Gå til innhold

s700i vs d500/d500e


2m

Anbefalte innlegg

det virka litt mongo, ja:P men jeg quote'a noe som dragon sa..og så så jeg noe som jeg hadde skrevet litt feil, så da gikk jeg inn og fixa på det, og da var det plutselig sånn at man omtrent ikke kan se at jeg har quote'a det som dragon sa :blush::p

eheh, litt feil fra min side også.

så aldri den der lille

på slutten der. :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å velge mobiltelefon etter om kameraet er LITT bedre enn den andres er da vel en spøk ? Optikken kan ikke sammenlignes med et digitalkamera til 1500, engang. Dette p.g.a OPTIKKEN !

 

Det er ikke bare kameraet som er bedre på S700i.

 

Minnekort

DÅRLIGERE kamera

Bedre Skjerm

Minnekort

Radio

osv :whistle:

Bedre kamera kan du bare stryke fra listen.

 

Kunne du gjerne si hvilket andre ting "o.s.v" er???

 

Vet du er SKIKKELIG glad i mobilen din, men vær seriøs.

S700 har dÅrLiGeRe kamera.

 

Om du ikke er blind kan du se det på bildene under!!!!

------------------------------------------------

S700-1 - D500-1

S700-2 - D500-2

S700-3 - D500-3

S700-4 - D500-4

 

---------------------------------------------------------------------

 

Håper du ser noe forskjell da! :thumbup:

ser ut som han har for høy lukkertid eller noe på s700...

 

derfor bildene blir for lyse og dratt utover.. ;)

Lenke til kommentar
Å velge mobiltelefon etter om kameraet er LITT bedre enn den andres er da vel en spøk ? Optikken kan ikke sammenlignes med et digitalkamera til 1500, engang. Dette p.g.a OPTIKKEN !

 

Det er ikke bare kameraet som er bedre på S700i.

 

Minnekort

DÅRLIGERE kamera

Bedre Skjerm

Minnekort

Radio

osv :whistle:

Bedre kamera kan du bare stryke fra listen.

 

Kunne du gjerne si hvilket andre ting "o.s.v" er???

 

Vet du er SKIKKELIG glad i mobilen din, men vær seriøs.

S700 har dÅrLiGeRe kamera.

 

Om du ikke er blind kan du se det på bildene under!!!!

------------------------------------------------

S700-1 - D500-1

S700-2 - D500-2

S700-3 - D500-3

S700-4 - D500-4

 

---------------------------------------------------------------------

 

Håper du ser noe forskjell da! :thumbup:

Bildene fra MR tatt med S700i og D500 er humbug. Rett og slett. Det kan virke som om at Eldar har brukt en S700i prototype når han sammenligner.

 

Jeg har aldri klart å ta så dårlige bilder med S700i som det Eldar gjør. Med mindre Eldar lider av Parkinson slik at han ikke klarer å holde mobilen stødig, så er det vanskelig å ta så dårlige bilder.

Testen viser også at Eldar har forelsket seg i D500 og da er utgangspunktet feil.

 

Jeg tror at disse to mobilene er bra på hver sin måte. S700i er bedre på en ting, mens D500 er bedre på en annen. Konklusjonen tror jeg blir at mobilene er like når det kommer til kamerakvalitet.

Tror man heller skal fokusere på brukevennlighet, og hvis man liker Samsung sin bruekrvennlighet velg man Samsung, og omvendt.

Lenke til kommentar
--

Enig i det du sier der. Ettersom jeg ikke har sett andre bilder tatt med D500 kan jeg ikke vite noe om dem, men bildene i eksemplet du siterte av S700i er overhodet ikke på samme standard som andre bilder jeg har sett som er tatt med mobilen.

 

Utifra dette kan vi vel egentlig konkludere med at verken S700i eller D500 bør "dømmes" utifra bildene Eldar tok med dem.

 

Ser man her er det langt høyere kvalitet på S700i-bildene enn ved Eldars bilder.

 

edit: Vet ikke hvordan det er med D500, men på S700i har man store muligheter til å variere innstillinger. Det kan være at disse innstillingene har vært helt på tryne når Eldar tok bilder.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Hei folkens, virker som dere vil starte 3.verdenskrig pga s700 og d500. virker som noen her ikke tåler at den ene er bedre enn den andre. skal dere ha en overlegent samsung, go for S250 :tease:

 

Neida... men altså alle burde ha sin smak, jeg husker at jeg og par kompiser hadde sånn diskusjon ang kamera til e700 og n6600. men isåfall var dette tema veldig morsom og interessant.

 

Skulle bare stikke innom og si "skal noen av dere på CeBit"?

Lenke til kommentar
Neida... men altså alle burde ha sin smak

enig.

 

Trenger man en mobil som har en ålreit størrelse, vekt og pris, men likevel mye teknologi er D500 et fint valg.

 

Trenger man en mobil med utrolig god skjerm, radio, minnekort og øvrige ting som D500 har, men pris og størrelse ikke er viktige faktorer er S700i et ålreit svar.

 

Finnes vel ingen fasit-svar for hvilken mobil som er best. Utifra spesifikasjoner er S700i best, men størrelse og pris skal jo også tas med i betraktningen.

Lenke til kommentar

etter at jeg leste det der om bildene, og så det siste der, så kan jeg si sikkert at jeg går for s700 :)

 

men jeg skjønner ikke hvorfor størrelse har blitt en sånn negativ ting..

jeg har såvidt prøvd å holde i s700, og jeg synes den er god å holde i jeg, akkurat passe størrelse, og det at den er så stor åpnet, du åpner den jo uansett ikke nedi lomma ;)

 

dere har jo blitt enige om at alle har hver si smak, men det betyr ikke at størrelse er negativt :)

i så fall så hadde jeg prata masse negativt om f.eks. E800...

Endret av the coolkid
Lenke til kommentar

6630 og S700I er omtrent like store.

Størrelse er ikke et problem for meg, men det jo grenser.

 

S700i er en behagelig mobil. Hva D500(E) angår gleder jeg meg til å kjenne på den. Akkurat nå ser jeg frem til høsten igjen, for da skal jeg kjøpe 3G-mobil. Da er det meste utprøvd, det har kommet flere 3G-mobiler og Telenor har ikke lenger 3G-monopol.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Sorry folkz men jeg spurte ikke om kamera osv som jeg husker!!

Spurte om HVILKEN bør jeg kjøpe!!!(noen som har den)

Mvh 2m

Du vil helst ha et svar helt uten begrunnelser, helt uten at vi vet hva som er viktig for deg i en mobil, og attpåtil postet i feil forum?

 

Hadde vært mye enklere for oss om vi visste hva som er viktig for deg i en mobil. Det er, som påpekt, smaksak hvilken av mobilene som er best.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

6630 er bred, men litt flatere. Men det er en meget bra mobil, med en helvetes prosessor som gjør at det går kjapt. Series 60 brukergrensesnittet er også meget bra.

 

I tillegg fungerer kameraet bedre enn S700i sitt på mange måter. Knipser man et bilde uten å justere noe blir bilde ofte bedre enn på 6630 enn på S700i. Hvis man derimot finjusterer er S700i ofte best. Så trenger man en mobil der man kan hive opp kameratet og knipse vil jeg anbefale 6630 (3G).

Skjermen++ er jo ikke det samme, men vi har alle forskjellige behov.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
3. Den har ikke BEDRE kamera, heller, selv om den kanskje ikke har så mye DÅRLIGERE. :ermm: 

 

Joda S700i sitt kamera er bedre enn d500s. Jeg har sett mange bilder som er tatt med D500, og kvaliteten er på høyde med K700i.

Ta deg en bolle a.. :nei:

hva mener du med det..? :ermm: litt dum, jeg :p:blush:

Tror det var et relativt dårlig forsøk på å si at han ikke var enig i hva Dragon skrev.

Lenke til kommentar
hm.. må nå si d500 er best siden du får den for sånn minst 2000 kr billigere..

 

menneh uansett.. andre enn meg som har lyst til å skippe å kjøpe d500 og heller vente på "clara" til SE?

den virker jo konge :D

den slår både S700 og D500 med en eneste gang!!! uten tvil!

Bortsett fra skjermen. Skjermen til S700i kommer alltid til å være en av det beste. Dette siden skjermer ikke kan bli noe større for da blir mobilen altfor stor.

 

Skjermen kan dog få flere farger, slik som 5 mp til Samsung. Denne skal ha 16 mill (?) farger. Bildene jeg har sett av skjermen overbeviser imidlertid ikke. Så mange farger burde hatt en sinnsyk detaljrikdom. Men kanskje bildene jeg har sett var dårlige.

 

Andre ting som kan forbedres er jo skjermteknologi, men igjen, størrelsen begrenser seg, hvertfall så lenge vi snakker om ordinære skjermer og ikke holografi eller e-papir.

 

Vil også uansett råde folk til å vente på en 3G-mobil de liker.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...