Gå til innhold

Kva for nettlesar bruker du?


Kva nettlesar bruker du?  

83 stemmer

  1. 1. Kva nettlesar bruker du?

    • Mozilla Firefox
      50
    • Mozilla
      2
    • Opera
      22
    • Konqueror
      4
    • Epiphany
      1
    • Galeon
      3
    • Links
      0
    • Lynx
      1
    • MSIE i Wine (Haha)
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man får ikke MSIE til å kjøre i wine, med mindre man prøver med en så gammel versjon at den ikke er for innbakt i systemet.

Selv hender det at hvis jeg skal teste sider, så kjører jeg IE i Windows under VMware.

IE er installert fint her. Fant et script som gjorde hele installeringen automatisk.

 

Men OT: Bruker Epiphany, men det krasjer en del så har begynt å gå over til Firefox.

Lenke til kommentar

Jeg har gått fra å være die-hard IE-fan (det er noen år tilbake, slapp av. Versjon 3.0 eller noe slikt. Jeg kunne (verbalt) slå ned en hver Netscape-digger - men jeg hadde aldri prøvd Netscape mer enn et par ganger...), til storfornøyd opera-bruker, videre til epiphany (bedre integrert med GNOME), og nå på firefox (Den er en bedre nettleser, og også bra integrert med gnome :D)

Lenke til kommentar
Bruker firefox for skrifta ser så utrolig stygg ut i Opera. Kommer til å bruke Opera igjenn når jeg får fisket skrifta.

Eh, i Opera kan du stille på kva for fontar som skal brukast på ALT. Både interfacet til Opera og standard-fonter på web-sider + størrelse. Bitstream Vera Sans på alt! :cool: 10 i minimumsstørrelse.

Lenke til kommentar
Sjølv køyrer eg Opera no. Pleier å bruke Firefox. Sidan eg bruker KDE no, og eg ikkje likar GTK-program i KDE, køyrer eg Opera. Er eigentleg veldig nøgd med Opera, og synes Opera slår Firefox på hastigheit.

Jeg synes da absolutt at GTK kan se pent ut kjørende i et KDE/QT-miljø:

Er fullt klar over det. Har akkurat same oppsett med Plastik i QT og KDE. Kvifor lastar Firefox gconfd?

 

Har også lagt merke til at Firefox bruker ESD (sound-serveren i GNOME) om den er aktiv...

 

Vurderar å kjøpe Opera når 7.60 kjem. Kjekt å ha, og reklamen er irriterande. Å cracke Opera er berre å taste inn ein serial, men slik driv ein ikkje med.

 

AdBlock saknar eg i Opera! Det er så herleg med AdBlock at det kan ikkje beskrivast :w00t:

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Bruker firefox for skrifta ser så utrolig stygg ut i Opera. Kommer til å bruke Opera igjenn når jeg får fisket skrifta.

Eh, i Opera kan du stille på kva for fontar som skal brukast på ALT. Både interfacet til Opera og standard-fonter på web-sider + størrelse. Bitstream Vera Sans på alt! :cool: 10 i minimumsstørrelse.

Har gjort det, men skrifta ser så mye bedre ut i Firefox. Dessuten så er firefox mye bedre integret med Gnome

Lenke til kommentar
Sjølv køyrer eg Opera no. Pleier å bruke Firefox. Sidan eg bruker KDE no, og eg ikkje likar GTK-program i KDE, køyrer eg Opera. Er eigentleg veldig nøgd med Opera, og synes Opera slår Firefox på hastigheit.

Jeg synes da absolutt at GTK kan se pent ut kjørende i et KDE/QT-miljø:

Er fullt klar over det. Har akkurat same oppsett med Plastik i QT og KDE. Kvifor lastar Firefox gconfd?

 

Har også lagt merke til at Firefox bruker ESD (sound-serveren i GNOME) om den er aktiv...

 

Vurderar å kjøpe Opera når 7.60 kjem. Kjekt å ha, og reklamen er irriterande. Å cracke Opera er berre å taste inn ein serial, men slik driv ein ikkje med.

 

AdBlock saknar eg i Opera! Det er så herleg med AdBlock at det kan ikkje beskrivast :w00t:

Ja firefok kan lett gli fint inn i KDE!

 

ff_liten.png

 

 

Edit: første bilde var litt stort!

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar
Konqueror. :w00t:

Seriøst? Hvorfor?

Konqueror er absolutt en kurant nettleser. KDE har globale mouse gestures (også i filbehandling), tabs og popup-blokking. Konqueror bruker mye mindre minne enn firefox i et KDE miljø og starter opp på 0.1 sekunder (bokstavelig talt). Kompatibiliteten er nesten like bra som gecko i min erfaring. At Apple har valgt khtml som base for sin nettleser er et bevis på at khtml har potensiale. I tillegg kan jeg ikke huske sist den kræsjet og jeg bruker den daglig.

 

kfmclient openProfile simplebrowser

eller tweak verktøylinjen til et mer passende format for en bedre opplevelse.

 

Om du kombinerer konqueror som nettleser og filbehandler kan det være lurt å stillle "minimize memory usage" til "always" slik at alle instanser av konqueror deler samme prosess, noe som øker ytelsen og minker minnebruk drastisk.

 

Konqueror har også mange andre interessante funksjoner, som split-window i kombisnasjon med at du kan bruke alt av kio-slaves.

 

Utenfor KDE er selvsagt konqueror bare tull.

Lenke til kommentar
Esj, Innsida som startside! Der vil man vel bare inn rett før en eksamen eller innlevering dersom man av en eller annen grunn ikke får tak i info fra andre og absolutt må vite noe? ;)

Egentlig kjedelig, men tvinger meg til å se den en gang i blandt, ikke så ofte jeg starter nettleseren alikevel. Kommer litt grei info der, som studass utlysninger, spennende gjesteforelesninger og annet det kan være greit å fåmed seg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...