Gå til innhold

Overklokke Gainward GeForce4 Ti4200 64mb ddr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På mitt Ti4400 går jeg bare inn på "performance" og skrur farten opp. Må først trykke på "enable maximum clock settings".

 

Andre, mer innbitte klokkere vil nok bruke diverse programmer som Powerstrip og slikt.

Jeg kjører for tiden originalt, 280/580 (Golden Sample). Ser ikke helt nytten av å klokke det så mye, alt går jo flytende uansett :smile:

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å bruke disse programmene for å overklokke. skriv bare regedit på run/kjør menyen.Gå så til HKEY_LOCAL_MACHINE så til software så til nvida software så til nvtweak så trykk på coolbits og legg inn verdien 3. Så er Nvida kortet klart til overklokking.

Lenke til kommentar

Jeg har selv kjøpt Gainward GF4 Ti4600 750XP, desverre, og som jeg sa i en annen tråd: Utrolig skuffende. Alle som leser dette og vurderer å kjøpe et, la være. Kjøp Club 3D sitt Ti4600. Bedre ytelse til 1500 kroner mindre. Selv angrer jeg som en hund på at jeg solgte mitt C3D-kort til fordel for Gainward.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har det største fra Gainward, og jeg har hatt Club 3D sitt også. Og jeg sier Gainward sitt er elendig i sammenligning.

 

Dessuten, i hvor mange av disse testene var Club sitt kort med også? Kan jeg fortelle deg. Ingen.

 

Har forresten du noen av disse kortene, så du kan sammenligne? Ikke det nei...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-06 11:29, GeCcO skrev:

Gainward sitt GF4 TI 4600 kort er et av de beste korta på markedte med GF4, god ytelse, masse ekstra greier (3d-briller, spill, kabler osv.)


det har vunnet mange tester for

*ytelse

*tilbehør

*design




 

da må du ha fått et kort som ikke er i tipp topp stand, for i alle testene ligger gainward sitt kort på de 3 øverste plassene (totalt 16 kort med i testen)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-06 12:50, TVPR skrev:

Vel, jeg har det største fra Gainward, og jeg har hatt Club 3D sitt også. Og jeg sier Gainward sitt er elendig i sammenligning.


Dessuten, i hvor mange av disse testene var Club sitt kort med også? Kan jeg fortelle deg. Ingen.


Har forresten du noen av disse kortene, så du kan sammenligne? Ikke det nei...



Hvordan kan det da ha seg at jeg så Gainward sitt TI4600, mot de mest kjente konkurrentene testet på tomshardware.com? Der ble de testet til akkuratt samme fps, etc.

Om et TI4600 kjøpes fra Gainward, Creative, etc. Er det samme. Det er driverene som gjør forskjellen.

 

Det er fint mulig at du har fått med noen drivere som ikke skikkelig har support enda.

Jeg husker da jeg kjørte på Voodoo2 kort. Jeg hadde først 8mb versjonene i SLI.

Så kjøpte jeg senere 12mb versjonene som jeg også kjørte i SLI. Jeg fikk problemer i noen spill, fordi at de støttet ikke det merket jeg hadde.

 

Det jeg da gjorde, var å installere dobbelt med drivere. (En driver fra diamon på ene kortet og en driver fra Orchid på andre kortet).

Dette funket helt fint. Kortene snakket sammen fint, såvel som at jeg fikk mye mer support inni spillene.

 

Nå kan jo ikke du gjøre dette, siden GeForce ikke er akseleratorkort, men et skjermkort med innebygget akselerator.

Det du kan gjøre, er å gå på nvidia.com og laste ned nyeste Detonator drivere.

 

I mine erfaringer er Detonator driverene helt fine.

Detonator driverene er også mer tunet, enn drivere som skjerkort leverandører sender ut.

 

Grunnen til dette, er at skjermkort-driverene skal jo virke over alt. Tweaks fører med seg en viss liten fare om at noen spill ikke ser helt pene ut.

 

Jeg har selv ikke merket noe synlig defects i grafikken min ved å kjøre detonator drivere, tvert imot.

 

Det er også noen som klager på detonator driverene.

Jeg kan ikke si om problemene er på grunn av OS, HW, eller om det er noe SW-konflikter..

 

Jeg har som sagt i et annet forum testet Gainward sin TI4600 Golden sample. Den var KJEMPERÅ!! Men når jeg skulle montere tilbake mitt kjipt GF2 kort, fikk jeg problemer. Spill ville ikke virke, og sa at jeg trenger minst 12mb ledig videominne.

 

Jeg fant da ut at jeg burde kanskje fjernet gamle drivere og nvidia software før jeg skrudde ut kortet.

Windows drev å la inn noen tweak applikasjoner, såvel som dobbel desktop applikasjoner hver gang jeg kjørte opp Windows. Dette var fordi at jeg ikke uninstallerte før jeg skrudde ut GF4'en.. GF2 klarer vel ikke det Dobbel desktop programmet helt fint.

