Gå til innhold

Hvem har problemer med 6800 LE kortett


Fixer'n

Anbefalte innlegg

Du har da ikke fått med deg at de som scorer over 5k i 3DMark05 med ett LE-kort har åpnet alle pipelines..*og* klokket kortet.

Din score "umoddet" er faktisk heller i overkant av en del andre jeg har sett..

Ja hadde det enda vært så godt, jeg snakker dessverre om 3d Mark 03 :dontgetit:

 

3d Mark 05 har jeg ikke turt å teste engang :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Oi..."det har vi ikkkke sett".. Sorry :)

Da yter kortet ditt meeeeget dårlig for å si det mildt..

Mitt "utskjelte" FX5900XT@Ultra klarer f.eks. 5900k i 3DMark03 ...på socket-A platform..

 

Edit:

Det var en kar her som hadde testet 6800LE mot 6600GT på samme system "out-of-the-box".. Der var score i 3DMark03 henholdsvis litt over 6k og 7.5k mener jeg å huske..dvs. umoddet 6800LE skal yte omtrent som ett noe klokket 9800Pro...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det er ikke bare Gainward som har problemer med sine 6800LE-kort. MSI har akkurat samme problem med sine 6800LE-kort. Også andre merker sliter. http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=67040

 

Feilen ligger visst i chip'en fra Nvidia

 

6800LE kortene krasjer spesielt ved bruk av Pixel Shader 2.0, som bl.a HL2 benytter seg av.

 

Det eneste fornuftige er å bytte inn (bruke angrerett eller garanti) til et 6600GT eller 6800 (ikke LE).

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Det er ikke bare Gainward som har problemer med sine 6800LE-kort. MSI har akkurat samme problem med sine 6800LE-kort. Også andre merker sliter. http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=67040

 

Feilen ligger visst i chip'en fra Nvidia

 

6800LE kortene krasjer spesielt ved bruk av Pixel Shader 2.0, som bl.a HL2 benytter seg av.

 

Det eneste fornuftige er å bytte inn (bruke angrerett eller garanti) til et 6600GT eller 6800 (ikke LE).

 

Mvh

Kjetil

da må du vel betalle mellomlegget til 6800 kortet da :/

Lenke til kommentar

Jeg har et litt annet problem, når jeg spiller source og alf life så går pcen i "ventemodus" og den slutter å reagere. Mange spill fungerer ikke, og farcry er alt gult, 3dmark er grafikken ganske dårlig og litt hakkete noen plasser. Mafia er bare en svart skjerm, og doom3 funket ikke i det hele tatt. SDå bar gamle spill funker, kan spille vice city, cs 1.6 og gothic.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Her er en link til et annet forum ang. samme tema, 6800LE og svartskjerm. Problemet ligger vist i at minne får for lite/ustabil strøm = svartskjerm.

Løsningen kan være å gjøre som beskrevet.... hvis du tør ;)

 

Eller du kan klokke ned minne til det er stabilt, noe jeg gjør.

Mitt tussler nå stabilt på 16x6 og 340 core/491 Minne. Får 3399 i 3dM05 og ca 8300 i 3dM03.

 

http://forum.sweclockers.com/showthread.ph...threadid=405795

 

Mvh

 

Stoneheart

Lenke til kommentar
Hadde samme problemet for en tid siden. Sendte kortet i retur og byttet til 9800PRO. Etter å ha gjort noen tweaks, og flashet kortet med XT-BIOS yter det omtrent det samme som 6800LE gjorde (uten softmod,selvsagt), men har ingen av problemene...

HAHAHA. Ja bytt fra 6800LE til 9800PRO du, luring :nei:

En midlertidig løsning, men verdt det. Nå har jeg et 6600GT, som er alt det 6800LE burde vært, bortsett fra softmoddingen...

Lenke til kommentar

Dro for 1mnd siden til Mamoz i trheim får å kjøpe nytt skjermkort.

Hadde sett meg ut XFX6800LE , dette hadde de ikke på lager , men anbefalte meg istedet 6600GT da de sa det hadde bedre ytelse , og at de hadde hatt massevis ac problemer med 6800LE kortene.

Så det er tydeligvis ikke bare Gainward som har problemer med disse.

 

Jeg er strålende fornøyd med 6600GT , men det kan ikke moddes på samma viset som 6800LE da! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...