TST Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Skrevet 11. desember 2004 Ok, men kommer dere til å gjøre noe med max spillere? På hvilke av serverne? Vi har jo akkurat endret antall maxspillere på Counter-Strike: Source-serveren, så jeg mistenker at du kanskje ikke leste hele innlegget mitt. Eller mener du Battlefield Vietnam? Hvordan kunne du tenke deg ting?
ahdrage Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 ahh, beklager... Leste ikke innlegget ditt skikkelig, det var cs source jeg mente
Bluebeans Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Nå som det viser seg at CSS serverene ble såpass populære, er det noen mulighet for at det kommer servere til flere spill?
TST Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Skrevet 12. desember 2004 Nå som det viser seg at CSS serverene ble såpass populære, er det noen mulighet for at det kommer servere til flere spill? Ja, det er en mulighet. Men først skal vi få orden på de serverne vi allerede har satt opp. Det vil si gode og enkle administrasjosrutiner, seksjon med statistikk på Gamer.no, stabilitet osv. Antageligvis må vi ha hjelp fra andre, som jeg har nevnt tidligere i denne tråden, men vi har ingen planer om å slippe de inn på serveren fysisk. Derfor må vi sette opp et godt webbasert administrasjonsopplegg (naturligvis i tillegg til å kunne administrere rett fra konsoll i spillet). Vi jobber med å få en oversikt på muligheter nå. Det beste foreløpig er om dere fortsetter å stressteste alle serverne våre. :-)
ahdrage Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 La merke til at dere har en 16, en 24 og en 32 spiller server. Greitt nok for litt variasjon, men det er kanskje en grunn til at de aller fleste servere er 16? Kanskje dere burde forandre litt på rekkefølga av mappa på dei forskjellige serverene? Slik det er nå er køyrer 2 av serverane samme map + at den tredje serveren ligger bare en etter. Hvis alle køyrer forskjellige kart hele tiden blir det litt flere valgmuligheter av map. Synes det er en glimrende ide med gamer.no servere, du kan spille med folk fra forumet, i tillegg er det veldig god pr for gamer.no
Feh Skrevet 13. desember 2004 Skrevet 13. desember 2004 vil det ikke bli det samme om man lager 4 servere med 16 players = 64 total players, istedenfor en 16, 24 og 32 = 72 players...? For min egen del synes jeg 14 er absolutt max, men for litt storming og moro, er det greit med 16. Blir litt mer "profft" når man har færre spiller, 32 players blir bare mølje, og de mindre bra spillerne står bare bak og plukker freefrags/skyter i klynga. Hvis noen hadde sagt til meg at dere satt opp en 1.6 server skulle jeg gjerne spillt der hver dag om det måtte trengs for å holde liv i den, men siden det nesten ikke ble informert om... Om admins: Kjør en trial... har sett dette på flere engelske TFC server (dvs, gode gamle WON servere ). Det fungere slik: Man sender inn en søknad, man skriver hvorfor akkurat DU skal få sjansen, og hva slags policy man fører. Så får man en "time", en appointment, man får admin rights, så kan man styre serveren 1 time mens den er full av players, og de som var flinkest, får admin status tilslutt.
TST Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Skrevet 13. desember 2004 La merke til at dere har en 16, en 24 og en 32 spiller server. Greitt nok for litt variasjon, men det er kanskje en grunn til at de aller fleste servere er 16? Kanskje dere burde forandre litt på rekkefølga av mappa på dei forskjellige serverene? Slik det er nå er køyrer 2 av serverane samme map + at den tredje serveren ligger bare en etter. Hvis alle køyrer forskjellige kart hele tiden blir det litt flere valgmuligheter av map. Noen ønsker å spille på store servere, noen ønsker middels store, noen ønsker små. Derfor har vi satt opp tre valgmuligheter for tre typer spillere. Vi skal endre rekkefølgen på brettene.
SpinNdre Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Da spør jeg igjen, kanskje dere skal teste å kjøre litt BF1942 istedet for BFV og se om det blir mer populært ?
shabador Skrevet 17. desember 2004 Skrevet 17. desember 2004 Blir serveren oppdatert kontinuerlig via steam, forresten? Vil gjerne se at de_prodigy blir lagt til i listen.