 

Det er jo mulig du har noen drivere, eller noe software (SW) som henger igjen fra ditt gamle kort, som driver å kødder.

Ellers er det mulig du har fått et dårlig kort, som også er mulig. Men generellt sett, er alle GF kortene like uansett produsent.. (Nvidia er jo chipsett produsenten, ikke Gainward eller Creative Labs, etc..)

Lenke til kommentar

Lite vedlegg:

 

Primære forskjellen på forskjellige TI4600kort er:

1. Vifter & Kjøleribber

2. Software

3. Bundle

4. Golden Edition har med ekstra Firewire-kort med 3 eksterne og 1 intern firewire plug.

 

GainWard har vel en av de råeste kjølingene av GF4 standard-kjølingene.

Det er en stor ribbe på GPU'en, såvel som små ribber på alle rambrikkene.

 

http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/...html#benchmarks

 

Der kan dere jo sammenligne en del TI4600 kort.

1 FPS i differanse er vel den største forskjellen, som helt sikkert er grunnet driveren.

 

* Om man får Detonator drivere til å gå stabilt, skal de gå en god del fps raskere enn standard drivere.

Lenke til kommentar

http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/...00_4600-07.html

 

-

 

Ovenfor er link til Gainward kortet.

Jeg leste litt på artikkelen nå.. Sorry.. de er litt forskjellige.. GainWard er bedre enn de andre.

GainWard har nemmelig to stk DVI utganger, mens de vanlige har bare en DVI utgang.

 

For de som ikke har DVI utgang, følger det også med et adapter.

De færreste vil nok bruke DVI i det hele tatt, når man tenker på at en digital skjerm koster rundtom 13.000kr for en 18", noe som ikke alle vil bruke penger på.

 

Jeg har selv sett DVI på 18" og 19" koblet på samme PC.

En DVI skjerm er jo en flatskjerm og gir derfor hele 18", mot vanlige skjermer sine 1" mindre enn oppgitt.

 

DVI hadde mye bedre fargegjengivelse, såvel som mye mer klarhet i bildet.

 

Begge skjermene var koblet opp mot GainWard TI4600kortet på kontoret til faren min.

 

Den vanlige skjermen var ikke en billig skjerm, men en skjerm for rundtom 6-7.000kr. Den kostet vel 9.000kr for en stund tilbake.

 

DVI skjermen kostet 13.000kr.

 

DVI gir mye bedre bilde, til en mye høyere pris.

Det er ikke noe en vanlig gamer vil ha noe stort behov for, tror jeg..

Blir nok mer for folk som skal sitte å programmere el. lignende hele dagen.

 

Da kan man jo dele opp skjermen og debugge i ene skjemen, mens man kjører programmet i andre skjermen.

Det kan jo også brukes til mindre sofistikerte ting, som feks. å oversette/overføre tekst fra en kilde til en annen.

 

Om du feks skal ligge til 100 medlemmer i en SQL database, fra en html side uten noe spesiell normalisering.. Da kunne man hatt siden i høyre skjermen, mens man hadde SQL systemet i venstre.

 

Det beste er å ha venstre skjerm som primærskjerm, siden det er der man får start meny, desktop ikoner, etc.

 

Kan forresten nevne at dette funker best i XP, i motsetning til W2K.. (til min store forbauselse, så var faktisk xp flinkere til dette)..

Lenke til kommentar

Mulig at jeg har fått madagsutgaven av Gainward sitt kort... men jeg er fremdeles skuffet over ytelsesfallet på et kort til 1500kr mer. Men jeg kan dette med drivere, software etc., siden jeg faktisk har holdt på med PC en stund, og jobber i en databutikk til daglig.

Skal klage på kortet mitt uansett, ettersom det ikke lå med de lovede shutter-glasses som skulle bundles. Mulig at jeg får bare brillene, men jeg håper jeg får sende hele dritten tilbake, og få ny pakke med nytt kort og det hele. Da vil det vise seg om det er selve kortet mitt som er dårlig, eller om Gainward er dårligere enn C3D.

Lenke til kommentar

Quote:


DaButcher skrev (2002-06-06 14:12):


* Om man får Detonator drivere til å gå stabilt, skal de gå en god del fps raskere enn standard drivere.


 

ALLE drivere ER detonator drivere.

Det er bare eldre verrsjoner.

Og de er modifisert litt så de kan bruke alle features til kortet

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


Den 2002-06-13 23:11, shagmagirl skrev:

Jeg vil anbefale deg å ikke overklokke kortet siden det er et bra kort. Da vil du bare få problemer med det:( Har du ikke nok god grafikk med et g4 64mb ddr???


Du får ingen problemer hvis du overklokker kortet rett! Det er bare og sette frekvensen på riktig hastighet! det er bare og prøve seg frem til du finner den rette hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...