Gå til innhold

Dama min sin DELL dimention mangler AGP..


molsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

psilocybe Skrevet 09/12/2004 : 15:08

Neivel? Si at et hovedkort uten AGP-slot koster 2kr mindre å ta inn enn ett med AGP-slot. Så selger Dell 500.000 maskiner til folk som leser produktbeskrivelsen først, vips, der var en million kroner spart. Det kan lønne 5-6 ekstra kundekonsulenter.

er selvfølgelig bare tull i ikke gjøre dataen så bra som mulig, har en

billigdata her fra siemens fujitsu, MED agp slot, pcen kosta 4500kr i fjor,

synes du dell maskina er konkurransedyktig da?

hva slags bytte er ryktet sitt mot 5 millioner kroner som er peanuts for årsbudsjettet

til dell?

 

nevn en person på posten som ikke synes dell har driti på leggen og skulle selvfølgelig hatt agpslot på hovedkortet uansett hva slags formål den er til.

spiller half-life, nfu u , far cry på lav grafikk osv på fujitsu maskina, prøv det med pci kort du.

 

til slutt vil jeg si at jeg ABSOLUT ikke promoterer fujitsu og har lagd meg egen maskin,

hva er vitsen med å lønne folk får å sette sammen datan og sette merket sitt på den,

når man i tillegg risikerer løsninger fra smartingen dell

Lenke til kommentar

Dere glemmer at de aller aller aller færreste oppgraderer skjermkortet i PCen sin. Dell selger haugevis av maskiner til bedriftsmarkedet. Ikke mange bedrifter som bryr seg om Doom3.

 

5 millioner kroner er mye for en hver bedrift. Dell selger maskiner med AGP-slot også, big deal at de har noen som er beregnet på et annet marked.

 

Det suger jo selvfølgelig når man blir "rammet" av dette selv, men i det store bildet tror jeg Dell faktisk driter i det.

Lenke til kommentar

psilocybe Skrevet 09/12/2004 : 15:08

Neivel? Si at et hovedkort uten AGP-slot koster 2kr mindre å ta inn enn ett med AGP-slot. Så selger Dell 500.000 maskiner til folk som leser produktbeskrivelsen først, vips, der var en million kroner spart. Det kan lønne 5-6 ekstra kundekonsulenter.

er selvfølgelig bare tull i ikke gjøre dataen så bra som mulig, har en

billigdata her fra siemens fujitsu, MED agp slot, pcen kosta 4500kr i fjor,

synes du dell maskina er konkurransedyktig da?

hva slags bytte er ryktet sitt mot 5 millioner kroner som er peanuts for årsbudsjettet

til dell?

 

nevn en person på posten som ikke synes dell har driti på leggen og skulle selvfølgelig hatt agpslot på hovedkortet uansett hva slags formål den er til.

spiller half-life, nfu u , far cry på lav grafikk osv på fujitsu maskina, prøv det med pci kort du.

 

til slutt vil jeg si at jeg ABSOLUT ikke promoterer fujitsu og har lagd meg egen maskin,

hva er vitsen med å lønne folk får å sette sammen datan og sette merket sitt på den,

når man i tillegg risikerer løsninger fra smartingen dell

Du har tydeligvis gått in for å være svært så negativ mot kun en PC levrandør ,selvom fakta er at ALLE gjør dette,ja selv Asus ,MSI ,Abit osv osv leverer slike kort i "løs vekt" , dette har jeg nevnt tidligere men du velger hoppe glatt over det ,kun for å kritisere ETT merke :hmm:

Lenke til kommentar
er selvfølgelig bare tull i ikke gjøre dataen så bra som mulig, har en

billigdata her fra siemens fujitsu, MED agp slot, pcen kosta 4500kr i fjor,

synes du dell maskina er konkurransedyktig da?

hva slags bytte er ryktet sitt mot 5 millioner kroner som er peanuts for årsbudsjettet

til dell?

Ryktet blandt det fåtallet av privatpersoner som ikke leser produktbeskrivelsen før de kjøper noe? Jeg tror ikke den delen utgjør mye av kundegruppen til Dell. Selvfølgelig kunne de kjøpt hovedkort med AGP-kort, men nå gjør de tydeligvis ikke det til denne Dimension-serien sin, og når folk blir opplyst om det på forhånd, er det ikke Dells feil.

 

Om din maskin kan konkurrere mot den Dell-maskinen som er omtalt, har jeg ikke peiling på. Når det eneste du nevner, er at den har AGP-slot og kostet 4500kr. Dell-maskinen var en P4 2.2GHz med integrert skjermkort, og kostet ?? for to år siden. Kanskje Dell-maskinen knuser din på pris? Hvem vet?

