Gå til innhold

Hvorfor mange her mot EA?

Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Skrevet

EA har lagd så mange bra spill for alle sin smak! Ørten forskjellige sportspill, sims(trolig det som er synderen) lotr spill. Ja her kunne jeg remsa opp i timer :D

EA er bra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke helt se at SIMS skal være noen synder her :) Sims, og MAXIS, er vel en del av den sterkeste delen av EA. Greit nok at det er gitt ut veldig mange tilleggspakker til det første SIMS spillet, og det kommer nok et rikholdig utvalg til 2 også, men det er da vitterlig ingen som tvinger folk til å kjøpe disse :) De har snarerer ført til at veldig mange ikke-gamere har fått øynene opp for spill, og appellerer til et mye større publikum enn mer tradisjonelle PC-spill.

Største problemet med EA er vel som andre har sagt; det drives først og fremst som en penge-maskin, der et hvert produkts kortsiktige profitt og masse-appell er betydelig viktigere enn en lojal kundebase, kvalitetsprodukter og langvarig støtte. De fleste studioene som produserer under EA merket får betalt for å lage forbruksprodukter; spill man kjøper, spiller i noen uker før man går videre til neste produkt. Derfor kan man fort klare å slippe unna med ting som SER veldig bra ut på overflaten, men mangler en langvarig appell i det mer "non-casual" segmentet. (Noen som har et godt norsk ord der?)

Skrevet

Jeg klarer faktisk ikke å komme på et eneste spill fra EA jeg liker, og det burde vel være klar melding om hvorfor jeg ikke liker dem. I tillegg har jeg hatt noen spede forsøk det siste året for å teste et par spill de gav ut for et par år siden. Jeg får ikke en gang installert dem, og jeg har aldri hatt problemer med å installere andre spill, så gudene vet hva slags plater det er de putter i boksene sine.

Jeg synes de fleste av spillene de gir ut er av type "kjapp moro uten noen særlig dybde", og at noen i det hele tatt kan nevne spill fra "Ringenes Herre" som bra spill det forstår jeg ingenting av. Jeg stiller meg som regel tvilsom til slike film-koblinger, og EA har virkelig klart å presse mye makkverk ut av dette. Har vel snart kommet en 8-10 spill fra disse filmene, og samtlige jeg har prøvd har vært komplett meningsløse.

Nei, jeg klarer ikke å få noe positivt forhold til en melkemaskin av EA sitt kaliber. Jeg ønsker meg kreative, nyskapende spill-produsenter som Blizzard, Funcom, Rockstar og andre som tar seg godt tid(3-6 år) med spillene de gir ut, og serverer noe som faktisk har en åndelig verdi og ikke bare spyr ut hjernedød tidtrøyte.

Er selvfølgelig heller ikke særlig begeistret for selskaper med for stor makt, de ødelegger mangfoldet i industrien, spesielt hvis de kjøper opp de som er så flinke at de utgjør en trussel mot søpla deres. Som jeg har nevnt i en annen tråd er det denne typen selskaper som også er sykest når det gjelder å beskytte seg mot "pirater". Paranoide Giganter; nei takk!

Jeg er glad for at det ikke er EA og dess like som setter standarden for hvordan spill skal lages, da er jeg redd jeg måtte funnet meg en annen hobby.

Gjest Slettet-nQdjz0
Skrevet

Jeg har 11 spill her som jeg ser EA logoen på :)

Kvaliteten på de spillene syns jeg er gode.

-Battlefield

-The Sims

-Need for Speed :w00t:

-C&C

-SimCity 4

Skrevet

jeg bryr meg en døyt om de gir ut gode eller dårlige spill...

Hovedproblemene er disse: de spillene de gir ut, får dårlig oppfølging. (I.e. andre selskap oppdager en bug, og en patch er gjerne ute få dager etter release. Ta f.eks. Battlefield Vietnam...hvor lenge måtte man vente på en patch til ett MINIMALT problem til det spillet? flere måneder...

Manualene til EA spill er ofte ELENDIGE, fordi de vil at man skal bruke 400kr på en "Prima Strategy guide" i etterkant istedet for å printe info som BURDE være i en god manual med en gang (igjen Battlefield Vietnam som eksempel.. det står NULL info om kjøretøy og våpen i den manualen...iallefall ingenting spill releatert)

EA games er så store at de tenker bare på profitt. Flest mulig spill ut raskest mulig. Derfor pusher de på release datoer fra utviklerselskapene de har jobbende for seg. Halvferdige, buggete spill blir lansert for å opprettholde kunstige deadlines satt av grådige "corporate executives" som ikke veit en døyt om spill, og enda mindre om utviklingen av programmer/spill. Det kunden ender opp med er ett halvferdig produkt, som han/hun må vente i flere måneder på at skal fungere skikkelig, FORDI EA ikke gir ut patcher så fort som de burde gjøre (i.e. Lock on: Modern Air Combat hadde en patch som fiksa ett problem ca 3-5 dager etter release!)

Så har du den derre: "EA games lager bare grafisk blankpolerte spill uten dybde og karakter for å tilfredsstille den generelle massen av TV spill spillere..." kommentaren... som er korrekt i mine øyne, men det er ikke derfor jeg ikke liker EA :)

I utgangspunktet GODE tittler blir ødelagt av EA's forretningspraksis, DET irriterer meg...

