det ikke noe eksepsjonelt med hverken fysikkmotoren eller grafikken i Half-Life 2. Havokfysikkmotoren ble brukt i Max Payne 2 som er over ett år gammelt, og den ble også brukt i Painkiller. Grafikken er igjen ikke så imponerende da den også er knall i for eksempel Far Cry og Doom 3. Half-Life 2 kom vel ganske enkelt ut for sent.

Det eneste virkelig imponerende Half-Life 2 har å skilte med, er vel ansiktmimikken. Den har vi definitivt ikke sett makan til før!

Skrevet
Litt OT:

Såvidt jeg har opplevd er sagbladene bare i Ravenholm. (Stemmer det?). Hva skjer hvis man bruker sagbladene mot andre fiender i spillet (juksekoder) Hva er forresten juksekoden for å legge til sagblader?

Laget en tråd om det her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...