 

nevn en person på posten som ikke synes dell har driti på leggen og skulle selvfølgelig hatt agpslot på hovedkortet uansett hva slags formål den er til.

spiller half-life, nfu u , far cry på lav grafikk osv på fujitsu maskina, prøv det med

pci kort du.

 

Tja, Fur, Snekker'n, TL1000S samt Darth Kjell, kan det se ut som.. samt meg selv. Om det er noen som har "driti på leggen", så er det vedkommende som kjøpte maskinen. Misforstå meg rett, i en perfekt verden burde selvfølgelig alle hovedkort vært utstyrt med de mest brukte tilkoblingene, men sånn er det ikke. Hvis dette ble informert om på forhånd, og kunden ikke spurte om hva dette ville medføre på sikt, så kan ikke Dell klandres for å selge en lavbudsjettsmaskin med enkelte begrensninger.

 

til slutt vil jeg si at jeg ABSOLUT ikke promoterer fujitsu og har lagd meg egen maskin,

hva er vitsen med å lønne folk får å sette sammen datan og sette merket sitt på den,

når man i tillegg risikerer løsninger fra smartingen dell

 

Som det ble skrevet i en annen post her på forumet: hva er vitsen med å lønne folk for å sette sammen en bil, når man fint kan gjøre det selv? Da får man jo alt akkurat som man vil ha det, også slipper man det stygge merket til BMW.

Lenke til kommentar

Må si det da om dell, mange bekker små...å spare inn noen mill der og noen mill der, er jo helt forstålig at dem gjør dette, må si meg helt enig med psilocybe.

 

Dell har etter all sannsynlighet opplyst om "mangelen" på en eller annen måte, og er derfor kan man ikke skylde på dem for dette...

Lenke til kommentar

Det er klart de har opplyst om dette på hjemmesidene deres, på den måten at agp ikke er listet på utstyrslisten. Tenk dere hvis dere kjøper en bil med fem seter, klimaanlegg, cruisecontroll, abs, esp, varmeapparat, speedometer og klokke, og når du får den har den ikke ratt.. selger gjør jo ikke noe ulovlig med å ikke opplyse om dette siden det ikke er nevnt i listen som utstyr. Assossier dette videre med en pc-produsents informasjonsmåte. Er det lovlig? Helt klart! Er det realt? Usikkert...

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en overmiddels bra datamaskin kjøper du ikke en budsjett pc. Det finnes jo telefon eller andre som kan gi deg informasjon om hva Dimension 2400 inneholder. Istedenfor å whine pga. at man har kjøpt en pc som ikke har det man skulle ha hatt. Ting kommer ikke av seg selv. Litt etterforsking må jo kunne gå an. ;)

 

---

EDIT:

nevn en person på posten som ikke synes dell har driti på leggen og skulle selvfølgelig hatt agpslot på hovedkortet uansett hva slags formål den er til.

spiller half-life, nfu u , far cry på lav grafikk osv på fujitsu maskina, prøv det med

pci kort du.

 

for å sammenligne litt, må alle biler ha turboladere eller skinnseter for at man skal fra A til B.

Endret av Fur
Lenke til kommentar

Det er jo slik med alle ferdigmaskiner at de fungerer fint for folk som aldri tar av lokket og ser hva som er inni. Når maskinen blir treg kjøper de en ny maskin.

 

Min første maskin var en HP jeg kjøpte på Elkjøp. Etter en stund når jeg satt meg litt mer inn i data og begynnte å kjekke ut innholdet i maskinen min fant jeg fort ut at delene som sto i den stort sett var det billigste som var mulig å få tak i. Ta f.eks. HDen har selvfølgelig 2MB chache. De sparer noen kroner der. Eller sjermkortet som var et GeForce2MX. Det var selvfølgelig et 200 kort, men at det var det dåligste kortet i serien var det jo selvfølgelig ingen som sa til meg.

 

Det at AGP sloten på Dell 2400 og 3000 er vel en typisk måte å spare penger på. Som noen har nevnt før i tråden: Litt spart på mange = Mye penger i lomma til Dell. Og når alle som ikke kan noe om data etterhvert synes maskinen blir treg kjøper de foråpentligvis for en ny maskin fra akkurat Dell.

 

Dellmaskiner og andre ferdigmaskiner er jo stort sett laget for folk som ikke er på dette forumet og som ikke kunne gitt mer faen i hva som er inni maskinen.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar
Får se hva jeg klarer med pølsefingra minne i denne Dell pcen til uka.. nytt hovedkort og mer minne og et lite skjermkort burde nok gjøre underverker :)

får håpe det er et standard atx-kabinett da! :p

Det kan være lurt å sjekke. Jeg har hørt om en del som har hatt problemer med å få inn noe annet Dellhovedkort i Dellkabinett. Den Dellmaskinen vi har her er det et HK med en litt spesiell størrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...