Skrevet

Jeg tror at det er som med EA som det er med microsoft/nokia osv , de som er store aktører i et system de blir beskylt for å være selve systemet, og derfor får dem mye kjeft.

Det som er viktig og tenke på at 30% av spilla som Ea gir ut er ikke laget av dem , de er kun distubitør av spilla men ikke ansvarlige for hvordan dem er i kvalitet!

Det er viktig og huske.

Skrevet

Mot EA eller ei: tror neppe de kommer til å forsvinne på en stund, snarere tvert imot. Det er jo bare flere og flere spill som starter med den fordømte "ea games: challenge everything" introen....*stønn* :hrm:

Skrevet (endret)

Fant dette på et forum:

Folks,

Some of you have been asking about post product support for B4ME, especially given the notes that we are thinking of an expansion pack and working on RA3.

Rather than get into arguments and debates about how much support there has been on Red Alert 2 or Generals and then whether people will be happy with support for B4ME, I thought I would give a bit of the bigger picture going forward.

The key thing to note is that we're going to have a dedicated team for B4ME going forward. This differs from our past process of having a our one team jump from product to product(i.e. Red Alert 2, Yuri's, Generals, Zero Hour, B4ME). The very nature of having this team means that the landscape for support and development of B4ME games has changed from how things have worked in the past.

Next thing, is that we are going to support the product (and already have) because we know it's important and it's the right thing to do.

Because the product has been out for about a day, it's too early to outline all of the things we have planned and instead I suggest to everyone that they just watch and participate in the support going, giving feedback about things you appreciate as well as things you don't appreciate.

For those of you who are skeptics or like to post negative comments about everything(especially those posting from guest accounts), you should watch and keep a record of the things we've done and then post those with your comments and conclusions. You guys can do a great service to the community by helping to ensure that everyone is exactly aware of what's really happening or not.

Hope this helps explain the bigger picture for everyone.

Basically, the time for words and debates support has past. Instead, we'll let our actions speak for themselves.

Have fun,

Mark

Kilde.

Endret av hwknut
Gjest Slettet+9018234
Skrevet

EA ødelegger for andre, og nei EA lager ikke spill, de er utgivere.

Skrevet
Det som er viktig og tenke på at 30% av spilla som Ea gir ut er ikke laget av dem , de er kun distubitør av spilla men ikke ansvarlige for hvordan dem er i kvalitet!

Det er viktig og huske.

Publisherene har like mye ansvar som utviklerene, fordi det er publisheren som "finansierer" prosjektet.. derfor er det de som pusher på deadlines, og så indirekte er ansvarlige for at kvaliteten på produktet er bra eller ikke når det lansereres. Som oftest heller dette i Lanser når ikke helt ferdig istedet...dessverre. Pengefolk har ikke peil på programmering i 99% av tilfellene... dessverre....ser det hele tiden...

Når publisheren dessuten står for support sidene o.l. for alle spilla de gir ut, er de ENDA mer ansvarlige...

Når de sitter og drar programmererne av spill 1 over på det nye prosjekt 2 istedet for å la dem supporte spill 1 er de iallefall ansvarlige...

Håper det blir bedre med B4ME og spill i fremtida.. det KAN tyde på at de har lært av den massive klaginga fra kundene... det er tross alt dem de tjener penger på til syvende sist...

Skrevet

Til de som mener at EA gir ut masse bra spill; to aspekter dere bør finlese på - ett konkret og ett abstrakt:

1) Prosentandel [konkret]

2) Dråpe i havet [abstrakt]

Begge beskriver det samme problemet, med så vanvittig mange skudd fra hofta MÅ de jo treffe en og annen gullfugl her og der. De SPYR jo ut titler, det skulle bare mangle at noen av dem slo an. Ser man derimot på prosentandelen spill de gir ut utgjør de gode titlene kun en dråpe i havet.

Jeg har sansen for både Anno 1503, C&C: G og NFS:U2, men det er steike meg ikke mye EA's fortjeneste. De har jo bare kjøpt utviklerne og stempla logoen sin på det.

Skrevet
Oppfølgingen på spela er ikkje i nærheten av det for eksempel Blizzard kan vise til.

Hvor bra spillene til Blizzard er, kan også diskuteres imho :hrm:

Nå snakket han ikke om hvor bra spillene til blizzard er i forold til hvor bra spill EA-games gir ut. Det han prøvde å si er at blizzard følger spillene de lager og gir ut mye bedre enn det EA-games gjør med sine spill.

Blizzard patcher spillene hele tiden, og de gir ikke ut spillene før de er spillbare, selv om det btyr at kundene må vente i et år eller to.

EA-games, har det med å presse utviklerne av spillene til å gi ut spillet, før det er ferdig, bare for å tejene mest mulig penger.

Men jeg sier ikke nå at EA-games bare gir ut dårlige spill, de gir ut også bra spill, som BF: 1942 og BFV osv. Men noen av spillene blir faktsk litt dårlig fordi utviklerne ikke får lov til å gjøre spillene helt ferdig.

Skrevet (endret)

I mine øyne har EA bare lagd tre ordentlig gode spill:

Battlefield (Rett og slett genialt)

Madden 2005 (Utrolig bra gjennomført, blir ikke ensformig med en gang, det beste amerikansk fotball spillet ever.)

NFL Street (Genialt :D)

Synes egntlig basket også er kult, men basketspill blir bare veldig ensformige. :no:

Endret av ehs5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...