Gå til innhold

Ditt første pc-spill...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple 1986

 

Aztek, ZORK, Navy et eller annet, og en sånn mega pacman sak (veldig store brett).

Alt på en maskin som brukte 5 1/2" og ingen harddisk. Skjermen var kun grønn og sort innen farger å by på....

 

Nintento :

Ice Climber,

 

Sega Mega driver :

Sonic the hedgehog

 

Pc :

(Kopierte ting) Spilte først et eller annet Tomcat F14 spill (ca 11 år siden).

Deretter Doom, (runna det uten lyd, fordi jeg var såpass noob at jeg skjønte ikke åssen lyden funka... adlib og det der...)

 

KJøpte : Subwar2050

Lenke til kommentar
Blue

Hmm... var det et spill der du skulle etterforske et drap eller noe. At du var politimann eller detektiv av noe slag? I såfall var det et av de første spillene jeg spilte også. Var en kompis som hadde fått seg 486 med CDROM. Husker det var stort.. Og dette spillet fulgte med maskinen hans.

Stemmer det, tror spillets hele navn var Blue Force eller noe slikt. Spilte det på en Pentium 100 MHz, husker det godt :love:

 

Husker at jeg hadde en Commodore 64 og en Atari-konsoll...sukk *savne* :cry:

Lenke til kommentar

siden jeg bare er 13 år så kommer ikke jeg med sånne gamle spill, men det første spillet jeg spilte var faktisk GTA-demo :love:

 

"se mamma jeg kan slå i stykker kassene og greier"

 

Dette var før jeg visste at man også kunne finne våpen inne i kassene og drepe stakkars elvis-wannabees :p

Lenke til kommentar

Første spill jeg spilte på en maskin som tilhørte familien var vel Digger, Space Invaders og Snake, i 1986 tror jeg.

 

Hvis "eide" her skal bety det første _kjøpte_ spillet jeg har spilt, så er det "Edderkoppkabal" som fulgte med XP SP2 som jeg kjøpte for tre uker siden. XP m/ SP2 er det nemlig det eneste dataprogrammet jeg noen gang har kjøpt ...

Lenke til kommentar

Det første pc spillet jeg noen gang eide, var "space hog". Men var ikke så god på pc akuratt i den tiden, og i å med at instalasjonen var komplisert, fikk jeg ikke instalert dette spillet. en annen ting som var litt problematisk, var at jeg den gangen hadde en gammel pc med windows 3.1 hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...