Gå til innhold

noen andre som har vært på Iron Maiden konsertene?


Deadringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Pop er ingen sjanger!!!!

Pop musikk=populær musikk....

Så hvis flere og flere begynner å like musikken til Iron Maiden, så er det plutselig blitt pop-musikk? :no:

 

Tror ikke det nei.

Lenke til kommentar
Pop er ingen sjanger!!!!

 

pop sjangeren og populær musikk er to forsjelige ting

enig med deg! britney spears osv er pop! det er en musikk sjanger. pop brukes ikke om populær musikk lengre! maiden er enten heavy rock eller metal!

Britney og Christina & co er det de selv kaller for R&B(rythm and blues)

Jazz, death metal, rock....alt det der kan gå under kategorien pop... Det er ikke negativt nødvendigvis at et band spilelr pop heller....

Dessuten har både Mötley Crüe og Dimmu Borgir kalt seg selv for pop musikk...hehe...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Skal på konserten ja. Da har jeg blitt 17 år gammel.  :)

 

sixx, hvorfor i all verden synes du at Iron Maiden er et sellout-band?

:ermm:

Du, se på de da... De har reklame på TV, de satt opp ekstra konsert(for å tjene mer) De gir ut DVD om gamle dager kun for å tjene penger....kunne sikkert ramset opp flere ting, men jeg er faktisk litt maiden fan... :p Men jeg missliker at de er blitt sellout band!!! :(

De setter ikke opp ekstrakonserter for å tjene mer penger! De gjør det for meg og deg! Ikke uttal deg om noe du ikke har peiling på. Maiden satte opp ekstrakonsert for 2år siden pga fansen, slik de gjør i år. Det er heller ikke maiden som tar kontakt med www.gec.no som arrangerer konserten. om det er satt opp en ekstrakonsert for pengenes skyld trur jeg heller det er fra gec.no sin side.

 

Iron Maiden har alltid brydd seg om fansen. I begynnelsen gikk nesten hver krone de tjente inn i bandet igjen i form av sceneeffekter og utstyr for å gjøre det bedre for fansen! Iron Maiden skriver også mer autografer til fans enn mange andre band som snur dem ryggen. Maiden stopper bussen sin når de ser at det er fans som vil ha autografer.

 

Vær så snill å ikke tro du vet mye om maiden. *Frustrert*

Off...

Lenke til kommentar
Skal på konserten ja. Da har jeg blitt 17 år gammel.  :)

 

sixx, hvorfor i all verden synes du at Iron Maiden er et sellout-band?

:ermm:

Du, se på de da... De har reklame på TV, de satt opp ekstra konsert(for å tjene mer) De gir ut DVD om gamle dager kun for å tjene penger....kunne sikkert ramset opp flere ting, men jeg er faktisk litt maiden fan... :p Men jeg missliker at de er blitt sellout band!!! :(

De setter ikke opp ekstrakonserter for å tjene mer penger! De gjør det for meg og deg! Ikke uttal deg om noe du ikke har peiling på. Maiden satte opp ekstrakonsert for 2år siden pga fansen, slik de gjør i år. Det er heller ikke maiden som tar kontakt med www.gec.no som arrangerer konserten. om det er satt opp en ekstrakonsert for pengenes skyld trur jeg heller det er fra gec.no sin side.

 

Iron Maiden har alltid brydd seg om fansen. I begynnelsen gikk nesten hver krone de tjente inn i bandet igjen i form av sceneeffekter og utstyr for å gjøre det bedre for fansen! Iron Maiden skriver også mer autografer til fans enn mange andre band som snur dem ryggen. Maiden stopper bussen sin når de ser at det er fans som vil ha autografer.

 

Vær så snill å ikke tro du vet mye om maiden. *Frustrert*

Off...

