Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Bråk i klasserommet


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg er mektig irritert av bråkete elever i klasserommet. Hva synes dere man burde gjøre med slike elever? Burde de settets i en egen klasse eller skal de blandes med de "rolige" og få lov til å ødelegge for dem? Hvordan skal man ta tak i problemet?

 

Jeg mener at de burde settes i en egen klasse. Jeg går på VGS. Noen i matteklassen min klarer ikke å holde kjeft, og gud som det er irriterende. De får advarsler, anmerkninger, blir sent på gangen, men ingenting hjelper! Det eneste de gjør er å ødelegge for oss som vil følge med og lære noe. Venninna mi mener det er feil å sette de i egne klasser, ettersom de da kanskje føler seg "utstøtt". Jeg for min del synes det er bedre at de er samlet på et og samme sted og at de får hjelpen og veiledningen de trenger.

 

Til sist må jeg bare si at det i grunn sjokkerer meg at folk på VGS bråker så mye. Nå er man tross alt voksene, og må vite hva som er innestemme og hva som er utestemme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

man er ikke voksen før man har jobb og har sluttet på skolen, dette gjelder veldig mange, å sette dem i en egen klasse hjelper mange lærere og elever, men det kan totalt ødelegge den klassen de er i...

 

å straffe dem er vel heller dumt, gi heller belønninger og ikke tøy deg etter elevene, stå på ditt, du blir kanskje lite populær, men det bør hjelpe...

 

og ikke få noen rare idèer, som å sette inn psykolog osv, vet ikke hvor vanlig dette er, men det var en noen ganger i den klassen jeg var i...

 

*hilsen en som var i skolens værste klasse*

Lenke til kommentar

hvis læreren klarer å holde en god disipling, så kan det være bra..

jeg husker en lærer jeg hadde på ungdomsskolen, noen timer hadde vi ingen undervisning i det hele tatt, men enda fikk vi med oss hele pensum, dvs. de som faktsik brydde seg om å følge med, jeg er bland de som mener at de som gjør alt for å ødelegge bare kan havne i en egen klasse og får seg jobb som kloakk renser hvis de ikke forbedrer seg...

 

men, jeg er ikke imot prat i timen, så ikke missforstå meg, noen ganger kan man få med seg all undervisningen selv om man snakker om noe morsomt, det gjelder bare å bryte når man trenger det.. :)

 

bare synd læreren ikke liker kortslutninger :(

Lenke til kommentar

Hm, vet ikke hva som bør gjøres for å få dem til å holde kjeft. :hmm: Det dere iallfall ikke bør gjøre er å si "hold kjeft", da vil de bare fortsette enda mere enn før, i stor grad for å plage deg/dere. Det som jeg tror hadde hjulpet var om flere elever i klassen, som faktisk er interesert i å lære noe, fortalte dem med en fin og seriøs tone midt i timen at dere faktisk har lyst til å lære noe, og at det hadde vært fint om de kunne dempet seg litt.

 

Har faktisk ikke opplevd noen spesielt store bråkmakere på vgs. Synes for det meste at folk oppfører seg som voksne og tar ting seriøst, og de som bare synes at skole er dritt, de holder kjeft. :yes:

Lenke til kommentar

På min videregående måtte de som bråkte gå og sette seg og jobbe i kantina... der ble det lite jobbing tror jeg, men tilsvarende karakterer.

 

Det var ikke slik at en bestemt gruppe personer ble fryst ut av matteklassen, kun slik at læreren sa i fra til de som bråkte...

 

Dette gjelder forresten når vi jobbet med oppgaver, når læreren gikk i gjennom eksempler måtte det være stille.

Lenke til kommentar

På min VGS(Allmenfag) er det ofte meget bråkete og generell uro i timene. Jeg er egentlig ganske sjokkert over hvor barnslige enkelte fortsatt er, når de går på VKI. Skummelt at noen av dem snart er myndige.

 

Noen lærere, som regel menn (fakta,ikke noe vondt ment) på skolen min klarer å holde klassen "i sjakk". Ellers er det mye løping, skriking, hoiing, lekeslossing og generell primat-oppførsel. Vi snakker fortsatt omm VKI, selv om dette høres ut som barneskolen.

 

Dette er ufattelig irriterende. I fellesfagene har vi lærere som blir helt overkjørt, og som resultat lærer vi alt for lite. Folk som gjør slikt trenger opplagt undervisningsforhold som de ikke får i dagens skole, til sin egen og ikke minst andres fordel. Jeg synes overhodet ikke at folk som ikke klarer å skjærpe seg skal få lov til å ødelegge for andre.

Lenke til kommentar
har forresten hørt om folk som har konkuranser i klassen, er IKKE rykter, det har skjedd...

 

de kalte den "hvor langt kan man bære pulten over hodet uten at læreren merker det"

har hørt om/vært i ekstreme klasser...

:D:thumbup: Flere konkuranser?P sitter i timen nå jeg... ikke bråkete her...

curling :ermm:

 

krever litt forberedelser, men er ganske lett å få til etter man har tegnet inn målet med kritt på gulvet....

Lenke til kommentar

utstyr: kritt til banen

en ca 2-5 meter lang rett strekkning

en svamp e.l. til å bruke som curling-ball eller hva det nå heter, bør være litt glatt, så den glir

 

snøball-krig er jo en klasiker da, alltid like morro å se læreren komme inn midt i en snøballl-krig

hadde også sms-bomber, alle i klassen sendte sms til alle i klassen :D

hmm

litt for off-topic kanskje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...