GoldlaXiE Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 (endret) Tinga eg ville ha endra på er at det burde være lov å velge kva kameravinkel du vil ha når du "ser på".. Og at det går ann å følge med på motstandaren... hater å bli drept uten at eg får greie på kor han kom fra.. Før vart det for lang tid per runde, veit ikkje om det er endra på, men eg syns 3min er passeleg.. før var det 5.. Dette er mi meining vertfall! Edit: Dette er til CS: S Endret 18. desember 2004 av Gullegutt
jocke Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 For min del liker jeg overhodet ikke å kunne specce motsanderne. Åpner for muligheter for ghosting, osv osv.
GoldlaXiE Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 For min del liker jeg overhodet ikke å kunne specce motsanderne. Åpner for muligheter for ghosting, osv osv. Ghosting? kva er det? spøkelsing? høyrtes litt norwenglish ut..
.tomf Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 For min del liker jeg overhodet ikke å kunne specce motsanderne. Åpner for muligheter for ghosting, osv osv. Ghosting? kva er det? spøkelsing? høyrtes litt norwenglish ut.. hvis du og en kompis er på lan og spiller på nett,og du er død og han levende,kan han se på skjermen din hvor de er hen. eller du kan fortelle andre folk hvor de andre sitter,med ventrilo.
jocke Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 For min del liker jeg overhodet ikke å kunne specce motsanderne. Åpner for muligheter for ghosting, osv osv. Ghosting? kva er det? spøkelsing? høyrtes litt norwenglish ut.. hvis du og en kompis er på lan og spiller på nett,og du er død og han levende,kan han se på skjermen din hvor de er hen. eller du kan fortelle andre folk hvor de andre sitter,med ventrilo. Eller man kan faktisk sitte med to maskiner hjemme, med to steam-kontoer, og ghoste mot en maskin som speccer/afk. Er en grunn til at brorparten av seriøse cs-servere kun har team-spec.
Blib Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 Er det muligheter for å få en 32-spillere office-only server?
Ueland Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 (endret) Blir serveren oppdatert kontinuerlig via steam, forresten? Vil gjerne se at de_prodigy blir lagt til i listen. Den blir lagt til nå as we speak Blib: Vil nok fort bli litt kjedelig for mange frykter hvertfall jeg... selv om mappet er kult Endret 19. desember 2004 av Ueland
Striderkim Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 Har testa serverene nokre gonger: + artig med 32 gamere samtidig + merker ikkje noke form for lagging - kunn mulig å sjå på teammates i 1 person når ein dør
Pytagoras Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Har spilt en god del på serverne og opplever at det "lagger" når jeg spiller. Net_graph viser ingen "loss" eller "choke" og pingen ligger på jevnt under 80. Ingenting som skulle tilsi at det var problemer i grunn. Dessverre lagger det likevel veldig på serveren med 32 spillere og litt mindre på serveren med maks 24 sjeler. Har opplevd det samme på servere som ikke taklet antallet spillere, men siden det er ingen andre som har det samme problemet kan en virkelig begynne å lure. Kan vel også nevne at jeg ikke opplever slike problemer på andre servere, norske som utenlandske. Hardwaren skulle det heller ikke være noe å utsette på. Er også enig med innlegget over; førstepersons kamera på kun medspillere blir litt kjedelig og kjipt. Slikt brukes i grunn bare på servere som kjører klankamper og andre "viktigere" servere enn public. En "de_dust Only"-server (20 spillere) hadde også vært kult.
Blib Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Blib: Vil nok fort bli litt kjedelig for mange frykter hvertfall jeg... selv om mappet er kult Nja, skal ikke si det. Finnes mange dust, office, dust2 osv 24/7-servere der ute. Uansett er jo dette en beta/testeperiode, så hvorfor ikke gjøre et forsøk? Jeg kan iallefall garantere at jeg ville spillt *mye* på den...
Radial Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Hva med å sette opp en Enemy Territory server? Har det vært vurdert? Jeg ser at denne ikke er fulgt opp, så jeg slenger meg på. Hva med en Enemy Territory server?
Anbefalte innlegg