Gå til innhold

Viftene på radiatoren


Anbefalte innlegg

herregud enhver ville vel skjønt at det bare er å snu konstruksjonen hvis du vil ha frisk luft... jeg som ikke har vannkjøling skjønner jo t.o.m. det... sett vifta til kabinettet og blåse turbulent luft på radiator, i rekkefølge vegg-vifte-(2-3)cmvegg-radiator... så får du den friske lufta +bedre blåseevne fra vifta...

 

EDIT: det var detta eller???? "detta blir bare for teit..." :blush:

 

 

MvH Daniel

Endret av colakork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

colakork:

Ettersom du tydeligvis fremstiller deg som smartere enn andre, så burde du også være lur nok til å avstå fra slike kommentarer. :mad:

 

Hetsing av andre personer i forumet kan resultere i advarsel / og eller utestengelse.

Foreslår at du leser igjennom retningslinjene for forumet en gang til, du ser ut til å ha glemt et par av spillereglene....

Lenke til kommentar

nei ærlig talt... er neimen ingen hetsing fra meg her... :p mener det hvertfall ikke sånn... for å si det sånn så er jeg mere eller mindre ganske "munnlig" når jeg skriver, men hvis dere ikke takler det skal jeg selvfølgelig la være... :blush::roll:

 

mener ikke noe negativt i det jeg sier.. *legge-seg-flat*

 

man gir tips og råd her, såpass har jeg skjønt.. og mener bare at istedenfor å krangle med en annen om hvorvidt du får trekke frisk luft inn i kabinettet, og hvilken vei tingene skal stå så heller kom med noe konstruktivt, og slutt og syte over hvorvidt ting er riktige eller feil.. blir dere fornærmet må jeg selvfølgelig tenke før jeg skriver (*kremt*)...

 

så all unnskyldning! :blush:

 

 

MvH Daniel

 

 

PS: Er det noe teit skrivi her òg, "so let me know"... :D

 

EDIT: og nei, jeg prøver heller ikke å fremstå som smartere enn alle andre (pliz..), men leser godt igjennom, og tar lærdom... :whistle:

Endret av colakork
Lenke til kommentar
Hvor stor temp. forskjell er det snakk om etter om viftene blåser eller suger luft?

 

Det er et godt spørsmål, som det nok ikke er så lett å svare på.

Det vil nok variere, avhengig av vifta´s karakteristikk, og type radiator.

Det er jo opp til enhver å prøve dette, så finner man jo fort ut hvor stor forskjellen blir.

Jeg vil i alle fall bli overrasket om resultatet blir bedre, med en blåsende vifte.

Sikker?

Eg ville tru det var omvendt: At den turbulente luftstrømmen til ei blåsande vifte kjøler bedre enn laminær luftstrøm frå ei sugande vifte.

 

Om du har testa mange forskjellige vifter og konkludert med at suging er best så skal eg gi meg. Sjøl har eg funne ut at vifter berre er tull likevel :thumbup: , så eg veit ikkje kva som er best.

Endret av Kvakksalveren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...