Gå til innhold

s700i vs d500/d500e


2m

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

S700i:

 

-Bedre Skjerm

-Bedre Kamera

-Minnekort

-Noen synes den er stor

 

D500:

 

-Mere innebygget minne, men ikke minnekort

-Mindre

 

Jeg anbefaler deg å dra til nærmeste butikk for å prøve S700i, når du har har prøvd den så kommer du nok ikke til å velge D500, men smaken er som baken :p

D500 kommer jo heller ikke før i januar tror jeg.

Lenke til kommentar

Utifra sammenligningsbilder som har kommet opp på nettet fra tester så lang, virker det som at D500 har bedre kamera, men det er ikke så mye forskjell at det vil ha noe særlig stor effekt. De er bedre på forskjellige områder rett og slett, og så har du jo en prisforskjell på nærmere 2000,-.

 

Prismessig får du helt klart mest for pengene ut av D500 mener nå jeg. Den kommer med mer minne ut fra pakken, for å få mer minne på S700 må du ut med ENDA mer penger for minnekort. Helt klart fint at den har denne muligheten, men dyr i bruk blir den nok.

 

S700 har en bedre skjerm rent ut ifra specs, høyere oppløsning. Skjermen er alikevel større, så pixel størrelsen vil være ca lik. D500 er betraktelig mindre og lettere, og personlig liker jeg dette designet bedre enn S700, men sånt er objektivt.

 

S700 har ikke så mange funskjoner som ikke D500 har, så spørsmålet du må stille deg er om bedre skjerm, minnekort og tigjengelighet nå er verdt 2000,- ekstra kroner og større telefon.

 

EDIT: Nå kom mobildude ut og sa at S700 vil gå ned i pris, da stiller jeg disse ganske likt ved siden av hverandre.

 

-Heiper-

Endret av Heiper
Lenke til kommentar
S700i:

 

-Bedre Skjerm

-Bedre Kamera

-Minnekort

-Noen synes den er stor

 

D500:

 

-Mere innebygget minne, men ikke minnekort

-Mindre

 

Jeg anbefaler deg å dra til nærmeste butikk for å prøve S700i, når du har har prøvd den så kommer du nok ikke til å velge D500, men smaken er som baken :p

D500 kommer jo heller ikke før i januar tror jeg.

S700i

1. Den ER stor...uansett hva folk syns, og sånt.. (hvis ikke jeg husker feil, så er den omtrent 14 cm. i åpen tilstand. er ikke det stort, kanskje..? :whistle: )

2. Den har STØRRE skjerm..ikke nødvendigvis BEDRE. Det har jo vært diskutert før.

3. Den har ikke BEDRE kamera, heller, selv om den kanskje ikke har så mye DÅRLIGERE. :ermm:

 

selv om du har den selv, så er det ikke automatisk sånn at den er BEDRE enn alle andre mobiler, på alt mulig, noe det virker som om du mener. :hrm:

 

Måtte bare ha det utav meg! jeg er så lei av det preiket om den s700i greia, som du gir uttrykk for at er som sendt fra himmelen! :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg er i fasen der hvor jeg sonderer terrenget grundig før jeg skal kjøpe ny mobil.

Og jeg leser artikler om 3 G og det som skal komme.

 

Bare vent ut på nyåret, så skal det kjøres "sjarmøretapper" på 3G og den funksjonalitet som det kan gi.

Har lest mange tråder her inne også, og de fleste ender med en krangel a la "min er bedre enn din".

Tenk hvor kjedelig det hadde vært om alle hadd det samma som din da ?!

 

Å kjøpe en mobiltelefon til 6000,- (S700i) uten 3 G eller EDGE, nei det gjør jeg bare ikke. Men at det er en fin fon, er sikkert. Hadde S700i hatt EDGE eller 3 G, hadde valget vært klart.

 

Å kjøpe en D500 har vært lenge aktuelt, men det blir ikke kostet 4000,- på en som kommer i EDGE om noen mnd. likevel.

