Gå til innhold

Gammelt skjermkort bedre en det integrerte?

bassbone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et gammelt skjermkort Aopen MX220-V på lur, også har jeg en PC (Dell 4600) uten, er det skjermkortet bedre enn det som er innebygget? Er det noe vits å sette det i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle Dell maskiner med integrert grafikk bruker Intel "extrem" graphics. Skal ikke mye til for å matche den grafikken. Er Aopen kortet AGP eller PCI? MX220 kom vel samtidig med AGP?

Skrevet

Det er et agp kort ja også mener jeg at det er 32mb, har ikke funnet noe spec på dette.

Er det verdt bryet å sette i dette?

Har ikke noe driver for hånden til denne heller..

Skrevet

Det er jo bare å prøve. Kjør noen tester med det integrerte først, 2D, spill, 3Dmark osv., sammellign dette med AGP kortet og se om det er noe forskjell.

Velg deretter det beste!

Skrevet

Ok, hvor finner jeg de testene?

Hvordan er fremgangsmåten for å innstallere skjermkort, sett i kort først, skru på maskin, la windows finne ny maskinvare og innstallere driver, skru av maskin og flytt over skjerm fra maskin kortet til skjermkortet?

Skrevet

Jeg skrev visst feil.. kortet heter mx200-v....

Slette gamle drivere, da tenker du på til mx200-v kortet? Er vel ingen gamle drivere til den på maskinen.

Skrevet (endret)

Fant driver på siden til aopen. Skal jeg flytte over skjermen til det nye kortet før driveren er innstalert?

Det jeg har innebygd i pcen nå:

Video Adapter Intel® 82865G Graphics Controller (96 MB)

3D Accelerator Intel Extreme Graphics 2

Endret av bassbone
Skrevet
slette gamle drivere hvis det er noe til det innebygde. hvis ikke så er du good to go! men du må laste ned nye drivere til det nye da

Spørs om ikke det som er innebyd er best ja. Hvis jeg sletter den gamle driveren til det integrerte slutter den vel å virke? Du mente sikkert hvis det lå noen andre drivere på maskinen?

Skrevet
Trodde de fleste nye integrerte grafikkort var på 4 og 8 mb jeg.. :dontgetit:

Jeg vet ikke helt jeg heller men det stod96mb i parantes på det everest progrqammet mit, når jeg tar den testen på 3dmark2001se får jeg 3056, er det bra eller dårlig?

Fikk beskjed underveis at den hoppet over noen av testene fordi det ikke var hardwaresupport!?

Skrevet
Trodde de fleste nye integrerte grafikkort var på 4 og 8 mb jeg.. :dontgetit:

De fleste integrerte bruker vel systemminne. Altså om du har 512MB og skjermkortet skal ha 128MB av disse sitter du igjen med 384MB minne til andre ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...