inspiron73 Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Jeg har noen filmer som blir helt "grønne" når jeg spiller de av. noen som vet hvilken codec jeg trenger? (avi-filmer)
laim_com Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Om du allerede har Divx, er det nok Xvid du trenger. Ellers kan du bruke Gspot til å finne ut hvilke codec du trenger, både lyd og video.
Lch Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Du har en eller annen dekoder som har gått ut på dato, muligens Nimo Codec Pack *spy*. Kikk igjennom Legg til/fjern programmer-listen din og se om du finner en kodekpakke. Du finner XviD-binaries (ferdigkompilert dekoder) @ www.koepi.org XviD.org tilbyr ikke slike. XviD kan nå dekode DivX og XviD, så du trenger forhåpentligvis ikke installere begge. Personlig bruker jeg ffdshow til dekoding av begge deler. http://athos.leffe.dnsalias.com/ffdshow-20040718.exe VLC er selvsagt et alternativ hvis du synes det er greit å være låst til en mediaavspiller. Personlig synes jeg VLC er noe ræl, selv om tanken bak den er god. Jeg foretrekker å kunne spille av mediafilene i den spilleren jeg har lyst til å bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå