Gå til innhold

DVD til XviD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I hidden options er det mulig å velge "Force deinterlacing when source was detected as hybrid" og "Force normal IVTC when source was detected as hybrid"...

 

You could call it:

Discard

 

 

You discard every second line (the movie is half the height then) and then resize the picture during play. That is the same as skipping Field2, Field4, Field6... You could call this "Even Fields Only" or "Odd Fields Only".

 

There are some bad things about it.

You lose half of the resolution and the movie becomes kind of stuttering (as mentioned above). That means, that it doesn't play as fluidly as it could be.

 

Dette høres nesten ut som hva som skjer med filene...De har den normale høyden da, men de blir liksom litt hakkete (stuttering)...Hvis bildet står stille og kun personene beveger seg merker jeg ikke denne hakkingen

 

Jeg forstår lite av det, men det virker som Progressive Scan er den beste metoden...Hvordan gjør jeg det med AutoGK? Jeg trenger en litt forenklet forklaring på det, for jeg forstod det ikke om det sto der i det hele tatt...

Endret av Dreamhacker
Lenke til kommentar
Men i GK, hvordan kan jeg bruke Progressive Scan metoden for deinterlacing? Hvilken plugin skal jeg bruke, hvis jeg må legge det til manuelt i AVISynth-scriptet?

Neida, det må du ikke. Der du trykker når du skal encode hele greia velger du bare Deinterlace... lenge siden jeg har gjort det der! Det er der du velger Lanczos Resize og sånn..

Lenke til kommentar

Jeg fikk Progressive Scan fra en guide...Bob + Weave (=Progressive Scan) stod det...Skulle visst være den beste...Å gjøre hvert field om til en frame, og doble fps

 

Har prøvd å bruke ett Deinterlace - Smooth filter, som skal bruke den Bob + Weave metoden...Men filen fungerer ikke ordentlig...Den blir altfor høy og tynn, og den er sinnsykt hakkete...Og den encoder veldig sakte...2-3 fps

 

Hvilke AVISynth og VirtualDub filtere bør jeg bruke for deinterlacing? Smartbob i AVISynth eller i VirtualDub? Og må jeg sette på seperatefields i avs scriptet?

Endret av Dreamhacker
Lenke til kommentar

I virtualdub:

 

file/open videofile

 

video/compression velg xvid og configure

video/filter - add - deinterlace

 

audio - full prosessing mode

audio/conversion - 41 000 Hz

audio/compression - ditt favoritt mp3 valg, hvis du ikke får opp noe, installer LAME MP3 codecen

 

file/save as avi

 

xvid codecen har en egen avkryssingsboks for "cartoons" en plass har jeg sett, men det vet du kanskje.. ..aldri prøvd den..

Lenke til kommentar
Har prøvd å bruke ett Deinterlace - Smooth filter, som skal bruke den Bob + Weave metoden...Men filen fungerer ikke ordentlig...Den blir altfor høy og tynn, og den er sinnsykt hakkete...Og den encoder veldig sakte...2-3 fps

Ok, la oss starte på nytt. Hva slags materiale er det du har her? Jeg antok at du hadde såkalt 'true NTSC', dette skiller seg fra filmbasert materiale da man ikke kan gjøre invers telecine på det (flette ut 3:2 interlaced-mønsteret til progressiv video). Anime spesielt og tegnefilm generelt er ofte sann NTSC som man må deinterlace. Dette er ikke nødvendigvis trivielt.

 

 

"ANIME. Anime is the “I don’t get no respect” bastard child of video encoding. But it shouldn’t be. Because Anime NTSC DVDs are frequently the most difficult to IVTC properly, the greatest skill is required to work with them. As far as I know, for the best results, very few anime movies and none of the OVAs or TV series DVDs should be Force Filmed in DVD2AVI. On the other hand, almost all can be IVTC’d with good results (Neon Genesis Evangelion and Record Of Lodoss War being two possible well known exceptions). With no other kinds of DVDs do you find more strongly held opinions about which IVTC to use and at what settings. So, to avoid the issue entirely, I’ll just recommend studying the .avs carefully in VDub-Nandub before encoding. Know all the possible parameters and settings of the IVTC you choose to use and be prepared to use them. Unless the video stream is very clean, I also recommend using some kind of Deinterlacer to take care of any remaining interlacing of flapping mouths, dark areas, post creation edits, etc. For PAL Anime, please see hakko504’s advice further down."

 

http://www.doom9.org/ivtc-tut.htm#InterlacingDeinterlacing

 

 

Cartoon-mode i XviD-enkoderen har ingenting med bildefletting å gjøre svjv.

Lenke til kommentar

Det er: .hack//SIGN Volume 1 - PAL/Region 2 - Interlaced

Vet ikke om det er sånn "true NTSC", men samme hvordan jeg deinterlacer (hvertfall de metodene jeg har prøvd hittil) klarer jeg ikke å bli kvitt den hakkingen som kommer når landskapet foranderer seg...Merker ingenting når de står stille og bare beveger seg på samme sted...

Lenke til kommentar

Ahh, PAL! Da må du iallefall bare glemme alt som har med NTSC å gjøre. Se:

http://www.doom9.org/ivtc-tut.htm#PALTheGoodTheBadAndTheUgly

http://nickyguides.digital-digest.com/interlace.htm

 

Se også denne syke guiden:

http://www.masteryoshidino.com/hentai/anime-encoding.htm

 

Helt sikker på at det er PAL? R2 inkluderer både Europa og Japan, vet du. :)

 

Du må enten bruke DVD2AVI/DGIndex eller noe annet til å finne ut hva slags feltrekkefølge det er.

Lenke til kommentar

Dette var mye slit...Hvorfor har jeg ingen stats-fil? VirtualDubMod trenger den, men GK har ikke lagd noen...Og skal prøve FieldDeinterlace igjen, selv om det ikke fungerte forrige gang...Den siden sa man burde bruke det eller Greedy-et-eller-annet...Men ville det fungert å bruke 120 fps slik som den siste siden sa? PAL ble ikke nevnt der, men kanskje det fungerer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...