Gå til innhold

Rome Total War: Den store leiesoldat-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg bruker helst mine egne units, men viss eg er i ein pressa situasjone, så bruker eg leiesoldater, de er ofte grei å ha, som backup, forsterkningar. Men er jo ALT for dyr i forhald til kva du får igjen.... :no:

Min forvoritt leiesoldat er kamelene du kan leige i Selucid Empire-området, det slakter kavaleri :D

Skrevet

cretan archer er jo veldig gode, liker også sameritan, barbarien mercs er gode sword foder.

også liker jeg iberian mercs. de ser kule ut. når jeg er i spania pleier jeg å ha en full hær med bare disse

Skrevet

Phalanx leiesoldatene er livsnødvedinge når du spiller som romere og møter Ponthus og Parthia. Jeg er en veldig stor fan av leiesoldater jeg. Jeg leger dem turen jeg trenger dem, og sparker dem med en gang når jeg harr tått tilbae en by etc..

Også veldig fine hvis du vil ha flere innbyggere?

Skrevet

Jeg pleier å leie leiesoldater, når jeg har en general i felten, som jeg vet kommer til å trenge forsterkninger. På den måten kan man vinne slag, man ellers ville vært i mindretall i. En ensom general kan også fort bli en hel invasjonshær.

Ulempen er selvfølgelig at leiesoldater ikke kan bygges opp igjen, etter tap av soldater. Har man lite penger, vil jeg si man ikke bør bruke de.

Yndlingsmercenarien min er Bastarni Mercenaries. Iført bare en underbukse og en hjelm, stormer de fienden.

Skrevet

Pleier å pumpe på med barbar mercenaries, når jeg skal angripe fienden. Spesielt til å oppholde fienden, mens fienden blir slaktet av mine buemenn :D

Skrevet

Jeg bruker merceneries ja. Digger dem. Hoplite mercs er kjekt hvis man ikke er en phalanx-nasjon. Criiiishn archers er jo digg! Og rhodian slingers er jo gode. Barbarian mercenaries er en klassiker. Bruker generelt sett mye mercs.

Herr Brun

Skrevet
Pleier å pumpe på med barbar mercenaries, når jeg skal angripe fienden. Spesielt til å oppholde fienden, mens fienden blir slaktet av mine buemenn :D

Fra et økonomisk perspektiv er barbarene mere verdt enn dine egne tropper. Dette er fordi de ikke kan reinforces igjen. Det er ikke at jeg synes synd på barbarene altså ;)

Ofte vil man sette igjen styrker fra en hær, som vakter i en by, før man fortsetter felttoget. Da velger jeg ofte mercenaries, fordi det er liten sjanse for å miste de der.

Skrevet

jeg spiller julii, og bruker mange mercs mot barbarene. Fordelen er at de ikke tar befolkningen din, så byene dine kan vokse. Bruker dem i første linje, så legionærer som reserve og kavaleri til å bryte fienden. Men favoritten min er jo mercenary war elephants (men de er svindyre, 4000)

Skrevet

skal ikke spre no rykter eller noe, men jeg leste på forumet til gamespot for en stund siden at man kunne leie noen kjempe elefanter i østen.

du fikk 4 gigantiske elefanter med 12 cretan archers på ryggen.

selv har jeg prøvd å finne disse men aldri lykkes. sikkert bare kødd uansett men alikevell :hmm:

Skrevet
skal ikke spre no rykter eller noe, men jeg leste på forumet til gamespot for en stund siden at man kunne leie noen kjempe elefanter i østen.

selv har jeg prøvd å finne disse men aldri lykkes. sikkert bare kødd uansett men alikevell :hmm:

Trodde det var disse man fikk med juks. Selv aner jeg ikke hvordan, mn mente at det var en cheat med svære elefanter som stormet multiplayeren.

Skrevet

selv har jeg prøvd å finne disse men aldri lykkes. sikkert bare kødd uansett men alikevell  :hmm:

Trodde det var disse man fikk med juks. Selv aner jeg ikke hvordan, mn mente at det var en cheat med svære elefanter som stormet multiplayeren.

Jeg har faktisk rekruttert elefanter både i østen og i afrika. Men du må vente til sent i spillet, og du kan rekruttere elefanter bare hvert 10.år(sånn ca.).

Skrevet

Dedee: Dette er snakk om yubtseb elephants... Det skal ikke gå an å rekruttere de noen plass. I unit-filen kalles de "cheat oliphants", så jeg tviler på at at du kan få dem på noen annen måte enn å jukse. For den saks skyld så er koden for å få dem "oliphant"... Skrives inn i konsollen.

Herr brun

Skrevet (endret)

Istedenfor å kjøpe mercenaries, briber jeg hærene jeg møter på min vei...

Spiller som sciipi og kjøper opp nesten alle hærene til julii og bruti... :thumbup:

Endret av Øyh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...