Bare så det er sagt; D500 bruker en CMOS brikke (som i Canon 20D), og er 100 ganger mindre strømkrevende enn en CCD brikke. Og kvaliteten er pr. idag like god.

 

Å velge mobiltelefon etter om kameraet er LITT bedre enn den andres er da vel en spøk ? Optikken kan ikke sammenlignes med et digitalkamera til 1500, engang. Dette p.g.a OPTIKKEN !

 

Å kjøpe en GPRS fon nå, er vel like smart som å kjøpe en NMT da GSM var på vei vel ?

 

Hvorfor i huleste kan ikke SE V800 eller SE V802 SE selges her til lands ? Da har man jo fon for en stakket stund.

Lenke til kommentar

Litt enig med deg, men også litt uenig i den NMT/GSM og GPRS/3G sammenligningen. 3G er idag rådyrt, det koster å være først ute med teknologi, og alle har ikke penger nok til det ennå. Og dekningen er fremdeles svak, selv om den sikkert blir bedre for hver måned som går. Om ett års tid er vel 3G på alle de avanserte modellene, men ett år er lenge i teknologibransjen. Akkurat nå synes jeg ikke det er så farlig å kjøpe GPRS mobil, av den enkle grunnen av at prisene med dagens 3G nettverk er bare ikke verdt det lille ekstra.

 

Så til noe jeg var mer enig i, vi har et elendig utvalg av 3G telefoner i norge. Akkurat nå skulle jeg ønske at Motorola hadde større inflytelse i norge, for de har noen veldig fine 3G telefoner ute allerede, og ikke minst noen nye som kommer nå hvert øyeblikk som er meget spennende. Jeg tror de er det merket med flest 3G telefoner ute akkurat nå. Så også på antall 1Mpx eller mer har de hele 7 telefoner med dette iløpet av 1Q 2005. Litt synd at de har trukket seg så grundig tilbake fra norge når de har et fint utvalg av 3G telefoner som vi kunne trenge nå i oppstartsfasen.

 

Men dette var en stor avsporing fra debatten, hvis S700 kommer ned i pris til D500 ville jeg ha hatt det vanskelig med å velge. Jeg liker små telefoner av praktiske årsaker, men S700 har noen småting jeg ville likt D500 skulle hatt. Akkurat nå derimot hadde D500 vært mitt klare valg, prisforskjellen er ikke verdt det lille ekstra S700 tilbyr i mine øyne.

 

-Heiper-

Lenke til kommentar

Det kan se ut som om D500 er like bra eller bedre når det er dårlig forhold, men under bra forhold så er det ikke tvil(i min sjel, ikke at det betyr noe). S700i bruker en CCD Brikke som er bedre og større(ikke at der er noe bra) enn en CMOS Brikke (mener å huske at det var den det het) som D500 bruker. Derfor er det ikke så rart at S700i har et bedre kamera enn D500 under normale forhold.

Lenke til kommentar
1. Den ER stor...uansett hva folk syns, og sånt.. (hvis ikke jeg husker feil, så er den omtrent 14 cm. i åpen tilstand. er ikke det stort, kanskje..? :whistle: )

 

 

 

For de som liker bitteliten telefon er S700i stor, men ikke for meg. Jeg driter langt i hvor stor en mobil er. hvis S700i hadde vært like stor og tung som F.eks P910i så hadde jeg kjøpt den likevel. Hvis du tenker deg om så er ikke S700i større en en gjennsomsnittelig klapptelefon, når den er utslått.

 

2. Den har STØRRE skjerm..ikke nødvendigvis BEDRE. Det har jo vært diskutert før.

 

Den har flere pixler per cm, noe som gjør at skjermen til S700i er bedre. K700i og D500 har lik skjerm utifra spesifikkasjonene, untatt fargene. Og S700i har en MYE bedre skjerm enn k700i og det er ikke fordi den har flere farger enn k700i :whistle:

 

3. Den har ikke BEDRE kamera, heller, selv om den kanskje ikke har så mye DÅRLIGERE. :ermm: 

 

Joda S700i sitt kamera er bedre enn d500s. Jeg har sett mange bilder som er tatt med D500, og kvaliteten er på høyde med K700i.

