Gå til innhold

Fjerning av sokkel på hk


Redeemer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med å rense den med en tannpirker el.? -(De fleste) Kjølepastaer leder jo strøm, så om det er litt igjen tror jeg ikke det skal ha så mye å si..

Hæ? leder kjølepasta strøm? Ville ikke det føre til kortslutning oppå CPU?

 

Har lite erfaring her, så bare lurer.

Det er ingene ledere inne i cpu'en som er i kontakt med overflaten, og uansett så er overflaten hel, så det kan ikke bli noen kortslutning.

 

Og hva med de som ikke bruker goop da, bare har kjøleren rett ned på cpu... Går bra det og.

Lenke til kommentar

Har et tip ,men det er på egen risiko.

Dette er hva jeg gjorde etter at min sønn tømtr Cola nedi samme sted , jeg demonterte hovedkortet og fjærnet selsagt cpu,skjermkort minne osv , så kjøpte jeg en boks med trykkluft (fås på bokhandel for ca 100kr) blåste ut det jeg fikk , fylte så sokkelen med Tim-clean rensemiddel (flytende) som var kjøpt på microplex så en runde til med trykkluft .

Da det var rent satte jeg det ca et døgn til tørk og det funket som bare det

Lenke til kommentar

Hva du enn skulle prøve så må du for all del ikke forsøke å lodde av sokkelen! For det første er hovedkortet et multilagskort; Dvs at det er flere lag med ledene baner i kortet, - dessuten klarer du ikke, med en vanlig loddebolt, å holde tinnet flytende på sammtlige pinner slik at du får trukket ut sokkelen uten å rive med deg kobberbanen på ett eller flere steder!

Lenke til kommentar
Hva du enn skulle prøve så må du for all del ikke forsøke å lodde av sokkelen! For det første er hovedkortet et multilagskort; Dvs at det er flere lag med ledene baner i kortet, - dessuten klarer du ikke, med en vanlig loddebolt, å holde tinnet flytende på sammtlige pinner slik at du får trukket ut sokkelen uten å rive med deg kobberbanen på ett eller flere steder!

hvis du skal lodde av en chip eller noe med mange bein, bruk "sugelisse".

Men har ingen erfaring med lodding av CPU's så skal ikke begi meg ut der:D

 

men er uansett verdt å prøve å redde dataen da. er jo bare å kople av alt først.

Lenke til kommentar
Hva du enn skulle prøve så må du for all del ikke forsøke å lodde av sokkelen! For det første er hovedkortet et multilagskort; Dvs at det er flere lag med ledene baner i kortet, - dessuten klarer du ikke, med en vanlig loddebolt, å holde tinnet flytende på sammtlige pinner slik at du får trukket ut sokkelen uten å rive med deg kobberbanen på ett eller flere steder!

hvis du skal lodde av en chip eller noe med mange bein, bruk "sugelisse".

Men har ingen erfaring med lodding av CPU's så skal ikke begi meg ut der:D

 

men er uansett verdt å prøve å redde dataen da. er jo bare å kople av alt først.

ja... han kan jo prøve å redde hovedkortet....

Men da kan han ikke ta i delene etterpå :p

Bare ikke prøv å slå på igjen strømmen når du setter hovedkortet i igjen :!:

Lenke til kommentar
Hva med å rense den med en tannpirker el.? -(De fleste) Kjølepastaer leder jo strøm, så om det er litt igjen tror jeg ikke det skal ha så mye å si..

Hæ? leder kjølepasta strøm? Ville ikke det føre til kortslutning oppå CPU?

 

Har lite erfaring her, så bare lurer.

Bruk kjølepastaen "Ceramique" i framtiden.

Billigere, nest best (etter AC 5) og leder ikke strøm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...