:yes:

Lenke til kommentar

Har hørt på de siden midten på 80-tallet, enormt kult at den yngre generasjon også har sansen for kvalitetsmusikk. Maiden er mitt favorittband nr 1! Selv om black metallen har tatt fullstendig overhånd de siste årene, vil maiden alltid ha den største plassen i mitt hjerte!! :love::love:

 

BTW, Iron Maiden er nevnt i Guinness Rekordbok flere ganger. I 88 (er ikke bombesikker), ble maiden kåret til verdens mest samspilte band (noe man IKKE kan si om Metallica, at et så "stort" band kan være så usynkront som disse live er for meg ufattelig! De har dog en del veldig bra studioalbum). Nicko kom langt opp på trommis-lista, Steve som verdens beste bassist, mens Adrian og Dave havnet på 5. og 6. plass på lista over beste gitarister.

 

Så:

-Maiden pop? dontthinksono!

-Maiden sellout? gidder ikke svare på en gang...up the irons -end of discussion!

 

Konsert 29. yes hele kompisgjengen pluss 5-6 fra jobben skal i vei. Det blir STOOORT!!!! :love::love::love::love:

 

Det blir pils-salg på sidene tror jeg, var iallefall d på Slayer (forøvrig den beste konserten jeg noensinne har vært på)! :thumbup:

 

Er forøvrig 27 (men 17 i hodet)! :blush:

Lenke til kommentar
Har hørt på de siden midten på 80-tallet, enormt kult at den yngre generasjon også har sansen for kvalitetsmusikk. Maiden er mitt favorittband nr 1! Selv om black metallen har tatt fullstendig overhånd de siste årene, vil maiden alltid ha den største plassen i mitt hjerte!! :love::love:

 

BTW, Iron Maiden er nevnt i Guinness Rekordbok flere ganger. I 88 (er ikke bombesikker), ble maiden kåret til verdens mest samspilte band (noe man IKKE kan si om Metallica, at et så "stort" band kan være så usynkront som disse live er for meg ufattelig! De har dog en del veldig bra studioalbum). Nicko kom langt opp på trommis-lista, Steve som verdens beste bassist, mens Adrian og Dave havnet på 5. og 6. plass på lista over beste gitarister.

 

Så:

-Maiden pop? dontthinksono!

-Maiden sellout? gidder ikke svare på en gang...up the irons -end of discussion!

 

Konsert 29. yes hele kompisgjengen pluss 5-6 fra jobben skal i vei. Det blir STOOORT!!!! :love::love::love::love:

 

Det blir pils-salg på sidene tror jeg, var iallefall d på Slayer (forøvrig den beste konserten jeg noensinne har vært på)! :thumbup:

 

Er forøvrig 27 (men 17 i hodet)! :blush:

hehe, det om guiniess rekord bok, viste jeg faktisk ikke.

flott!!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Fra Guinness World Records 1990:

 

Largest PA system: On Aug 20th 1988 at the Castle Donington 'Monsters of Rock' Festival a total of 360 Turbosound cabinets offering a potential 523kW of programme power, formed the largest front-of-house PA. The average Sound Pressure Level at the mixing tower was 118dB, peaking at a maximum of 124dB during Iron Maiden's set. It took five days to set up the system.
Lenke til kommentar
1)Dessuten, hvis bill gates ikke ville hatt mer penger, hvorfor lager han da noe som windows feks.?

 

2)Metallica og maiden går samme vei....mot popens verden!!!!

 

3)Dessuten, har de to konserter er det kun for å "glede" fansen mer...de vil ha enda mer fans... fans=penger...

 

1) Bill Gates var da ikke rik før han lagde Windows? Alle har jo lyst å tjene litt penger, og jeg synest at det var helt greitt at Bill Gates fant opp Windows istedet for å steke burgere.

 

2)Ja, for på nye plata til Metallica (St. Anger) var det ganske mye som minna meg om Gwen Stefani - What You're Waiting for og Ozone - Dragostea Din Tei..... nei?

 

3) Har du problem med at Iron Maiden tjener penger? Tror ikke at Iron Maiden appellerer til andre fjortiser enn deg... Tror neppe mainstream pop-fansen gidder på den konserten, om ikke de drar på konserten bare for å sjekke opp dritings guttebarn fra distriktsnorge....

 

 

Så etter en rask psykoanalyse har jeg trukket den konklusjonen at du ikke har peiling på verken historien eller musikken til Iron Maiden, du går i Maiden-skjorte fordi det er "kule" bilder på den og tilslutt, at du er i en stor identitetskrise :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...