 

 

Måtte bare ha det utav meg! jeg er så lei av det preiket om den s700i greia, som du gir uttrykk for at er som sendt fra himmelen! :whistle:

 

Og jeg er like lei av alt det preiket om at D500 er så sykt bra, noe den ikke er ;)

Lenke til kommentar
Å velge mobiltelefon etter om kameraet er LITT bedre enn den andres er da vel en spøk ? Optikken kan ikke sammenlignes med et digitalkamera til 1500, engang. Dette p.g.a OPTIKKEN !

 

Det er ikke bare kameraet som er bedre på S700i.

 

Minnekort

DÅRLIGERE kamera

Bedre Skjerm

Minnekort

Radio

osv :whistle:

Bedre kamera kan du bare stryke fra listen.

 

Kunne du gjerne si hvilket andre ting "o.s.v" er???

 

Vet du er SKIKKELIG glad i mobilen din, men vær seriøs.

S700 har dÅrLiGeRe kamera.

 

Om du ikke er blind kan du se det på bildene under!!!!

------------------------------------------------

S700-1 - D500-1

S700-2 - D500-2

S700-3 - D500-3

S700-4 - D500-4

 

---------------------------------------------------------------------

 

Håper du ser noe forskjell da! :thumbup:

Lenke til kommentar

For de som liker bitteliten telefon er S700i stor, men ikke for meg. Jeg driter langt i hvor stor en mobil er. hvis S700i hadde vært like stor og tung som F.eks P910i så hadde jeg kjøpt den likevel. Hvis du tenker deg om så er ikke S700i større en en gjennsomsnittelig klapptelefon, når den er utslått.

 

 

Joda S700i sitt kamera er bedre enn d500s. Jeg har sett mange bilder som er tatt med D500, og kvaliteten er på høyde med K700i.

 

Greit nok, det med størrelsen, men bildekvaliteten er MYE bedre enn den på K700i!

og da tenker jeg ikke på størrelsen og oppløsningen, men bildene i seg selv. bildene på en K700i er kornete, og alt det der. sånn er ikke bildene på D500, altså! De er LANGT over den kvaliteten du får med en K700!

Endret av MobiL FreAk : : :
Lenke til kommentar
Greit nok, det med størrelsen, men bildekvaliteten er MYE bedre enn den på K700i!

og da tenker jeg ikke på størrelsen og oppløsningen, men bildene i seg selv. bildene på en K700i er kornete, og alt det der. sånn er ikke bildene på D500, altså! De er LANGT over den kvaliteten du får med en K700!

Hva har dette med saken å gjøre?

 

Dragon brukte K700i som et eksempel på en mobil man kunne sammenligne D500 sin _skjerm_ med. Det at bildene D500 tar ser bedre ut på D500 sin skjerm enn K700i-bilder på K700i skjerm er jo en selvfølge pga. bedre kamera.

Lenke til kommentar
Greit nok, det med størrelsen, men bildekvaliteten er MYE bedre enn den på K700i!

og da tenker jeg ikke på størrelsen og oppløsningen, men bildene i seg selv. bildene på en K700i er kornete, og alt det der. sånn er ikke bildene på D500, altså! De er LANGT over den kvaliteten du får med en K700!

Hva har dette med saken å gjøre?

 

Dragon brukte K700i som et eksempel på en mobil man kunne sammenligne D500 sin _skjerm_ med. Det at bildene D500 tar ser bedre ut på D500 sin skjerm enn K700i-bilder på K700i skjerm er jo en selvfølge pga. bedre kamera.

han sammenlignet kvaliteten på kameraet til D500 med kameraet til K700i, også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...