Gå til innhold

Hvorfor så mange nye FC3 brukere?

Nicklas

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nicklas: Skift til 'Bitstream Vera Sans' på alle fonter i nettleseren din du. Da skal du se det blir vesentlig bedre. ;)

Der ja!! Mye bedre :D:D

Jommen... Kansje jeg også skulle gjøre dette? Dette var jo nydelig... Lurer på hvorfor det ikke er standard?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har jeg også lurt på! Hvorfor i h er ikke Bitstream satt som standard? Det er jo omtrent den eneste fonten som går ann å lese... De andre ligner jo på TNR.

Gjest Slettet-8fx0y6VV
Skrevet

Det er veldig enkelt aa toppgradere fra FC2 til FC3. Det eneste du maa gjore manualt er aa oppgradere filen /etc/fedora-relese til FC3 versjonen av filen, og saa kjore yum update.

Det virket fint for meg.

Skrevet
Ja, det har jeg også lurt på! Hvorfor i h er ikke Bitstream satt som standard? Det er jo omtrent den eneste fonten som går ann å lese... De andre ligner jo på TNR.

Hmm... *maile og mase*

lover å poste svar tilbake her!

Skrevet (endret)

God idè, kyrsjo! Til hvilken mailadresse sender du disse masemailene forresten?

EDIT: det var sykt så ustabilt forumet var i kveld da...

Endret av huf
Gjest Slettet-8fx0y6VV
Skrevet (endret)
bleading edge? Og der er enkelt.

Det er vel derfor nesten alle problem her på forumet er relatert til FC3 :D

Det trenger ikke aa vaere derfor. Bare tenk deg alle Windows® brukerene som har installert Fedora, og har absolutt ingen ide om hvordan Fedora virker, og siden de er nykommere i miljoet saa vet dem ikke noe bedre enn aa sporre om dumme sporsmal paa forumer. ;)

Hmm... *maile og mase*

lover å poste svar tilbake her!

Det ser ut som om mailen din druknet i alle CVS mailene paa fedora-devel :p

Endret av rapt0r
Skrevet
Det trenger ikke aa vaere derfor. Bare tenk deg alle Windows® brukerene som har installert Fedora, og har absolutt ingen ide om hvordan Fedora virker, og siden de er nykommere i miljoet saa vet dem ikke noe bedre enn aa sporre om dumme sporsmal paa forumer. ;)

Ok, tar poenget. Synes bare at det har vært litt vel mange FC3/GRUB problemer i det siste.

Skrevet
God idè, kyrsjo! Til hvilken mailadresse sender du disse masemailene forresten?

EDIT: det var sykt så ustabilt forumet var i kveld da...

http://fedora.redhat.com/participate/communicate/

Anbefaler alle å melde seg på announcements lista.

User-lista har ville mengder trafikk. Allt mellom himmel og jord kan svares og spørres om der.

desktop-lista er en generell liste, ofte mest småproblemer relatert til desktoper og idemyldringer. Lite traffikk

devel lista har moderat trafikk. Ment for utviklere og folk med dyptgående interesse i fedora.

translation-lista har lav trafikk. Oversettere...

Ellers så finnes det et par IRC-kanaler etc.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Håper installasjonsrutinene har blitt kraftig forenklet. Jeg for min del er en Slackware/FreeBSD tilhenger og jeg gikk meg bort i installasjonen av FC1. Synes Slackware og FreeBSD var enklere å forholde seg til enn Fedora. Ja, det går an.

Skrevet
Ja, snakk om rask utvikling! De pøser ut så det holder. Er vel ikke lenge til core 4 kommer heller tenker jeg.

Er det forresten mulig med fedora å ta en ala swaret@slackware for å oppdatere programvaren? Med bruk av slike tools så er det jo en fryd å bruke.

Fedora har vel 6 måneders release syklus? Slik som Ubuntu har satt seg som mål.

Skrevet
Hei!

Bare lurer på hvorfor så mange har begynt å bruke FC3? :hmm:

Takker for alle svar! :D

Fordi de nerdene som i sin tid prøvde Red Hat og ga opp, har bestemt seg for å prøve GNU/Linux igjen. Har selv prøvd Fedora Core 3, og kan ikke si så mye pent om den, egentlig. Ok, det er "bleeding edge", men mye er utestet og jeg fant flere bugs i systemet. Dette kan da selvfølgelig komme av min kritiske holdning til GNU/Linux og Red Hat, men uansett, Fedora er for øyeblikket ikke bra nok til at jeg engang vurderer å bytte. Hvis noen i Trondheim er intressert i å få en FC3-DVD, kontakt meg på PM ;)

Skrevet
Håper installasjonsrutinene har blitt kraftig forenklet. Jeg for min del er en Slackware/FreeBSD tilhenger og jeg gikk meg bort i installasjonen av FC1. Synes Slackware og FreeBSD var enklere å forholde seg til enn Fedora. Ja, det går an.

Må si meg enig. Synes faktisk ikke noe slår installasjonen til Slackware og Arch når det gjelder enkelhet (Har ikke prøvd FreeBSD, brukte NetBSD på Amigaen i sin tid og det var den verste installasjonen jeg har vært borti. Men det var noen år siden.....).

Skrevet

NetBSD 2.0 sin installasjon er ikke for ille. NCurses-basert, og bare den gjenkjenner hardwaren din (noe den aldri har gjort til meg) funker ting bra.

NetBSD greide ikke å finne mitt temmelige mainstream 3Com-Gigabit NIC XD

Men jaja. OpenBSD sin installasjon er genial enkel (egentlig kun ett lite script), og etter å ha installert OpenBSD på ett par bokser har jeg funnet ut at det er ikke OpenBSDs fdisk (disklabel) som er hemma, men at det er Linux sin som er det. FreeBSD sin installasjon er temmelig grei også, NCurses-basert, akkurat som NetBSD sin, men jeg finner FreeBSD sin langt mer logisk (tror det er kun versjoner fra 4x og oppover som har NCurses-installasjon).

Skrevet (endret)

Må si meg enig. Synes faktisk ikke noe slår installasjonen til Slackware og Arch når det gjelder enkelhet (Har ikke prøvd FreeBSD, brukte NetBSD på Amigaen i sin tid og det var den verste installasjonen jeg har vært borti. Men det var noen år siden.....).

Slackware og FreeBSD sin installasjon ligner ganske mye på hverandre. De har akkurat samme gode enkelheten. Det er en av grunnene til at jeg holder meg til Slackware på deskop/multimedia-siden og FreeBSD til server/firewall-siden. Det enkle er ofte det beste.

Edit: det er en grunn til at f.eks. Debian gikk vekk fra GUI og tilbake til ncurses-installasjon.

Endret av stigfjel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...